2020-03-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Skolorna MÅSTE stänga nu. Det är inte elevernas liv den äckliga Anders Tegnell riskerar, det är lärarnas liv eftersom barn bevisligen är smittbärare. Tänk dig omringad av 40 smittbärare! Varför går inte lärarna ut i masstrejk?
Inget ska stänga, alla ska jobba. Viruset är besegrat! Den sprids inte när folk tvättar händer och är försiktiga, viruset är uttorkat om 2 veckor.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad pratar du om?

41 år? Så många lögner och idioter i den här tråden nu.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Men folk undviker redan de idag. De sa på tv att massa restauranger inte går in stålar längre.. På gymmet idag var det tomt fast det var öppet. Så det är meningslöst på ett nationellt plan...

Min erfarenhet är annorlunda. Och jag bor mitt i stan. Folk går för fullt på 499-evenemang, överallt, så mycket de kan.
Citera
2020-03-14, 20:57
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Stämmer inte. Enligt undersökningen så vet man inte om skadorna är permanenta och läkaren trodde att patienterna kan troligen träna upp sin lungkapacitet. Och det gällde 2-3 av 12 patienter. Det var ingen riktigt vetenskaplig undersökning. Och det gällde inlagda patienter.

Du förstår fortfarande inte problemet med att dra slutsatser av 12 fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Den här frågan har säkert kommit upp tidigare och jag beklagar för det.
Men kan någon ge klara symptom på Corona, även skillnaden på en vanlig influensa.
Känner mig helt frisk och bra men börjar känna av ett lite tryck i bröstet. Upplever ingen feber eller förkylning.
Helvete va den här paranoian kommer påverka oss folk. Ålder 26.
Detta började för 2 timmar sedan ungefär.
Ännu en gång förlåt för frågan men tycker att symptomerna är lite oklara.

Förmodligen ångest eftersom du sitter på Flashback och köper allt rakt av som skrivs här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Här ju stått i tidningarna att hon blev helt frisk.

Medier rapporterade från början att kvinnan friskförklarats – men detta är felaktigt, förklarar smittskyddsläkaren David Edenvik för SVT, trots att hon inte har några symtom längre och inte bedöms vara smittbärande.

– För att bli friskförklarad måste man vara fri från viruspartiklar och det är hon inte än, säger David Edenvik till SVT.
Citera
Medlem
Är det inte bra ändå att Anders Tegnell tycker det är "riktigt skojigt" att få vara i spetsen för Sverige i kampen mot coronaviruset?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
En man.. Hur får du detta till 15%?

Kanske samma statistik där folk antar att antalet konstaterat insjuknade har något som helst att göra antalet insjuknade.

Tänk på att det är exponentiellt. En man kan lätt vara lika med 99%. Du måste insupa flasback-kulturen lite.
Citera
Medlem
Inget land, någonstans, vet hur många procent av befolkningen som är smittade. Att överhuvudtaget prata om procent av smittade som dör är lönlöst. Om ett par år kommer man kunna dra slutsats om dödlighet av detta virus.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Den här frågan har säkert kommit upp tidigare och jag beklagar för det.
Men kan någon ge klara symptom på Corona, även skillnaden på en vanlig influensa.
Känner mig helt frisk och bra men börjar känna av ett lite tryck i bröstet. Upplever ingen feber eller förkylning.
Helvete va den här paranoian kommer påverka oss folk. Ålder 26.
Detta började för 2 timmar sedan ungefär.
Ännu en gång förlåt för frågan men tycker att symptomerna är lite oklara.

Tegnell s presskonferans? Brukar också få svårt att andas då
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Man tänker ju på de äldre, men förmodligen är de lugnast av alla. Många levde ju under WW2.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vad är det som säger att bara 500 liv går att rädda.
Det spelar ingen roll, poängen är att en stor insats troligen kommer ge minimal utdelning.
Men, som exempel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in