2020-03-13, 21:45
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HellsIncels
Bra att Tegnell vågar stå upp mot det danska beslutet. Han kommer att framstå som Sveriges främste ikon intill tidens ände som snabbt närmar sig tack vare högerpopulister.

Vad är bra med det? Jag hoppas du skämtar. Varför tror vi alltid att vi är bättre än allt och alla? Är det en svensk sjukdom?
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Usch skäms

Är du dansk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är inte lätt att vara beslutsfattare i dessa tider. Om man tar till hårda tag och stänger hela landet kommer man anklagas för att överdriva problem, skapa ekonomiskt kaos och mänskligt lidande.
"Gestapometoder", "fascism" och totalitärt styre kommer bli slagord i debatten. Alla bortskämda jävlar som inte får resa som de vill eller göra som de vill kommer bli hysteriska och gråta ut i media.

Du har en poäng. Men som beslutsfattare ska man ha förmågan och integriteten att ta det beslut som är bäst, ta i med hårdhandskarna och ta det säkra före det osäkra, även om man sen blir anklagad för att man överdrev. Jag lever hellre med att jag hade fel och vidtog för drastiska åtgärder, än att jag kostade människor livet.

Det kallas för ryggrad. Har man inte det ska man inte vara beslutsfattare.
Citera
2020-03-13, 21:46
Medlem
Börjar allvarligt talat fundera på om detta är något sjukt experiment.

Hela världen agerar. USA portar européer. USA utlyser nationellt nödläge. I Italien dör 200 personer per dag. Hela EU stänger skolor. Danmark kallar in militär till gränsen. Italien är i karantän. WHO utlyser pandemi. Stora delar av kina har varit i karantän med hela ekonomin still.

Sveriges folkhälsomyndighet håller presskonferens med en nästan gråtande generaldirektör som säger att det inte bromsar att stänga skolor trots Aff vi är mitt i en pandemi.

Är inte konspiratoriskt lagd men det här är fan mer än inkompetens. Vem som helst förstår vad som håller på att hända.

Något är helt galet.
Citera
Medlem
Idag har en smygande hosta stigit in i min kropp med början vid tre tiden på dagen .
Tror inte jag har coronan då jag har bara låg feber 37.8 + att jag suttit i en buss med sjuka ungdomar i 4timmar för 1,5vecka sedan.
Är det så att jag inte har corona utan bara en förkylning så ska jag tacka de där ungarna från djupet av mitt hjärta för att jag slipper vara på jobbet nästa vecka-helt säker på att nästa vecka (eller redan under helgen) kommer detta att explodera...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Precis, två veckors karantän för samtliga medborgare, alla har helgen på sig att handla mat. Alla som kan arbetar hemmifrån.

På måndag därpå MÅSTE allt flyta på som vanligt.

Lätt som en plätt.

Så samtliga människor skall köpa mat för två veckor på en helg?

Skön grej. Hur skall grejorns räcka ? Skall folk köa i timmar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Nu citeras tignell i danska tidningar;

https://www.berlingske.dk/samfund/liveblog-coronavirus-spreder-sig-over-hele-kloden.-faa-overblikket-her-4

Nu vill Norge stänga gränserna också, Tegnell är en jävla seriefigur av episk rang.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BR1eyg/ap-raymond-ber-om-at-norge-stenger-grensene
Citera
Medlem
I Sverige håller Regeringen inne med "känslig" information gällande våra sjukvårdsresusrser. Det är tydligen av strategiskt intresse?

I Danmark talar man klarspråk och berättar hur läget är: Så här är vår beredskap!

Vad tror ni är bäst ur ett samhällsperspektiv? Vad gör landets medborgare tryggare och lugnar / enar folket inför krisen?

https://politiken.dk/forbrugogliv/sundhedogmotion/art7702739/Selv-i-skrækscenariet-vil-Danmark-have-respiratorer-nok-til-at-behandle-kritisk-syge-coronapatienter
Citera
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Asså har tegnell psykos eller

Verkar osm allt han gör är o kalla andra länders o städer åtgärder onödiga

Är hans jobb bara o försöka lugna och motverka panik eller

Helt efterblivet asså

Han försöker endast rädda sitt arsle.
Mannen är en psykopat tydligen då han medvetet har ljugit för folket då han säkerligen vetat att Sveriges sjukvård inte klarar en empidemi av detta slag.
Den så kallade vården i världsklass visar sig vara vanvård i världsklass.
Citera
2020-03-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Ja jag skulle inte vilja vara honom om några veckor. Det lär finnas många som kommer skylla allt på honom.
Med ALL rätt.
Citera
Medlem
Alltså ställer sig aldrig mannen frågan om det kan vara så att alla andra har rätt och det är jag som har fel? Har inte Löfvén ställt sig den frågan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Till alla er som anser att fler skulle testas för viruset. Varför då ? ör att se hur det utvecklar sig i siffror eller annars varför ? Smittan är global och spridd i Sverige.. Det kommer inte gå att gömma sig undan att bli smittad förr eller senare. Så siffrorna skulle enbart spegla utvecklingen med lite högre siffror an vad som ges ut just nu då enbart allvarligt sjuka testas (och viss vårdpersonal)

Tror ni verkligen på att det hjälper att sitta hemma och dra sig undan från andra smittade ? Varför vänta med att bli smittad till dess det är hundra tusen smittade ? då lär ni inte ens komma i närheten av sjukvården då den är full sedan länge..

Så hur tänker ni egentligen om ni tar och funderar lite på hur det utvecklats hittills..?

Kanske för att man utgår från Sydkoreas exempel?

Men du är ju så efterbliven att du tror en 25 åring med dålig kondition, men frisk lungvävnad, är jämförbar med en multisjuk gamling, så du har redan straffat ut dig från all diskussion. Men det är du bevisligen för efterbliven för att förstå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in