Citat:
Ursprungligen postat av
Zilvio
Hon kan snacka om "hennes", "deras" eller "våra" lador hur mycket hon vill faktum kvarstår:
* Kommunerna är djup kris
* Sjukvården är i kris
* Polisen har extremt otillräckliga resurser
* Svenska folket är mycket högt skuldsatta med enormt uppskruvade fastighetspriser
* Det finns inget räntevapen att använda
* Massinvandringspolitiken som har bedrivits fortsätter att kräva enorma resurser
...
Vi var sakta på väg in i en lågkonjunktur men rusar nu in i en depression.
Dess värre är det inte frågan om någon nationell nedgång utan en världsdepression som förmodligen kommer att innebära mycket stora förändringar av den värld vi nu lever i.
Det blir en jävla cocktail det här. Kommer dumsvenne lära sig av det och tänka sig för innan man sätter sig i lånekarusellen på nytt? Tvivlar på det. Vad lärde vi oss 1992? Inte ett dugg verkar det som.
Själv har jag slutat köpa sånt som jag absolut inte behöver. Det som är prio ett för mig just nu är att undvika smittan och att andra i min närhet heller inte åker på det. Man ska hålla hårt om de man verkligen bryr sig om och älskar i dessa tider. Tror du de flesta egoistiska dumsvennarna tänker likadant? Vill inte vara sån men svaret är nog ändå nej. Dumsvenne lär sig aldrig. Hen kommer godhetsknarka och masskonsumera ända in i detta bittra slutet.