2020-03-15, 00:34
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Det är de jag också reflekterat över? Seriöst vad fan gör man.. alla sjukhus är redan hårt pressade handlar inte bara om Corona utan om man blir sjuk i blindtarmsinflammation eller anat allvarligt

Ja jag vet. Det är min plan om jag behöver akut sjukhushjälp, sätter inte foten på sjukhusen i Sthlm nu.
Citera
2020-03-15, 00:35
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Patienter(med corona) som kan ha smittat fler hundra andra i Lunds sjukhus. OJOJOJ!!!

Yes, helt sjukt. Vad håller man på med? Har man inte förstått att patienter med symptom som kan indikera corona ska hanteras som smittsamma?
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.youtube.com/watch?v=JWEakkc_xxs&t

Se grafen på 0.30 om ni undrar varför det är så viktigt att stänga skolor, stänga gränser, stänga arbetsplatser, stänga kollektivtrafik, stänga stora samlingar (inte 500 pers utan snarare max 100) osv.

Många som inte förstår varför det är så viktigt.

Med en kollapsad sjukvård kommer dödligheten öka markant (speciellt med tanke på att ca 20% av smittade behöver sjukvård) och det gäller även yngre personer.

Bra video.
Otroligt att detta ska vara så svårt att förstå.

Dödligheten och lidandet kommer att öka markant inte bara för de som får Covid 19 utan även andra som är sjuka.
Citera
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tvärtom, FHM vill att vi är lugna o tar emot Corona med öppna armar. Då kan det behöver lite alkohol

Haha, vettig tanke kring det. Däremot så kan jag dock tänka mig att stänga bolaget kan leda till ännu större skada nu när jag tänker på det. Folk ska ha sin sprit. Punkt. Folk kommer dra fram de gamla potatiskokarna och dricka sig blinda istället ^^
Citera
2020-03-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Absolut, östrogeners stimulerande funktion och testosteronets dämpande funktion. Autoimmun sjukdom som SLE - 9 fall av 10 kvinnor.
Det är alldeles riktigt men jag vill minnas att det finns ytterligare skillnader men som sagt isf måste jag läsa på mer.

Jag är ju så jävla oseriös redan, enligt en del så jag vill ha på fötterna innan jag postar något.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Panik och kaos? Vad försiggår i din reptilhjärna?

Media försökte övertyga oss om att det är lugnt.
Alla vuxna människor som inte reagerade på att 58 miljoner människor sattes i karantän i ett kommunistisk land är inte lämpade att leva.

Dessa stats betalda försöker vinkla och manipulera nu.

Eftersom vi redan vet att FHM, Regeringen och dess media hänger ihop så vet vi också vilka som just nu är boven i dramat och vilka som är fienden.

Det gillar de inte. Nu kastar de ut rökridåer för att förvirra oss och få oss att inte veta vem som är vem
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Alltså, jag hoppas verkligen inte att man blir akut sjuk, blindtarmen eller nåt liknande, då drar jag ifrån Stockholm på eget bevåg och ringer sjukhus ifrån var jag nu väljer att åka, (liten håla) och hoppas på bättre chans att inte bli smittad.

ja, inget bra just nu att behöva vård. Alla som kan ska hålla sig långt borta från dessa smitthärdar.
Citera
2020-03-15, 00:37
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Patienter(med corona) som kan ha smittat fler hundra andra i Lunds sjukhus. OJOJOJ!!!

Två patienter på Lunds lasarett som visat sig vara coronapositiva har legat oisolerade på sjukhuset. Ett 20-tal läkare och sjuksköterskor som varit i kontakt med patienterna har inte tagits ur tjänst.

En källa från sjukhuset berättar att patienterna kan ha smittat flera hundra.

– Jag kan bara likna det som att vara brandman i Tjernobyl. Man vet att man kommer smittas.

ABs artikel
Citera
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Jag har en seriös fundering, måhända att den kan uppfattas som komisk.

När kommer man stänga systembolaget? Det känns som om att det kan ske när som helst för att storebror i FHM vill värna om hälsan så att folk inte super under karantänstider?

För att förhindra spridningen av Corona är det bästa sättet att stänga systembolaget. Mataffärer sprider också Corona, fast den varianten är mycket mildare för människor.
Citera
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Ja och det bevisades i ett tidigt stadie.
Såg artiklar om det i början av februari.
Man har även kommit fram till de flesta som dött haft viruset i en månad eller längre. (Tänker inte leta upp artikeln men den skrev i mars av ett team från USA som jobbade med viruset i Kina).

———

90% i tråden februari.
”Varför har ingen dött utanför Kina, det är bara kineser dör”.
”Det är ingen fara”
”Domedagsprofeter”

Vart är ni nu?

Sen undrar jag hur idioterna som tar lätt för lätt på riskerna är funtade. (Vi kan kalla dem för Smittospridarna).

Om ni anser att det inte är farligare än influensa, har tanken nånsin slagit er att det finns sårbarare människor som vill fortsätta leva?

Btw. Hundar har mer hyfs än många svenskar. De håller sig undan när de är sjuka.

Jag är här.

Följer hela spektaklet med intresse även om man har höjt sin personliga orosnivå.

Jag är fortfarande övertygad om att corona inte är något att ropa varg för om man är ung och frisk. Däremot så är jag orolig för riskgrupperna och jag vidtar de åtgärder jag kan för att inte smitta andra om jag skulle bli sjuk. Jag är även mycket restriktiv med att träffa andra nu och är inte ute mer än jag verkligen behöver om jag nu skulle bära på skiten men vara symtomfri.

Jag tycker man borde stänga våra skolor omgående och stänga gränsen. Barn verkar inte drabbas särskilt men dom kan smitta personal och anhöriga i drivor. Det finns även stora antal med riskgrupper bland elever och personal i svenska skolor, ska dessa bara ignoreras av folkhälsomyndigheten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Har läst den där studien tidigare och något du ska lägga märke till direkt: ej peer reviewed

För övrigt: lång, kraftig inflammation som vid sepsis ger minskat antal leukocyter (dvs. Alla typer av lymfocyter samt de leukocyter som ingår i det medfödda försvaret som neutrofiler, makrofager osv). Detta har föregåtts av en kraftig ökning av dessa då inflammationen började. Minskningen inträffar senare och innebär att de förbrukas. Inget ovanligt eller oväntat fynd.

Precis, stämmer, såg att den precis blivit publicerad och inte granskad. Men funderar om immunsystemet försvagas likadant vid exempelvis vanlig influensa? Tillverkar man nya T-celler snabbt inpå efter tillfrisknandet, där vissa äger att produktionen av dessa minkar kraftigt vid högre ålder?

Funderar hur det påverkar om man exempelvis råkar ut för att bli smittad av en mutation av viruset eller annat virus direkt efter tillfrisknandet, där det då blir mycket svårare för immunsystemet att hantera sjukdomen?
Citera
2020-03-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Dessa kvinnor har röstat för massinvandring och systemkollaps. Dem får fan reda ut den härva de själva ställt till med.

Majoriteten av de som röstade fram moderaterna med öppna era hjärtan och socialdemokraterna det finns ingen övre gräns hur många vi kan ta emot var faktiskt män. Inte kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in