Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Ja, det är ju under all kritik hela vägen. Svensson måste börja organisera sig nu på allvar. Det är tydligt att makten inte klarar av att hantera ett krisläge på någon nivå. Varenda jävla politiskt utspel numera framstår som dålig jävla lyteskomik. Jag såg Ylva Johansson uttala sig i EU om flyktingkrisen i Grekland på så dålig och stapplig engelska att hon nästan fick Löfven att framstå som vältalig med sitt "we're not drunk yet".. Det är en sådan dagisnivå rätt igenom.
Om någonting gott kan komma ur detta så tror jag det kan vara att det cirkusen blottställer hur jävla illa ställt det är med både våra så kallade "företrädare" och systemet/samhället i stort.
Jag har sagt att vi ska låta Skiten(Sverige) brinna ner till grunden för att de som är kvar sen ska kunna bygga upp något bättre utan att det springer kackerlackor överallt i springorna.
Det är det enda sättet att få bukt med de samhällsproblem vi ser och har sett de senaste 50 åren. Nu fanns jag visserligen inte för 50 år sen, inte för 40 år sen heller, men det går ju att bilda sig en uppfattning baserat på historiska händelser.
Det brinner nu. Inte okontrollerbart än, men om inte släckningsarbetet påbörjas omedelbart, helst förra månaden kommer det bli ohanterbart.
Lite som när det faktiskt brann på riktigt i Sverige och vi behövde ta hjälp av närliggande länder att släcka.
Problemet är att i detta fallet, skedet och nuet,så brinner det lika mycket i alla länder, och var och en får sköta sitt efter egen förmåga.
Det är ett par länder som har förmågan att sköta sitt och kontrollerar branden.
Sverige har inte den förmågan och det är pågrund av våra politikers nedmonterande av allt vad vård ,välfärd försvar och civilförsvar.
Hur många år har det inte desperat skrikits i äldreomsorgen om att mer resurser behövs ? Vården,mödravården, skolan ?
Att Media gjort allt för att lyda sina hussar vem som än suttit i regering hjälper ju givetvis föga, men samtidigt så är systemet uppgjort på det sättet att man inte gärna biter husse i handen, för då får man inte äta.
Värre blev det när skattemedel skulle betala "public service" och ingen på varesig svt eller annan berörd media längre ens vågade fundera på att ställa kritiska frågor om de mot förmodan gjort det tidigare.
"tystnadskultur" och "åsiktskorridor" och vad det kallas. Det kvittar egentligen vad det kallas för i slutändan handlar det om fega jävla as som inte vill göra det uppdrag de är satta att göra och då ska de inte ha det uppdraget längre.
Stefan Löfvén är en fackmaffiapamp som har satt alla sina små soldater på alla de rätta ställena.
Han kommer aldrig att bli eller bete sig som något annat än en fackmaffiapamp.
Det duger inte att styra ett land med dom metoderna.
Nu får vi verkligen tillbaks vad vi har betalt massiva skatter för.
Och i dagsläget så liknar det vi får, mest en torr komocka från hösten -72.