2020-03-14, 23:12
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Herregud! När man inte trodde det kunde bli värre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dO2QLq/coronapositiva-vardades-dagar-utan-isolering
Kalla mig optimist, men jag är säker på att det kommer att kunna bli värre.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Israel går främst (vad annat är att vänta av landet och folket som uppfann vårt sätt att leva) :

Israel förbjuder folksamlingar på fler än tio personer och alla kaféer, restauranger, teatrar och biografer stängs från och med söndag. ”Vi är i krig med en osynlig fiende. Ska vi besegra den beror det på vilka steg var och en av er vidtar. Vi måste göra allt för att inte smittas och smitta andra”, sade landets premiärminister Benjamin Netanyahu. Israel har 193 bekräftade coronafall.

OBS: 10 personer! Osynlig fiende, bra där!

Samtidigt i Sverige:

All verksamhet är inställd under helgen. Regeringen och Folkhälsomyndigheten tar ferie.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Nej hela landet måste i karantän nu, eftersom de släppt bollen.
Hela landet måste tvångsomhämderfuckingtas.
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Vad pratar du om? Jag pratar om att det inte finns bevis för att asymtomatisk smitta
Det finns flera forskare som sagt att det förekommer asymtomatisk smitta, det finns ett antal källor här i tråden, själv har jag nämnt en, det är bara att söka din latmask...
Citera
2020-03-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Du menar att storbrittanien och sveriges strategi är fuck up?

Ja sveriges strategi och uk är själviskt. Egentligen borde alla länder komma överrens och ha samma strategi.

Antingen kör alls herd immunity eller alls containment. Men nu är det olika från land till land, och då blir båda strategierna verkningslösa

För Sveriges och Storbritanniens del så är vi immuna inom några få månader. Länder som stängt sina gränser däremot...

Vi i Sverige tog temporary pain for longterm gain. De länder som isolera sig själva kommer att att råka illa ut månader framåt.

SVERIGE VINNER
Citera
Medlem
roteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Ingen. Bara sunt förnuft

se mitt svar 22.56

Pajas!

Ditt svar i inlägg 22.56
"Massor av människor har covid19 utan eller nästan utan symptom.
Sedan vet jag inte om det är kliniskt bevisat om dom smittar men det är faktiskt inte läge att invänta dom studierna nu."

Så vad vet du? Du gissar och posthorar!
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Herregud! När man inte trodde det kunde bli värre.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dO2QLq/coronapositiva-vardades-dagar-utan-isolering

Allt är möjligt i u-landet Sverige.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Innan 1 a maj är detta löst i Sverige och Europa, det är bra en starkare version av influensa

Minns ni oljekrisen 1973? Samma dilemma där och alla bunkrade

Engelska sjukan detsamma, några kommer att dö men kommer aldrig sluta som Legend med will Smith. Vänligen Spänn av nu!

Menar du spanska sjukan? Engelska sjukan är en bristsjukdom, dvs den smittar inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja, men om två månader är viruset fortfarande kvar. Blir det två månader till då?

Hur skulle det vara kvar? Magi? Men självklart får man testa och bibehålla karantäner där det behövs. Poängen är att viruset dör på relativt kort tid ändå, om det inte har kroppar i närheten att infektera.
Citera
2020-03-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Det är ju sant, naturligtvis. Klart att det kunde varit värre - tror dock att nuvarande situation räcker tillräckligt.
Ja precis. Jag tycker inte man bör underdriva riskerna, men det finns grader i helvetet.

Vore en smula överilat att låta Corona leda till massvält och strömlöshet, exempelvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det kan ju ansvarsfulla länder motverka genom att inte släppa in folk från såna länder.

Jo men då riskerae vi scenariot med sämre globalism. Då har vi ena sidan virusländer, och andra sidan länder utan viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Dont think so: "The Centers for Disease Control and Prevention (CDC) announced that COVID-19, a disease caused by the coronavirus, had been found in toilet paper, and that people should use wet cloths instead."

Wet cloths are the new money!

Wow, jag är rik har 25 förpackningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in