2020-03-13, 23:55
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag pratar om siffrorna totalt över pandemin. De lär landa runt 1% dödlighet sett över hela befolkningen. Upp mot 10-15% hos de allra äldsta, mycket under 1% för dig(?) och mig.

Ja, i slutändan borde det bli relativt lika i länder med likartad befolkning när det gäller t.ex. åldersfördelning. Detta förutsatt att det inte handlar om olika varianter av viruset.
Citera
2020-03-13, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrawfordPepsiBoner
Hmm

Säg att man bajsar. :P

Man har inte papper och pallar inte köra löv.

Vilka är de bästa sätten att lösa situationen som inte kräver förbrukningsmaterial?

Duscha röven vetja
Citera
2020-03-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Det handlar om Connor Reed. Lite legitimitet iallafall.
https://www.expressen.se/nyheter/connor-25-blev-frisk-avslojar-nu-sanningen/

Anledningen till att det är så stor aktivitet i denna tråd är att detta verkar tyvärr inte vara ett skämt.
Det går väldigt fort nu. Man vaknar till nya nyheter hela tiden. Ingen vet var det kommer att peaka eller hur det kommer att slå.
Jag håller med om vad du skriver, men ville bara flika in angående det fetade - det är inte riktigt så att vi är helt aningslösa. Någon gjorde ett räkneexempel (dvs, byggt på matematik) där Sverige uppskattningsvis skulle kunna nå toppen om 4-6 veckor, för att sen plana ut, och mattas av framåt sommaren. Enligt kinesiska epidemiologer kan utbrottet globalt ta slut i juni, medan Tegnell säger juli. Man är trots allt ganska eniga, och jag är benägen att tro dem.

Angående hur många som dör, däremot.. det är såklart svårare att säga.
Citera
2020-03-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Duscha röven vetja

Om man bor på ett ställe där det inte finns rinnande vatten utan man har vatten i dunkar då?
Citera
2020-03-13, 23:57
Medlem
Covids avatar
Första vågen kan ta slut under sommaren. Sedan kommer hösten och den betydligt större andra vågen.

Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag håller med om vad du skriver, men ville bara flika in angående det fetade - det är inte riktigt så att vi är helt aningslösa. Någon gjorde ett räkneexempel (dvs, byggt på matematik) där Sverige uppskattningsvis skulle kunna nå toppen om 4-6 veckor, för att sen plana ut, och mattas av framåt sommaren. Enligt kinesiska epidemiologer kan utbrottet globalt ta slut i juni, medan Tegnell säger juli. Man är trots allt ganska eniga, och jag är benägen att tro dem.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, i slutändan borde det bli relativt lika i länder med likartad befolkning när det gäller t.ex. åldersfördelning. Detta förutsatt att det inte handlar om olika varianter av viruset.
Förutsatt att vården fungerar, vilket den inte kommer att göra vid en "stor" anstormning.
Det är där en stor "utmaning" finns.
Citera
Medlem
Citat:
Hmm

Säg att man bajsar. :P

Man har inte papper och pallar inte köra löv.

Vilka är de bästa sätten att lösa situationen som inte kräver förbrukningsmaterial?

Ställa sig i duschen, sära på skinkorna, rikta duschstrålen på max mot rektum, låt skölja, smörj sedan in med tvål och skölj igen noggrant. Toapapper är eg överflödigt.
Citera
2020-03-13, 23:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Det närmaste jag kan komma är:
"After a week, it can lead to shortness of breath, with about 20% of patients requiring hospital treatment."
från
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-symptoms/

Samt hans berättelse (som jag postade nyss), 20 sekunder in:
https://www.youtube.com/watch?v=EiTxltL1wSc

Tack! Skulle önska de rapporterades mer om hur sjukdomen fortskrider när man drabbas hårt. För det borde ju vara känt.
Citera
Avslutad
Citat:
Om man bor på ett ställe där det inte finns rinnande vatten utan man har vatten i dunkar då?

Ha!
Ja då har du ett stort jävla problem.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Men jösses, starta en bajs-prepper-tråd istället nu, hälften här handlar ju om det snart.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Om vatten slutar komma, vilket aldrig kommer hända, så hamnar plötsligt dasspapper på listan av saker man försvarar sig själv med för då är vi på den nivån... Då är helt plötsligt egen brunn och mulltoa det absolut mest värdefulla en tokrik stockholmare kan tänka sig...

Eller så byter man en rulle toapapper mot en liter absolut när apokalypsen är här?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars

UK´s cdc säger att deras peak kommer vara i Juni, tror vi kan förvänta oss samma här då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in