2020-03-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Ja.

Om inte skolorna stängs på måndag och utegångsförbud införs så kan det här resultera i den största skandalen i svensk historia.

Det bör nog till och med räknas som folkmord.

Tur att överdrifter inte förekommer i denna tråd...🤔🤔🤔
Citera
2020-03-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vad spelar det egentligen för roll hur det ligger till på den punkten, när Tegnell påstod att viruset inte ens skulle nå Sverige.
Det är ett problem att många hittar på eller medvetet feltolkar det han har sagt.

Det är också ett problem att folk tar myndigheternas, i synnerhet Tegnells, bedömningar av det aktuella läget som absoluta och permanenta sanningar. Folk måste förstå att läget ändras hela tiden beroende av spridningen i världen, och att bedömningarna kommer justeras över tid.

Sedan är det en annan viktig fråga att myndigheterna inte har lyckats förklara på ett pedagogiskt sätt hur de arbetar.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Estelle måste skyddas för Daniels skull. Han är njurtransplanterad och tillhör en särskild utsatt grupp. Estelle skulle säkert klara av en coronainfluensa.

Har dom sagt att det är för Daniels skull?

Runt om i vårt land finns det massor av liknande fall, där föräldrar eller syskon till skol- och dagisbarn har nedsatt immunförsvar, är gravida eller på annat sätt tillhör en riskgrupp. Men DÅ är det inte viktigt.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Man kommer förmodligen inte att stänga skolorna på grund av att SD kräver att skolorna ska stängas.

Så pass sjuka i huvudet är dessa globalister som styr Sverige just nu.
Citera
2020-03-14, 12:05
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Tur att överdrifter inte förekommer i denna tråd...🤔🤔🤔

Alarmisterna har blivit sjuka i huvudet.

De vill helst att vi alla ska förlora jobbet för att rädda Gösta 90 år med underliggande sjukdom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Nja, panikbunkrar gör ju de som missat att förbereda sig, varför ska de inte få göra det? Bättre sent än aldrig.

Bunkra upp mat så att man klarar sig några veckor är väl en sak, bunkra upp så att man har torrvaror till julen 2027 är ju totalt jävla idiotiskt, det är ingen brist på mat och kommer inte bli det inom överskådlig tid. Men nu tvingar man butiker, logistik mm att behöva arbeta ännu mer och kanske sätta press på folk som känner sig krassliga att gå in och jobba för att behovet blir så stort.
Vilket kanske inte är så optimalt.

Eller så tvingar du folk att åka runt mellan ännu fler butiker för att få tag i en vara, är då en del av dessa folk smittbärare så ökar man Spridningen ännu mer.

Jag har Alvedon och ipren hemma så att jag och familjen skulle klara en vecka eller två sjuka, det har jag iofs alltid. Men jag behöver liksom inte ha hemma för att klara ett år.
Jag vill inte sitta hemma med vetskapen om att febersjuka barn inte kan få lite lindring i värsta topparna för att jag handlat på mig överdrivna mängder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Skolor ska och kommer stängas i någon omfattning. Det är bara en tidsfråga. Punkt.

Politiskt käbbel kan vi väl lämna till efter denna extrema kris.

Jag är lärare och stöder öppethållande av skolan.
De flesta föräldrar är kloka nog att vid mista snuva hålla barnen hemma.
I detta läge tror, ja jag tror, detta är rätt väg.
Citera
Medlem
Ett mycket bra tips jag har att komma med till samtiga skolor i Sverige är:

Att samtliga skolor, som nu ändå måste vara igång, faktiskt håller HELA undervisningen utomhus, hela dagen. Barnen samlas upp av lärarna i grupper utanför skolan på exempelvis gården och går till sina utplanerade ställen, minsta barnen nära, på skolgården, mellanstadie barnen lite längre ifrån och de stora barnen, högstadie barnen kan gå långt ifrån om så behövs.

