2020-03-15, 06:48
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Se till att ha bra handjygien och undvik att komma potentiella smittbärar närmare än tre meter. Kommer du närmare så håll anda eller andas ut vid möte.

Ok, det kanske är futtiga råd men jag tror faktiskt att det ökar chansen för att du inte blir smittad.

Inga problem för mig. Har en tant som är extrem. Man skulle kunna säga att hon har bacillskräck som man sa förut. Är drillad in i minsta detalj med dagliga förmaningar. Tänker mest på de andra på våningen.
Men det är väl så många resonera det drabbar inte mig. Men man behöver ju bara göra ett enda misstag så har man det på sig.
Citera
2020-03-15, 06:49
Medlem
Varför intervjuar media bara invandrare?
Ambulansföraren, patienter, folk som vill komma hem till Sverige osv. Bara invandrare media väljer att intervjua.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag läste att de gjorde egna munskydd med OH plast. Sjukt

Vart har du läst det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag läste att de gjorde egna munskydd med OH plast. Sjukt

Var läser ni detta?
Citera
Medlem
Citat:
Man väljer väl ett vårdyrke för att man vill hjälpa människor och tar till de knep man kan för att lösa sina arbetsuppgifter?
Man vill hjälpa men om det handlar om att riskera livet på dig själv och sin familj då ställer man inte upp. Man måste också förstå att de inte kan fortsätta att jobba om df blir sjuka så skyddsutrustning är nödvändigt.
Det jag menar är att sjukvärdspersonalen och deras fack måste säga till på skarpen att de inte ställer upp om dr inte får skydd. Alla måste sparka på våra makthavare så att de vaknar. De måste göra allt i sin makt för att lösa situationen nu.
Citera
2020-03-15, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsPedro
Vart har du läst det?

Ska leta rätt på källan
Citera
2020-03-15, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja titta på historiens hjältar Präster, doktorer och andra som vårdade folk utan skydd under pest annat otyg. Fullt medvetna om riskerna. De flesta av dagens vårdpersonal i världen är nog byggda av samma virke. Och nu kan man åtminstone fixa oddsen lite med olika knep.
Jag vet inte om jag är av nåt speciellt virke men kan jag vårda patienter med egentillverkade skydd så kommer jag att fortsätta.

Man får väl knåpa ihop nåt av kaffefilter gem och gummiband.

Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag övergav en patient.
Citera
2020-03-15, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Inga problem för mig. Har en tant som är extrem. Man skulle kunna säga att hon har bacillskräck som man sa förut. Är drillad in i minsta detalj med dagliga förmaningar. Tänker mest på de andra på våningen.
Men det är väl så många resonera det drabbar inte mig. Men man behöver ju bara göra ett enda misstag så har man det på sig.
Ja precis. Men jag hoppas att allt fler blir medvetna om sånt här.
Citera
2020-03-15, 06:54
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Intressant. Har du någon källa till till dina påståenden?
"Vårdpersonal rasar mot regionerna och bristen på skyddsutrustning.
Hundratals har hört av sig till Aftonbladet och larmat.
"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb3ra3/ingen-ska-jobba-utan-att-kanna-sig-trygg
"Det finns ingen utrustning kvar nu, säger en akutsjuksköterska till Aftonbladet."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lA5mAo/larmet-inifran-varden-finns-ingen-skyddsutrustning

”Vi är nu flertalet kollegor som för egna pengar köpt korrekta munskydd”, skriver en sjuksköterska i region Skåne och fortsätter:

”Sjukvårdens skyddsutrustning redan verkar vara slut. Innan politikerna diskuterat färdigt i EU vem som ska skicka skydd till vem så kommer det vara försent”.

https://samnytt.se/sjukhus-tvingas-tillverka-ansiktsskydd-av-overheadblad/

”Personalen riskerar givetvis bli smittade då skyddskläderna är helt undermåliga och samtidigt så vårdas misstänkt corona på ’vanliga’ avdelningar pga platsbrist vilket ökar smittspridningen och vi är fortfarande i början på utbrottet.
Vi står inför en gigantisk vårdkatastrof”, skriver en läkare vid ett sjukhus i Mellansverige.
Senast redigerad av Corona-Chan 2020-03-15 kl. 06:57.
Citera
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag är av nåt speciellt virke men kan jag vårda patienter med egentillverkade skydd så kommer jag att fortsätta.

Man får väl knåpa ihop nåt av kaffefilter gem och gummiband.

Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag övergav en patient.

Den sista meningen du skriver tyder på det. Du flyr inte. Och du försöker lösa problemen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man vill hjälpa men om det handlar om att riskera livet på dig själv och sin familj då ställer man inte upp. Man måste också förstå att de inte kan fortsätta att jobba om df blir sjuka så skyddsutrustning är nödvändigt.
Det jag menar är att sjukvärdspersonalen och deras fack måste säga till på skarpen att de inte ställer upp om dr inte får skydd. Alla måste sparka på våra makthavare så att de vaknar. De måste göra allt i sin makt för att lösa situationen nu.
Ja visst. Nu är ju mitt fack inte det allra mest stridbara . . .
Citera
2020-03-15, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Förklara i så fall hur det spred sig mellan olika sjukhus och varför massor av svenska sportlovsresenärer blev smittade. Gick de och besökte åldringar på intensivvårdsavdelningar mellan åken i skidbacken?

Som jag förklarade långt tidigare så är Italienare väldigt nära sina familjemedlemmar som dom ofta besöker och hälsar på, gamla o sjuka, intr som i Sverige dvs jul och kanske födelsedag. Många äldre i sjukhus får besök som dom smittar och senare går dom it i samhället och smittar andra. Säker många som jobbar just inom turistbranchen. Positivt för Sverige eftersom vi skiter i våra äldre och aldrig hälsar på så stannar den värsta smittan med dom in i döden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in