2020-03-14, 11:18
Medlem
Medias hantering är intressant, den första som dog sa man bara att han var "gammal och hade flera underliggande sjukdomar" och sedan kom det fram att han var 67, finns nog många som är 67 år gamla och inte känner att de är tillräckligt gamla för att skrivas av som ingenting.

När nästa person som dör är 85 går man ut med åldern direkt. Det är ändå rätt stor skillnad på att vara 67 år (kanske precis gått i pension) och 85...
Citera
2020-03-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibis
Absolut, men gör det långsamt och kontrollerat. Tog mig knappt en vecka att handla på mig så jag har runt 2-3 veckor extra mat hemma. Köpte lite köttfärs för frysen då, några konserver då.
Inte fan sprang jag in i mataffärer och ryckte allt som fanns på hyllorna och skapade panik hos gemene man. Lugnt och stilla sköter man sig.
Ha ha ha
Fast har någon gjort det? Börjar dock skratta för bilden framför mig av en man som drar EU t och hamstrar alla torr aror i panik i butikerna. Har aldrig sett honom i verkligheten dock.
Citera
2020-03-14, 11:19
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
Bara genom att jämföra en influensa med ett corona virus så bevisar du att det hade varit smartare för dig att bara lägga ner ditt snack.

Detta är konstaterad fakta din fega idiot!
Jag forskar i detta medans du sover!
Citera
Medlem
Qusimotos avatar
Är stockholm mer utsatt än andra städer i Sverige? verkar vara där dom flesta smittade bor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Läs på. Det är många av de som smittades i december/januari i Kina som är fortfarande sjuka. "on and off syndrome".

Jag antar att dessa inte tillhör de 65 000 fall i Kina som är "fully recovered", vilket är ca 80% av alla fall i Kina. Sedan finns det givetvis fall som är långdragna, men det innebär inte att de smittats flera gånger. Förekommer väl med alla influensor att personer först blir bättre och sedan sämre igen.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Nu har aftonblaskan gjort det igen. Den 85åriga kvinnan som dog inte en 85åring i rubriken längre utan bara en kvinna. Hon benämns förvisso vid åldern i artikeln, men ser verkligen framför mig hur redaktören har synpunkter på rubriksättning och den skall ändras till varje pris. Är det verkligen publicistiskt försvarbart att försöka inducera masshysteri i ett läge som detta?
Citera
2020-03-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Det är lugnt, peaken var i Lördags enligt vår statsepidemiolog Anders Tegnell. Eller vänta nu.. han flyttade sen fram den till Onsdag!

Ja ok! Onsdag var peaken! Nu blir det bara bättre.

Du skojar. Det har han väl ändå inte sagt. Ingen kan vara så korkad att de tror att kulmen är bakom oss.
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
USA är helt körda med Trump vid rodret. Hur länge han nu överlever..
Nä, just det. Allt är Trumps fel. För samma PK-figurer som påstår att "viruset finns inte i Sverige" påstår ju att allt är Trumps fel. Och du låter dig luras hur lätt som helst.

Joe Biden, som är alla politikers och byråkraters och journalisters kandidat i USA::s presidentval har utsett den här figuren till sin vårdgiva.. förlåt rådgivare angående corona-sepidemin:
https://www.nationalreview.com/corner/joe-biden-coronavirus-adviser-ezekiel-emanuel-wants-to-die-at-75/

Hans politik är att ingen över 70 ska få någon vård. Ingen antibiotika och inga vaccin. De ska bara hosta ihjäl sig. Han lovar åtminstone själv dö som han lär:
"Obviously, a do-not-resuscitate order and a complete advance directive indicating no ventilators, dialysis, surgery, antibiotics, or any other medication—nothing except palliative care even if I am conscious but not mentally competent—have been written and recorded. In short, no life-sustaining interventions. I will die when whatever comes first takes me."
Mmm. Det är bara synd att det som kommer först, inte kommer först nog till denne figur. Som alltså är alternativet till Trump.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Det är lugnt, peaken var i Lördags enligt vår statsepidemiolog Anders Tegnell. Eller vänta nu.. han flyttade sen fram den till Onsdag!

Ja ok! Onsdag var peaken! Nu blir det bara bättre.

Haha, han sa väl att det peakade för några veckor sedan?
Citera
Medlem
Det känns som att man inte alls satsar på att platta kurvan i Sverige så som man gör i andra länder.
Här vill vi att alla ska smittas så fort som möjligt, för att få det överstökat o förmodligen för att skona ekonomin. Samt att man antagligen inte ser allvaret eller helt enkelt gett upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
En sak jag funderar på, låt säga att man känner sig risig och går och testar sig och det visar inget!
Vad är det som säger att man inte får det någon timme senare och anser att man är testad och ok?
Om man känner sig risig, så är sannolikheten hög att man testar positivt, beroende på hur risig man egentligen är. Så tänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Vad som än händer så hoppas jag verkligen att viruset slår till mot Turkiet med full kraft!

Ett Turkiet slaget i spillror vore nåt.

Så trött på det landet som håller på och utpressar EU på miljarders miljarder.

Tror förövrigt inte ett jävla piss på detta Turkiet endast skulle ha 1 bekräftat fall.

Kan lova att viruset redan börjat spridas där rätt omfattande.

Fuck Turkiet och Erdogan.

Turkiet är Europas gatekeeper när det kommer till flyktingarna. Kollapsar Turkiet så kollapsar Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in