2020-03-15, 00:58
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Bara inte eurovision ställs in och bara inte våra skolor stängs ner
Citera
2020-03-15, 00:59
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Hur mycket försämras ens immunförsvar och således en ökad chans att får corona om man sitter uppe till kl 01:00 varje natt och skriver i Corona-tråden här på FB?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Instämmer.
Jag blev själv aningen chockad att mer än hälften i Frankrike som behöver intensivvård är under 50 år och läste precis att det är exakt samma situation i Nederländerna.
.

fast det är delvis förväntat om de tidiga fallen som upptäcks är de allvarliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Ja, men vi har inte bättre data än så här, så då får vi försöka förstå vad det är som händer med de fakta som finns för handen, och inte lösa teorier om felkällor som vi inte vet något om.

Men att det ska finnas någon skillnad mellan folk eller hälsoväsen i Italien och Sverige är riktigt lösa teorier.

80% false postive rate källa: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32133832
Citera
2020-03-15, 01:00
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge

Har hört att unga kan bli smittade likväl gamla.

En helt frisk kvinna som har tidigare aldrig rökt, haft en ständigt bra allmänt hälsa bär nu på sig Corona och ligger i coma i ett sjukhus i Frankike. Ålder på henne runt 22-24

Så är verkligheten tyvärr, WHO har varnat ett tag och börjat få upp ögonen. Vi står helt jävla blinda, och allmänheten med.

En kollega som är ifrån Iran som har släkt kvar där gav en horribel över bild vad som händer där. Be ready!
Citera
2020-03-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Hoppas ALLA får viruset..slut på spekulationerna..
Sen får vi se vem som klarar det
Jag är redo...vi ska alla dö..det är det enda som är säkert
Personligen skiter jag i om jag själv dör men jag tänker mer på mina anhöriga. Jag vill inte förlora dem. Undrar hur lång tid det kommer ta innan all mat tagit slut och tex hungerkravaller sätter igång.
Citera
Bannlyst
Delete
Senast redigerad av snuttis 2020-03-15 kl. 01:23.
Citera
Medlem
Dramalamadingdongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ha ha, det här är nog dagens roligaste inlägg!

Hahaha tack
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
fast det är delvis förväntat om de tidiga fallen som upptäcks är de allvarliga.

Jag hoppas det föreligger så samtidigt har Frankrike mer än 300 pers i intensivvård så inte så att det är 3 pers som utgör hälften så oroväckande ändå. Men ja man får se helt enkelt antar jag, men att situationen var likadan i både Frankrike och Nederländerna var ändå något jag reagerade på. Men som sagt, tiden får utvisa.
Citera
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Hur mycket påverkar rökning?

Vi vet att hundratals miljoner kineser röker. Italiten och Frankrike lär väl ha högre andel människor som röker än vad Sverige har.

Rökares immunförsvar och lungor lär vara betydligt sämre än icke-rökares.
Från University of California San Fransisco Center for Tobacco Control Research and Education:
Citat:
Consistent with this science, analysis of deaths from corona virus in China shows that men are more likely to die than women, something that may be related to the fact that many more Chinese men smoke than women. Among Chinese patients diagnosed with COVID-19 associated pneumonia, the odds of disease progression (including to death) were 14 times higher among people with a history of smoking compared to those who did not smoke. This was the strongest risk factor among those examined.
Var en läkare i Milano på TV som sa att "30-40-åringar är döende". Väldigt hög risk att dessa är storrökare, vilket han inte nämnde.

Artikeln i sin helhet:
https://tobacco.ucsf.edu/reduce-your-risk-serious-lung-disease-caused-corona-virus-quitting-smoking-and-vaping
Citera
2020-03-15, 01:02
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Det krävs en kollektivistisk syn på samhället för det. Väst är individualister, och detta är inte bara små skillnader utan förändrar hela människans syn på saker och ting. Vi i väst fastnar i fångarnas dilemma.

Verkligen, hade bara önskat att man kunde ändra sitt tankesätt när världen står inför en total kollaps i värsta fall. I bästa fall en dyr läxa.

Klimathot....
Girigheten kommer ta död på mänskligheten. Förr eller senare.
Citera
2020-03-15, 01:02
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Du har inga äldre i din familj ? Det är även en folk i 40års åldern som lämnar in vilket sänkt medelåldern en del i Italien.

Nej.

Och alla ska vi dessutom dö någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in