Citat:
Ja, det är en extra dödlighet eftersom de har avlidit i corona. Givetvis hade de "kolat vippen" ändå någon dag, men nu dog de i corona. Alltså en extra dödlighet.
Ja, dödstalet per dag är nu uppe i 250 i Italien. Jag plottade talen per dag, och det är en ganska perfekt drygt 20%-ig ökning per dag. Som förväntat. Eftersom antalet smittade också ökar, så är det en matematisk sanning att dödstalen också kommer att göra det. Om två veckor så kommer det att dö ungefär 4000 personer per dag i corona i Italien. Det är en matematisk sanning.
Normalt dör det som sagt var ca 1500 personer per dag i Italien naturligt. Så takten kommer att ligga på 3 gånger det normala. Ganska sjukt. Och det kommer inte att stanna där.
Ja, dödstalet per dag är nu uppe i 250 i Italien. Jag plottade talen per dag, och det är en ganska perfekt drygt 20%-ig ökning per dag. Som förväntat. Eftersom antalet smittade också ökar, så är det en matematisk sanning att dödstalen också kommer att göra det. Om två veckor så kommer det att dö ungefär 4000 personer per dag i corona i Italien. Det är en matematisk sanning.
Normalt dör det som sagt var ca 1500 personer per dag i Italien naturligt. Så takten kommer att ligga på 3 gånger det normala. Ganska sjukt. Och det kommer inte att stanna där.
Men vänta nu, ligger man tex. Inlagd på AVA kan man ju dö vilken dag som helst, folk inom pallitativ vård (eller hur det nu stavas) blir säkerligen smittade och dör med.
Ja, de dör av Corona, men de var ju oavsett i livets slutskede ändå, och hade även dött av en vanlig influensa.
Problemet med Corona är ju smittspridningen , att det uppenbart smittar oerhört lätt för att det är ett nytt virus som alla är mottagliga för, men samtidigt knappt gör sig påmint hos en extremt stor majoritet. Vad vi landar i då är att vi smittar massvis och fler således dör.
Jag lutar mer o mer åt att problemet hör inte är smittan i sig, utan kunskapen och generella hygien. Jag bemödade mig att kolla lite kring svinis, fan det var ju värre med folk då, dog som flugor även i Sverige.