Citat:
Ursprungligen postat av
mattep74
Sverige kan hamna i det läget att vi får utegångsförbud i månader. Hur klarar svensken det psykiskt? Italien har utegångsförbud, men de har äldre som var med under 2 vk och en del av dem var inte ute länge då. Om Tyskland får utegångsförbud så tror jag en del av de äldre födda på 20 och 30-talet kommer ihåg sin uppväxt. Den här gången kommer de att kunna gå ut kortare perioder. Kom ihåg, under slaget om Berlin så var Berlin en stridszon i en vecka då det var förenat med livsfara att gå ut. Vi har även personer som flytt Kobane i vårt land och de har nyligen varit i vad som kan räknas som karantän.
Men vad händer med självmordsstatistiken när svensken inte får göra mer än max gå ut på sin balkong. Vad gör det med skilsmässotalen när paren bara har varandra att umgås med?
Blir skit bra , jag flyttade från Stockholm ut till landet i Norrland, Fantastiskt.
tar mig en frisk tur i skogen och lägger tankarn på folk som trivs med ego anda, status bekräftelse, ytlighet, konsumtion och nöjes dyrkarna nere i mitt gamla län Stockholm som grinar illa och livet suger för att dom inte kan fly ifrån sig själva som dom är vana med.