Citat:
Ursprungligen postat av
Belavia
Håller med! Men hur kommer det sig att Danmark visat så här dåligt omdöme. Jag brukar tänka på Danmark som Nordens sunda förnuft!
Tror jag får tänka om lite där. Sverige visar faktiskt prov på bättre omdöme än både Danmark och Norge.
Genom lite is i magen räddar vi oss från andra, potentiellt större kriser inom ekonomi, infrastruktur, samhälle.
Danmark och Norge är två hysteriska vänsterkärringar som okritisk köpt globalistmedias(CNN, DN etc) fear mongering..
Helt rätt, och det är en väldig tur för oss att inte SD styr ännu, då hade vi också fått dessa beslut som inte är de bästa utan visar folket att saker händer.
Vi har myndigheter som har koll på läget, trots att Tegnell har kommit med märkligt optimistiska uttalanden kommer man slutligen hitta rätt.
Skolorna kommer stängas, om det bedöms gagna spridningsminskning, men vid rätt tidpunkt, inte en sekund tidigare eller senare.
Det jag väntar på nu är större stöd för företagen att tillåta folk jobba hemifrån, här är det fortfarande företagen, och därigenom också pengarna som styr.
Här hade man kunnat minska onödig spridning på ett enkelt sätt.