2020-03-13, 21:31
Medlem
xmzs avatar
Tegnell tycker att det är vettigt att resa från områden med smitta till smittfria områden. Vad har de gjort honom för ont för att han ska önska olycka över dem?
Citera
Medlem
Jofs avatar
Nu börjar Madeira stänga ute länder. Ej England, men Danmark och Norge. Inte helt klart med Sverige än. Bra för mig att veta eftersom jag har biljett dit snart.

Inte så illa. Är ändå ambivalent till att flyga, smittas och ev interneras där.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
USA kan säkert vända trenden som Sydkorea gjorde.
Ja, det har jag funderat på. Massiv testning kan de nog få igång precis som Sydkorea - bra! Men kan de få folk att sätta sig i och respektera självkarantän?

Sydkorea har 29 000 i självkarantän just nu (se mitt inlägg tidigt i morse). I USA lär komma behöva sätta fler i självkarantän.
Citera
2020-03-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilbeaver
Trump: state of emergency
Danmark: stäng gränsen och kolla in militären.

Sverige: ställ in högskoleprovet😏

Men inte melodifestivalen. Bara där har 200 fall smittats redan minst. Allt från dina lälare till viktiga samhälls operatörer.

Grattis!!
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
och alla skyller på Italien
Nej, det gör alla inte alls.
Precis som alla inte alls skyllde på Kina.
(Men en hel del kineser har tagit illa vid sig av att somliga gjort det.)
Senast redigerad av defenseur 2020-03-13 kl. 21:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
och alla skyller på Italien
Nä, vi skyller på korkade myndighetspersoner som uttalar sig om saker de uppenbarligen har noll koll på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det är ganska tydligt att Tegnells plan är flockimmunitet antingen genom vaccin eller genom att smitta ned så många som möjligt.

Tegnell försöker inte skydda oss med sina åtgärder utan det är sjukvården han försöker skydda så att den inte kollapsar. Målet och syftet är i grunden att få oss alla smittade, men pö om pö. Man får en ganska bra inblick i Tegnells mycket sjuka hjärna genom att läsa hans lilla skrift som han författade till krigsvetenskapsakademien.

Det lustiga är ju att man gick från att inför förra helgen utgå från att de skulle kunna hantera situationen. Men direkt på måndagen hade de bestämt sig för att "alla" skulle smittas, tvära kast.
Citera
Medlem
Anders Jansson igen om skolorna
Överläkare på Danderyds sjukhus

https://www.facebook.com/742928867/posts/10160173958038868/?d=n

”Professor Jan Albert vid Karolinska institutet går idag ut i en stor artikel i SvD och hävdar att Folkhälsoinstitutet i stora drag handlat korrekt på alla punkter. Det framgår med andra ord att han inte läst på själv. Jag talade just med en chockerad kollega på Karolinska institutet som själv konfronterat Albert, varvid han erkände att han inte läst på själv”

Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
USA kommer att drabbas hårt av corona-pandemin, förutspår flera modeller.

Centers for Disease Control and Prevention estimerar att mellan 160 och 210 miljoner amerikaner kommer att drabbas av covid-19. Antalet döda kan uppgå till så många som 1,7 miljoner människor.

Detta rapporterar tidnigen The Hill.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Undrar om de testar lik i Sverige

Fantastiskt. Konspirationsteorier är precis det vi behöver just nu.
Citera
Medlem
Kan man inte dra igång en protestlista för att få Tegnell avsatt? Nån som vet hur man gör.
Citera
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Uselt immunförsvar efter långvarig sjukdom, jag skulle nog inte klara av Coronaviruset!
Hur känner du flr det faktum att regeringen kommer döda dig? Och att din dld bara kommer bli en siffra i statistiken

(Retorisk fråga enbart för att läsare ska inse allvaret i vad regeringen håller på med)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in