Citat:
Ursprungligen postat av
Nestor X
I så fall egendomligt att båda grannländerna har klart högre andel smittade per capita jämfört med oss. Är ingen anhängare av vår regering vanligtvis men i detta fallet verkar de gå en skicklig balansgång på den slaka linan.
Klistrar in mitt svar till en annan som hade samma tanke du har.
Effekterna av dom åtgärder våra grannländer har tagit, visar sig inte på två dygn.
"Antalet kommer fortsätta stiga i ca 2 veckor till, som är inkubationstiden för dom som är smittade just nu.
Men eftersom man delvis begränsar spridningen vid den här tidpunkten. Kommer färre att gå in i inkubationstid nu och antal fall borde börja sjunka om 2-3 veckor.
Det kommer inte att ske i Sverige och det kommer att fortsätta uppåt, om inte samma åtgärder vidtas här."
Och väldigt viktigt att komma ihåg att vi har testat folk i MYCKET mindre omfattning än grannländerna. Våra siffror är MYCKET missvisande.
Jag har varit en anhängare av vår regering. Jag är så långt ifrån en typisk sverigevän man kan komma.
Men efter att ha sett hur det här sköttes, med inte bara felbedömning, utan även självgodhet, nonchalans för människors liv för att dom är äldre, avsaknad av flexibilitet (stänga allt eller inget tycks vara dom enda alternativen dom kommer på), politisering av en medicinsk frågeställning, och framförallt, hur man har medvetet vilselett sitt eget folk och sagt saker på tv som jag vet enligt förstahandsvittnesmål varit falska påståenden, så har jag tappat allt förtroende.
Jag kommer inte att rösta i nästa val.