2020-03-14, 18:51
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Tror ni swe kommertala om hur många som dör.

Nej, det är nu upptill anhöriga och vårdpersonal att läcka uppgifter på forum som detta, annars kommer vi inte få veta något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Nu stänger land efter land sin gräns och skolor, men inte Svedala inte.
Vi behöver inte stänga gränserna, andra länder gör det åt oss
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi har en viss tradition att flyga till infekterade länder dock.

Nåt specifikt land du tänker på? Italien?
Citera
2020-03-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Har äldre rätt att försvar sig med alla medel mot sådan hot? Hets mot folkgrupp är det definitivt.

Det tycker jag men det sjuka är ju att någon anställd på SVT går ut offentligt och säger något sådant vad säger det om SVT och Sverige, detta land är sjukt och har varit det länge.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
De hoppar upp och ner, men en minskning med 30% på en dag är rätt mycket. Indikerar att dödsfallen inte ökar. Självklart är det optimistiskt att tro att det kommer minska med 30% varje dag, kan bli en liten ökning igen imorgon. Men dagar med mer än gårdagens 250 dödsfall i Italien tror jag inte vi får se.

Ska dra till med något som kanske är chockartat för dig: Vi kommer att få se dagar med >1000 döda om en dryg vecka.

Kollade på data från förra lördagen och det sjönk då till 36 döda, från 49 dagen innan. Kanske lördagar har svårare med rapportkedjorna.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, fast det beror (antagligen) inte på att dom över 50 inte skulle behöva respirator, utan på att dom inte får någon. När respiratorerna inte räcker till, prioriteras de unga och i övrigt friska, som har möjlighet att bli fullt återställda. Men 50 år är en sorgligt ung ålder att dra den gränsen...

ECMO används troligen inte i det här sammanhanget. Respirator eller inte respirator är enda alternativet. Jag känner på mig, eller snarast vet med säkerhet, att jag inte skulle prioriteras
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Folk som sprider fejkad skit i tråden, troligen ryska robotar.

Som vad, vilka inlägg? Läs bara de som källhänvisar
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag vet definitivt bättre! Sveriges beslut fattas av en potentiellt sinnessjuk man och en samling ja-sägande karriärister.

Du vet ju troligen själv att du har fell, men du skriver ovan av andra skäl. Oavsett så får vi ju som nation glädjas åt att du inte är inblandad i några som helst viktiga beslut då du inte verkar helt i balans. Krya på dig.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det tycker jag men det sjuka är ju att någon anställd på SVT går ut offentligt och säger något sådant vad säger det om SVT och Sverige, detta land är sjukt och har varit det länge.

Var finns det som sagts i sin förstahandsform?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Det är illa i Italien just nu, 3497 nya fall under lördagen.
Total smitta: 21157 st
Döda: 1441 st

Dödlighet på 6% alltså.

Detta är den bästa dagen i Italien på fyra dagar, tja egentligen två veckor om man tänker på att det var en kraftig nedgång i antal döda. Dessutom var det över 500 friskförklarade idag mot tidigare toppdagen där det var 100st. Fortsätter denna trend kommer dödligheten sjunka kraftigt. Antal konstaterat smittade är totalt ointressant då det bara innebär att dom lyckats testa fler positiva. Det är säkerligen minst hundratusentals smittade i Italien. Det är ingen slump att så många kända människor tillhör den lilla skaran av bekräftat smittade. Mörkertalet måste vara osannolikt högt.
Senast redigerad av trazke 2020-03-14 kl. 18:55.
Citera
2020-03-14, 18:53
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauror
Så varför i helvete jämför man den då med förkylning och influensa?

Det dör fan mer folk av andra sjukdomar, inte fan stänger man ner hela länder för det!

Det är något man inte sagt sanningen om viruset, vad fan är det?

Annars skulle man inte agera så jävla desperat som man gör nu

Detta är värre än hype för AIDS på 80-talet!

Vad för typ av smittsam sjukdom har vi i Sverige som riskerar att göra många svårt sjuka och döda fler än Coronaviruset?
Citera
2020-03-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Jag vet definitivt bättre! Sveriges beslut fattas av en potentiellt sinnessjuk man och en samling ja-sägande karriärister.

Det har varit tydligt i en månad att Tegnell är helt borta, lyset är tänt men ingen är hemma.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2020-03-14 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in