Japp, ut med barnen. Varje barn får ta med egen frukt och enkel lunchlåda hemifrån. Vatten i vattenflaskor tas även det med. Sedan är alla utomhus, ta med filtar och ha utomhuslektioner hela dagen. Ute på skolgården kan en del vara, baksida, marker runtomkring osv. Det fina tidiga vårvädret är ändå här, ut och njut. Planera som ni gör när det är friluftsdag, de brukar gå otroligt smidigt.

Det finns många förskolor redan som är ute hela dagarna året om, fråga dem. Det funkar fin fint, och de är knappt sjuka alls. Ut och krama träd alla barn, det stärker immunförsvaret. Ut i skogen om det finns nära!

Rektorer börja planera! Kostar ingenting dessutom.

Skolmaten stoppas, man sparar in de pengarna och matpersonalen får hemkarantän.

Så LÄTT kan det för fan vara!

Föräldrarna kan arbeta och barnen smittar knappt utomhus. Smittor sprids inomhus.

Så kom igen alla skolor!
Citera
2020-03-14, 12:06
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Varför stänger man inte skolorna i Sverige? Det måste finnas en orsak till varför man inte gör det, åtminstone en officiell sådan?

Smitta så många som möjligt nu med över 100.000 döda för att få en resistent och immun befolkning som klarar den andra vågen som kan vara en ännu dödligare våg.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Varför stänger man inte skolorna i Sverige? Det måste finnas en orsak till varför man inte gör det, åtminstone en officiell sådan?

De menar att föräldrarna till barnen då måste vara hemma, kanske många inom vården, vilket drabbar samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
ÄR DET SKILLNADEN MELLAN SVERIGE OCH ITALIEN?

Måste fråga detta.. Italien har ju haft enormt många dödsoffer. Vi har haft 1 än så länge på bekräftade 800 fal, som enligt alla är "10 gånger fler i verkligheten", alltså nästan 100 000 pers. Kan det vara så att virusets struktur och uppsättning är olika i Sverige jämfört med Italien? Är viruset som går i Italien kraftfullare än det vi har i Sverige?

Eller kan det vara så att Italien reagerade sent. Dom första ptgärderna lämnade barnen hemma med dom äldre.
Italien bor trångt och har EUs äldsta befolkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jo det kan jag hålla med om. Är man sjuk, stanna hemma. Är man sjuk så man behöver vård, sök vård. Men att gå omkring som någon jävla stolle från medeltiden och skrika "UNDERGÅGEN ÄR NÄRA!!" och uppmana folk att inte lyssna på myndigheterna är väl typ det mest kontraproduktiva man kan roa sig med.

Nä är du frisk stanna hemma, är du frisk ge fan i att träffa människor, är du frisk se till att isolera dig och dina kära med nog mat och vatten samt diverse andra artiklar så länge som möjligt. Ansvaret ligger hos oss som är friska att hålla oss undan för att stoppa spridningen, inte dom som är sjuka.

Dom som är sjuka däremot ska enbart uppsöka vård och sedan ska dom egentligen bli inlåsta i karantän av staten tills dess att dom är friska och smittfria, men pågrund av just staten och myndigheternas totalt efterblivna sätt att "hantera" detta så blir det tyvärr varje sjuk individs eget ansvar att isolera sig själva.

Undergången är inte nära och att påstå det är lite väl naivt. Men att samtidigt påstå att vi ska lyssna på myndigheterna är lika jävla naivt då Sverige är det enda land i världen som gjort så pass korkade beslut angående smittspridningen av Covid-19 vilket i slutändan kommer få extremt förödande konsekvenser för vårt land.

Sveriges hantering av denna pandemi kan jämföras med när Amerikanska barn under kalla kriget fick lära sig att ducka under skolbänken för att klara sig om en atombomb skulle detonera... Men vad hade vi ens att förvänta oss från en regering som hellre bjuder mördare och terrorister på pizza och pratstund istället för att bara avrätta dom på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in