2020-03-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollyn
Var har du fått informationen att överviktiga skulle vara en riskgrupp?

Joe Rogan podcast gästades av Michael Osterholm.

http://www.cidrap.umn.edu/about-us/cidrap-staff/michael-t-osterholm-phd-mph

Du kan se podcasten i sin helhet nedan:
https://youtu.be/2R_uyssaAY4

Vänligen om du har en meritlista hälften så lång som hans, är jag villig att lyssna på eventuella argument. Annars se podcasten i sin helhet. Första 30 minuter fångar upp väldigt mycket om covid19. Dom pratar om en del andra sjukdomar också.
Citera
2020-03-14, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Herren skyddar oss mot coronaviuset???
Största idioterna!
Tror dom på det själva???

Ja det är helt sjukt, jag är mer oroad över människor som dessa än vad jag är för något virus.
Citera
2020-03-14, 00:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ja det har varit känt länge.
Men jag skickar en bra artikel till dig vad viruset gör i kroppen

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/02/here-is-what-coronavirus-does-to-the-body/

Tackar å det varmaste för artikeln! Det är precis den typen av information jag vill läsa. Jag gillar inte diffusa sjukdomsbeskrivningar. Jag vill veta den grymma sanningen.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Men babbla inte om att det mörkas. Det har sagt femtioelva gånger att vi inte har tillräckligt med testkapacitet, att man inte ska stirra sig blind på siffrorna längre för vi har samhällsspridning och testar inte milda fall osv. Att Tegnell grodar sig och antyder att vi inte har särskilt mycket det betyder inget, andra på FHM har sagt otalet gånger att vi givetvis har fler än i statistiken. Vilket är sant för ALLA länder utom möjligen Sydkorea.

Nej tror heller inget mörkas alls just nu.
De kör på denna modell som UK:

1. Containment (det sket sig snabbt här och behöver inte smittspåra längre)
2. Delay
3. Research / Treatment
4. Mitigation

Skillnaden är att britterna gått ut offentligt varför de gör som de gör. Det har inte FHM.
Citera
Avslutad
Bra att danmark stängt gränsen.

Nu kan inte MP få hit sina guldklimpar landsvägen iaf, buhu!

Hoppas gränsen är stängd minst 1 år.

Corona-Refugees NOT welcome !
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Fanns inte för svininfluensan heller, kom ingen andra våg, eller i vart fall ingen kraftig.
Tror iofs också att det kan komma en andra våg i höst/vinter efter att det lugnar ner sig kraftigt under sommaren. Den andra vågen blir dock troligen lindrigare än denna.

Varför skulle det lugna ner sig under sommaren?

Detta virus verkar trivas bra i värmen, se bara på Spanien som har 20 grader i medel nu. Där växer det på bra!
Citera
2020-03-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så du vill din släkting ska överleva corona men dö av sjukdomar som kommer i spåren av en finansiell krasch?
Vad är det för sjukdomar vi får av en finansiell krasch? Du kommer bara med påståenden som om vi skulle återgå till jägarstenåldern utan att ha SAS börsvärde kvar? Får den arbetslösa stewarden tristess och begår självmord i ändtarmscancer när det inte fylls på dagligen? Källa, tack. Annars en åsikt.
Citera
Medlem
wedonthavetimes avatar
Om coronaviruset varit ett biovapen från Ryssland - skulle vi då ha varit lika passiva?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag känner att jag DÖR om den där människan i spoilern uttalar sig fler gånger i media. Corona kanske inte tar död på mig, men han gör sitt bästa..

Det där är sjukt. Som tur är stannar det mesta kvar på nätet. Han är för gammal för att förstå innebörden i detta och hur illa han bäddat sin säng.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det är roande att läsa alla överdrifter och domedagsprofetior.

Ska man tro den här gruppen så kommer vi nästa månad leva i någon post-apokalyptisk värld där solen ligger dold bakom ett gigantiskt dammtäcke och där folk driver omkring endast med en ryggsäck och en rostig machete och äter upp varandra.

Skulle i och för sig inte förvåna, folk är ju helt jävla hysteriskt dumma i huvudet som slåss i butikerna om toapapper och bygger underjordsgångar.

Oavsett hur många som dör i slutändan när det här har lagt sig, kommer vi ändå att landa i att nästan alla var gamlingar mellan 75-100 år som ändå skulle ha dött nästa vecka, nästa månad eller i bästa fall inom de närmsta åren. Undantag kommer att finnas, som alltid. Men i det stora hela så kommer det aldrig vara värt en global, ekonomisk kollaps.

Fast vad du i så fall inte förstår, är att vi som begriper att detta kommer skapa en jävla katastrof till den milda grad att det i förlängningen skulle kunna starta ett världskrig, inte är det minsta oroliga för coronaviruset i sig och det antal döda som viruset i sig genererar.
Vad vi (åtminstone de flesta av oss) menar är vad coronaviruset förvandlar våra samhällen till.

Vi har endast börjat den här resan, och redan idag var det helt sjuka scener i affärerna. Jag har aldrig sett något liknande i vanliga affärer tidigare så vida det inte har varit extrema realisationer eller utförsäljningar. Folk gick raskt runt som yra höns och fyllde sina vagnar.

Och då har vi inte fler än 1 dödsfall i Sverige. Hur tror ni det ser ut när vi har tusentals döda här och det ökar för var dag? Vad tror ni händer när det blir stopp på alla leveranser till landet? Det är inget vi kan styra över. Vi kan inte bestämma vad Italien eller Danmark eller något annat land skall göra.
Ingen verkar fatta hur utsatta vi är.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Oväntat utspel från en populist....

Det är ju faktiskt experterna man lyssnar på när man inte stänger ner skolor

Så när alla länder utom Sverige stänger sina skolor, så är det Bagdad Bob Tegnell man ska lyssna på? Check på den! Vi har fattat att ekonomin för dig är viktigare än människoliv. Säger du samma sak vad gäller flyktingar, för då borde vi inte ta hit dem?
Citera
2020-03-14, 00:18
Bannlyst
SHL tror tydligen pandemin är över den 24:e mars. Frågan är om den är över i höst?!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in