2020-02-23, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMJACKIECHAN
Jaja men hela denna tråden är ju troll, när du sa "Jag ska fixa pengarna" så erkände du i princip att du gjorde det? Hade du inte varit en mes så hade du ju bara förnekat det och sagt att hon snackar skit?

Stick med dig ditt troll.

Jag sa ju det bara till henne det ändrar ju ingenting det är ju fortfarande ord mot ord. Däremot så ger det mig tid att försöka lösa hela situationen
Citera
2020-02-23, 08:56
Avslutad
Erotik och sexualitet --> Juridik
/Moderator
Citera
2020-02-23, 10:51
Medlem
TS borde gå till polisen och göra en polisanmälan. Det är inte lagligt att pressa folk på pengar.
Samtidigt kanske det kan räknas som sexuellt ofredande eller liknande då en kvinna såg vad du pysslade med i ett offentligt utrymme.
Citera
2020-02-23, 14:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelstrutsen
Försöker förklara situationen för henne och att det aldrig hänt förut men hon kräver 5000kr för att inte berätta för någon. Vad ska jag göra? jag har inga pengar. Snälla hjälp!!!

Anmäl henne för utpressning. Om hon sedan berättar om runkandet så kan du även anmäla henne för förtal.
Citera
2020-02-23, 14:26
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Efter lektionen så sa stod Fatma och väntade på mig vid mitt skåp och sa " Vafan håller du på med sitter du och runkar i klassrummet?" Försöker förklara situationen för henne och att det aldrig hänt förut men hon kräver 5000kr för att inte berätta för någon. Vad ska jag göra? jag har inga pengar. Snälla hjälp!!!
Konfrontera du henne och fråga vad det var för sätt hon för sig med, med att kräva dig på pengar. Du har telefon eller diktafon på dig som är på inspelning. När Fatma berättar om sin plan att utpressa dig så fastnar detta på film/ljud. Oavsett vad du väljer att göra med detta så är det alltid bra att ha som medlingskraft, för att förklara för denna submänniska att du har bevis på att hon begår brottslig handling, ex. tvinga henne att hålla denna information för sig själv.

Fråga om hon inte kan nöja sig med 4000 istället, och så vidare - så att hon blir tvungen att erkänna planerad brottslig handling.

Ifall du själv vill ha pengar av fatma så tar du inspelningen till polisen och anmäler henne. Det blir skadestånd till dig för kränkning / onödigt lidande. Och hon blir dömd brottsling. Processen tar dock extremt lång tid, och det blir ett jävla liv runt det kan jag lova - om det är en bipolär blattebrud du har att göra med. Vilket i sig kan gynna din ekonomiska situation ifall hon även blir skyldig till ärekränkning/ofredande/misshandel.
Såhär säger praxis om ersättning för kränkning vid utpressning.
Citat:
Ursprungligen postat av https://www.brottsoffermyndigheten.se/Filer/Referatsamling/Aktuell%20upplaga/Referatsamling%202016_webb.pdf
335. 5 000 kr En man utsattes för hot för att förmå honom att överlämna pengar till en kvinna. Hoten innebar att mannen och hans kamrat skulle dödas eller skadas om han inte överlämnade pengarna. Tingsrätten dömde kvinnan för utpressning. Mannen fick brottsskadeersättning för kränkning med 5 000 kr.
336. 5 000 kr En kvinna utsattes för försök till utpressning av en ung man. I ett sms uppmanade han henne att betala en viss summa pengar till honom, annars skulle han sprida kränkande bilder på henne. Tingsrätten dömde mannen för brottet och att betala skadestånd till kvinnan med 5 000 kr för kränkning. Brottsoffermyndigheten lämnade brottsskadeersättning med samma belopp.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
TS borde gå till polisen och göra en polisanmälan. Det är inte lagligt att pressa folk på pengar.
Samtidigt kanske det kan räknas som sexuellt ofredande eller liknande då en kvinna såg vad du pysslade med i ett offentligt utrymme.
Inte sådär jättesvårt att förneka att man ruskat tupp i ett klassrum.
Senast redigerad av GoUoD 2020-02-23 kl. 14:41.
Citera
2020-02-23, 17:15
Medlem
UPDATE: Fatma har nu skrivit att hon har video bevis på min såkallade tuppruskning vet ej om hon bluffar dock Hur fan ska jag göra nu?
Citera
2020-02-23, 17:57
Medlem
Citat:
UPDATE: Fatma har nu skrivit att hon har video bevis på min såkallade tuppruskning vet ej om hon bluffar dock Hur fan ska jag göra nu?

