Citat:
Ursprungligen postat av
MidlifeMommy
Som om det inte finns hundratusentals elever mellan 10 år och universitetsstuderande, inklusive mängder av Komvux och SFI-elever. Glöms hela tiden i debatten och man pratar bara, bara om problemen med vårdanställda med mindre barn.
Och när t.ex gymnasieeleverna tar sig till och från skolan via kollektivtrafiken och när de sitter i matsalen ökar risken för smittspridning ytterligare. Borde väl gå att åtminstone testa med Skype och andra tekniska lösningar.
Regeringen ställer däremot in Högskoleprovet i ett försök att visa handlingskraft och att de tar situationen ”på största allvar”.
Tycker det är märkligt att man smittar på högskoleprovet men inte varje dag i skolan, lägg där till sämre hygien med fallande ålder på involverade.
Jag vet inte hur folk uppfostrar sina barn men mina har kunnat bereda enklare mat från sex-sju år ålder. Men det är klart, genom Sveriges ögon sett är jag nog nästintill militärisk i min uppfostran när jag inte breder deras mackor och har mellomys tills deras 25 års dag inträffat.
Dags att vakna upp, på flera sätt, genom att kanske förbereda oss och våra barn på att mamma och pappa inte kan göra oboy och skogaholmslimpa varje gång magen kniper.