2020-03-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok..är det nån tidsgräns på stängningen?

Tror ikke det står der, ser ingenting om lengde. Militæret er innkalt til å hjelpe til med flyplassene og grensene så det blir en stund vil jeg tro

Citat:
Regjeringen har også bedt om bistand fra Sivilforvaret og Heimevernet for å håndheve grensekontrollen.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Nej det är totalt ineffektivt... Ska det ha någon större effekt så måsta man sätta landet i karantän som Spanien. 500 gränsen var som sagt nödvändig. Men att sänka från 500 till100 är trams och inget annat än symbolpolitil...

Nej, för det gör att många uteställen, biografer, museer och liknande också fattar vinken, eller tvingas fatta vinken. Och det är rena smittohärdar.
Citera
Medlem
Vad är det Tegnell skriver på flashback? Kan det vara honom eller bara nån som tar honom i försvar?
Citera
2020-03-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Nja.. Det är ju samma sak med polis och ambulans.. verksamheterna är baserade på robotsamtal och man sparkar personal då robotar är billigare.. De få som verkligen tar samtal sitter oftast i ett annat land Som Estland eller lettland.. Indien är också populärt för teletjänster..
Ringer man 1177 är tanken att man ska komma till en sjuksköterska i den regionen man befinner sig. Så det är naturligtvis inget man skalar upp i en handvändning. Jag vet inte, jag har inte kollat, men jag hoppas att relevant information finns tillgänglig som text på deras hemsida.
Citera
Bannlyst
Jag gissar på cirka 500 döda här till slutet av maj månad
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Sa de verkligen nej, det är ju en nyhet av rejäl kaliber.

Har du legat i dvala den senaste månaden kan jag upplysa dig om att sannolikt alla förutom du känner till att om man är sjuk eller har symptom så ska man inte gå till jobbet, inte träffa andra personer samt ringa 1177 om man behöver sjukvård, 112 om det är akut, samt helst uppge att man har symptom.

Förlåt då. Ha en fin kväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResareBengt
så man får alltså permanenta lungskador?
Hur ska de veta det när det bara gått några månader från första smittofallet. Forskning kräver tid. Givetvis kan det bli skador på lungor osv. Men det är fortfarande bara ca 20% som utvecklar lunginflammation. Och utav dem bara ca 20% som får skador. Sen om de är permanenta eller inte får ju TIDEN utvisa
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag förstått så uppmanar man inte de som varit sjuka att åka till sjukhuset för att ta ett prov efter det att de tillfrisknat.

Det kan stämma, efterssom även de som känner sig friska kan vara väldigt smittsamma i upp till 4 veckor efteråt har det visat sig(Ta jönköpingskvinnan t.ex)

Det skulle ju vara risk att sjukvårdspersonalen och andra blev smittade isåfall.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
För ett positivt heltal n vad blir resten när x^(2n) - x^(n) divideras med 2?
Denna skribent säger mer eller mindre hur mina tankegångar också går.
https://www.sydsvenskan.se/2020-03-14/politik-ar-att-valja-mellan-femhundra-doda-och-en-halv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Jag behöver inte "producera" ett skit, är du intresserad så googla ditt handikappade avskrap.

Ok, så du snackar med andra ord skit och har inga källor precis som 90% av de övriga hysteriska kärringarna här. Då vet vi.
Citera
2020-03-14, 20:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Du menar patient zero? Hon är rapporterad utan symptom. I övrigt ingen (än). När fick Sverige sitt andra fall, 4 veckor sen?

26 februari.
Citera
2020-03-14, 20:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ja, och att de inte tycks lyckas ha gjort NÅGOT åt saken på nu en dryg månad är rent anmärkningsvärt. Det måste ju finnas företag i detta land som kan tillverka nödvändig utrustning. Eller det vet jag att det gör. Och andra som kan ställa om tillverkning till viss del. Det tycks som inte mycket hänt hittills. Jag hoppas jag har fel.

Tänkbart, inte osannolikt, dock säljer privata företag till vem de vill, förs till kvarn eller enligt avtal, kanske Sydkorea har förköpsrätt på vissa volymer, så kan det vara, och det kan göra av vi blir utan och måste stå i kö.

Stupar sjukvården kan det bero på dålig beredskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in