Åhfan, nu sitter du allt i gröten. Dock så är det, som många påpekat tidigare i tråden, olagligt det hon gör så försök att använda det till din fördel!
Citera
2020-02-23, 18:12
Medlem
submariners avatar
Citat:
Vad ska jag göra? jag har inga pengar. Snälla hjälp!!!

Hej,

Gå till rektorn, erkänn ångestfyllt ditt misstag och be om förlåtelse - anmäl sedan Fatma. Eller så knullar du henne i soprummet.
Citera
2020-02-23, 18:27
Medlem
von_Tratts avatar
Citat:

Som tidigare sagt, fixa bevis att hon utpressar dig. Antingen via telefon och spela in samtalet, eller att du har mobilen på ljudinspelning i fickan när du pratar med henne irl. Se till att ha inspelat hur hon kräver dig på pengar för att hålla tyst. Du kan ju till exempel börja fråga om det går bra med 4000 istället, som någon tidigare skrivit, med målet att hon bekräftar att hon kräver dig på pengar för att vara tyst.
Via mess är ju också en möjlighet men skulle dels tro att hon inte är dum nog att ge dig skriftligt på utpressningen,dels att det är lätt för henne att neka att hon skrev det om det någonsin blir en polissak. Som det klassiska SD-försvaret, "någon måste ha hackat min telefon"

När du väl har inspelningen är saken enkel. Du förklarar för Fatma att om någon någonsin nämner något om en byxrunk, oavsett om det härstammar från henne eller inte, så kommer du att gå direkt till polisen och anmäla hennes utpressningsförsök.
Citera
2020-02-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_Tratt
Som tidigare sagt, fixa bevis att hon utpressar dig. Antingen via telefon och spela in samtalet, eller att du har mobilen på ljudinspelning i fickan när du pratar med henne irl. Se till att ha inspelat hur hon kräver dig på pengar för att hålla tyst. Du kan ju till exempel börja fråga om det går bra med 4000 istället, som någon tidigare skrivit, med målet att hon bekräftar att hon kräver dig på pengar för att vara tyst.
Via mess är ju också en möjlighet men skulle dels tro att hon inte är dum nog att ge dig skriftligt på utpressningen,dels att det är lätt för henne att neka att hon skrev det om det någonsin blir en polissak. Som det klassiska SD-försvaret, "någon måste ha hackat min telefon"

När du väl har inspelningen är saken enkel. Du förklarar för Fatma att om någon någonsin nämner något om en byxrunk, oavsett om det härstammar från henne eller inte, så kommer du att gå direkt till polisen och anmäla hennes utpressningsförsök.

Låter som en plan
Citera
2020-03-14, 06:15
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Anmäl henne för utpressning. Om hon sedan berättar om runkandet så kan du även anmäla henne för förtal.

Om det skulle gå så långt, så vill jag även påpeka att förtalsbiten gäller även om det skulle vara sanning angående runkandet.

Alltså. Du kan ha tokrunkat, tjejen ifråga kan ändå bli skyldig till förtal.
Tycker, om tråden är sanningsenlig, att du skall panika mindre.
Ta ett steg bakåt, Analysera, agera.

Du verkar behöva en lugnare takt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här