2020-03-15, 11:58
Medlem
Hej igen gott folk. Jag tror att jag omedvetet haft coronavirus i slutet på 2019, vilket gör mig till ett unikt första fall i Sverige. Jag tror att jag fick lunginflammation av viruset som primärvården vid kontroll inte kunde bekräfta och inte heller tog på allvar, men jag tillfrisknande på egen hand efter flera veckor, genom mycket vila och god näringstillförsel. Hostmedicin för rethosta hjälpte bra mot hostan.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Men är du helt jävla dum i huvudet eller?

Går vi in i ekonomisk depression av det här larviga viruset som dödar 90-åringar så är vi alla KÖRDA.

Barn, unga, medelålders > gamla Gösta 90 år med underliggande sjukdom som levt sitt liv och är en grönsak.

Svårt att förstå?

Går vi in i ekonomisk depression pga rädsla och panik och politikers idioti så kommer vi få MASSARBETSLÖSHET, ökat antal MORD, VÅLDTÄKTER, VÅLD, DEPRESSION, SJÄVLMORD osv osv.

Mortaliteten och morbiditeten av ekonomisk depression är LÅNGT VÄRRE än detta jävla virus.

Folk härinne är ju för fan helt jävla hjärndöda.

Börjar låta mer som att du är orolig för dina aktieposter.....
Alla med lite hårdare lumpen tog inte självmord trots svält och liv i tält under
flera månader.....
Citera
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Corona sprids i alla länder. Ska alla politiker i alla länder ställas till svars?
Bara de som misskött sin viktigaste uppgift, att till varje pris skydda medborgarna. I Sverige har det varit total katastrof från början. Regimen har jobbat enligt den vanliga socialdemokratiska beslutsmodellen som i korthet kan beskrivas som - gör helst ingenting. Coronaproblemet har varit känt i månader. Lämpliga åtgärder likaså. Tex stängde Ryssland gränsen mot Kina redan i januari. Ryssland har enligt www.who.int per i går 34 fall. Hong Kong 137. Vilket bevisar att det är möjligt att begränsa smittan förutsatt att man agerar. Sverige kunde åtminstone ha testat de som kom från Italien för ngr veckor sedan. Istället har man inte gjort någonting och nu är situationen av allt att döma bortom kontroll. Sverige ligger på topp tio listan i EU för de värst drabbade länderna. Så ja, de ansvariga bör ställas till svars.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ingen trycker väl på hissknappar utan att skydda fingret. Jag trycker på dem med spetsen på en nyckel jag har i knippan. Kommer det virus på spetsen är det inte mycket eftersom det är så liten yta. Vinylhandskarna går åt snabbt nu vill inte offra dem däremot kan en biljett, ett kvitto eller annan pappersbit komma till användning ofta.

Förslagsvis går man runt med näsdukar, tvättlappar etc som man lätt kan slänga.
Citera
2020-03-15, 11:59
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tyvär har det visat sig att detta coronavirus kan leva på hårda ytor i flera dagar.

Dock är det känsligt för fettlösande ämnen 8ch förstörs om det utsätts för sådana ämnen.

Så teoretisk kan en en smittad som hanterar matvaror överföra smittan till dessa varor och den som sedan kommer i kontakt med dessa kan själv bli smittad...

Därav viktigt med god handhygien och att inte ha händerna i ansiktet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Kinesiska turister med munskydd på pendeltåget, och en indier/pakistanier som snuvar.

Fyfan :/

Vad gör du själv på ett pendeltåg?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Men här driver vi ett oetiskt storskaligt experiment med befolkningen bakom deras rygg utan vetenskaplig grund drivet av en persons storhetsvansinne.

Han kanske vill uppnå världsberömmelse, Ander Tegnell Sweden han kom på hur en pandemi ska kontrolleras. Stora artiklar i världens medicinska tidskrifter, är det han tror och hoppas.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vi har väl max 8 ECMO i hela landet. Hur många respiratorer har vi?
Cirka 500 + ett antal inom försvaret.

Väger du in personal kompetent att optimalt hantera människor i respirator handlar det om betydligt färre.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Visa med fakta och artiklar i stället på allt som är fel han skrev..... i stället för att snacka
rosa enhörningar. Och sätt inte ord i mun.... "Sverige är ju snart utrotat enligt er"
Bara billigt....
Har forskarkåren kommit fram till att viruset muterade 1 vecka efter det kom till Thailand?
Svar nej

Har forskarkåren kommit fram till att det finns 5 olika varianter?
Svar nej

Har forskarkåren kommit fram till att flockimmunitet är omöjligt?
Svar nej

Har forskarkåren kommit fram till att Sverige kommer bli utrotat?
Svar nej

Kommer du och likasinnade fortsätta posta ovetenskapliga inlägg och sen tro på dom oavsett vad?
Svar ja

För ni är inte intresserade av fakta. Jag tror fortfarande på att ni känner er betydelsefulla när ni härjar här.

Vad menar du med att söka att jag sätter ord i mun på dig?
Användare Neovains sista paragraf var att Sverige skulle bli utrotat. Du försvarar hen och därmed hans uttalanden. Eller gör du inte? Det skulle ju vara glädjande såklart.

Och ja, bevisa för mig att det inte flyger en osynlig rosa enhörning runt mig. Det är ju det du begär av mig. Att jag ska bevisa massa påståenden som inte har vettiga belägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vilket förnekades av FHM i morse.
Titta på vad dom gör inte vad dom säger.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Kinesiska turister med munskydd på pendeltåget, och en indier/pakistanier som snuvar.

Fyfan :/

Samtidigt i Norge :

11:12 Bortviser utlendinger

Regjeringen har vedtatt å bortvise utlendinger uten oppholdstillatelse av hensyn til folkehelsen, melder NTB

https://www.nrk.no/nyheter/det-nye-koronaviruset-1.14855584
Citera
Bannlyst
Otroligt i Österrike förbjuds möten i grupper större än 5 personer.

I sverige sitter PK Maffian med Gardell osv och vill ha mellon.

Vad är det för fel pa folk? Dessutom har ju pk folket hävdat att de e sa solidariska jämt och klagat pa oss andra som saknar empati.

Som sagt Corona blir PKs begravning

Källa

https://www.bild.de/news/inland/news-inland/coronavirus-gesundheitsminister-spahn-warnt-vor-fake-news-69389434.bild.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in