2020-03-14, 20:00
Medlem
Jirens avatar
Intressant att samtliga av våra grannländer stänger ner sina gränser och skolor, medan Sverige gör helt tvärt om.

Inom en månad eller några veckor så kommer vi få facit på vilka som valde rätt väg.

Vår regerings eventuella fiasko kommer lysa som ett fyrtorn.
Citera
2020-03-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Kilde til denne påstand?
Läs valfri svensk media just nu så får du se att danska politiker går emot expertisen.[/quote]

Vil du venligst linke til en artikel der beskriver at Mette Frederiksen ikke følger de råd hun får fra den danske sundhedsstyrelse, og at Sundhedsstyrelsen offentligt tilkendegiver at deres råd ikke følges af regeringen?
Citera
2020-03-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
https://www.nordfront.se/svt-reporter-jublar-over-coronasmittan-guds-gava-att-gamlingarna-dor.smr

Tänk att de där pajasarna aldrig kan tänka sig för vad de twittrar? SVT måste entlediga honom från hans tjänst.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Intressant att samtliga av våra grannländer stänger ner sina gränser och skolor, medan Sverige gör helt tvärt om.

Inom en månad eller några veckor så kommer vi få facit på vilka som valde rätt väg.

Stänga gränser nu är ju fullständigt meningslöst, om de inte tänker sig svetsa inne folk också.
Citera
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad fick du 13 ifrån? 2 döda enligt https://www.worldometers.info/coronavirus/

Du har rätt! Förlåt Jag kollade fel, det var återställda. Puh! Sorry

EDIT: Men 2 av 93 sjuka känns mycket det också.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Snälla.... Det kommer det inte bli.
Utav alla tusentals smittade så kommer Några hundra bli allvarligt sjuka och utav dem kommer ca 10% dö

Vänta och se. Det kommer gå åt helvete snart om inte Sverige stänger ned förskola och skola.
Citera
Medlem
sannes avatar
Läste någonstans att ett test kostar 200 EURO. Kan det stämma?

Inte undra på att vi inte har råd att testa? Och att man fokuserar på att testa sjukvårdspersonal.
Citera
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag antar att du refererar till Italien och där har jag inga historiska uppgifter och det känns inte heller aktuellt att kommentera andra länder. Däremot ver jag att säsongsinfluensan vid olika år har frestat på sjukvården riktigt hårt.

Sjukvården är i sig kraftigt nedmonterad under de senaste tio åren. Regionerna drar in på medel till sjukvården för att ägna sig åt andra saker exempelvis samhällsutveckling och kulturutveckling med en astronomisk administrativ verksamhet i släptåg.

Källa på det? Min region har bara drygt 5% till regional utveckling i budgeten för 2020. Posten har i och för sig ökat de senaste åren men inte på hälsa och sjukvårdens bekostnad. Den är i stort oförändrat de senaste åren.
Citera
2020-03-14, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Välkommen till corona. Var inte orolig, sitt upp och undvik att ligga plant. Ska du ligga så ha flera kuddar så du halvsitter. Värsta man kan göra med lunginflammation är att ligga plant och att ligga plant länge. Du måste såklart meddela sjukvården innan du åker in att du förmodligen har corona så du inte smittar alla där. Vänta inte för länge med att åka in om det blir jobbigt med andningen. Går otroligt fort att bli riktigt dålig. Hur gammal är du ?
har själv haft ont i övre bröstryggen i snart 6 veckor...för någon dag kändes det bättre nu börjar det kännas mer igen + att jag fått snuva.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
hahaha, lås in dig själv då och gå inte ut så slipper resten av landet dig
Låt oss andra som inte är paranoida gymma vidare i helt tomma gym.

Så paranoid som du är så undrar jag hur du ens tar dig till jobbet eller hur fan du ens jobbar?

Hur kan ni andra vara i tomma gym? Då är de väl inte tomma.
Oxymoronerna duggar tätt i kväll.
Citera
Medlem
Citat:
CLOSED CASES

Cases which had an outcome: 80,078

Recovered / Discharged : 74,264 (93%)

Deaths: 5,814 (7%)

Citat:
ACTIVE CASES

Currently Infected Patients: 75,714

in Mild Condition: 69,790 (92%)

Serious or Critical: 5,924 (8%)
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Om man ser på "show graphes" på "Closed cases" , så ser man at recovery rate har gått opp og death rate har gått ned siden for noen uker siden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Tramsig tant, den där Solberg. Valår i Norge i år?

Hon lär inte vinna några röster på detta. Öppna upp igen, det är inte krig som är på g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in