2020-03-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Många föräldrar kommer att se till att barnen stannar bara hemma fr.o.m. måndag den 16 mars.

Hellre ha tråkigt och förlora inkomsten än att smittas med denna kraftiga sjukdom som etablissemanget ljuger om att den är mild som influensa.

49 länder har stängt sina skolor. Sveriges ansvarslösa utbildningsminister envisas med att inte skydda oss och våra barn. Skolor bör stänga och ordna distansundervisning.

Sverige är extra utsatt och hundratals infekteras varje dag. Sverige redan har ett icke fungerande sjukvårdssystem.

Etablissemanget döljer de riktiga siffrorna och Folkhälsomyndigheten har haft fel från dag 1. Vilken idiot litar på de?

Att skicka barnen ut till samhället eller till skolan under höjden av en eskalerande pandemi är ansvarslöst.

Jävlar alltså, du har klottrat ner den här tråden med ditt eviga tjat och dragit siffror ur röven hela jävla dagen. Har du verkligen inget bättre för dig? Och nej, vi kommer inte lyssna till någon anonym tomte på Flashback framför de som är utbildade och kan sin sak bättre.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Ragga röster? Hur tycker du att regeringen skött kriser. Han behöver inte ragga röster, han behöver bara uttala sig, då han säger exakt vad han tycker, till skillnad från Röfven.

Exakt!

Inget fel med politiker som vill värna om sin befolkning och säga vad man tycker. Vi behöver en stark ledare som träder fram och tar beslut som inte Löfvén uppenbarligen vågar ta utan förskjuter all makt och beslutstagande till myndigheter.

Det kallar jag fegt och inte ett tecken på starkt ledarskap.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Har säkert tagits upp tidigare, men hur fan kan det va så många fler döda procentuellt sätt i Italien jämfört med Sydkorea? Är ju verkligen en rätt extrem skillnad. Vad är den troligaste förklaringen? Ett exceptionellt stort mörkertal i Italien? Bara gamla som blir smittade i Italien?
Det är ingen som vet än.

En teori är att Italiens sjukhus överbelamrats.

Min teori är att vuxna barn i stor utsträckning bor med sina föräldrar, men det är vara en av orsakerna till att sjukhusen överbelamrats såklart.

https://www.europaportalen.se/2019/08/majoritet-unga-man-bor-kvar-hos-mamma

84% av italienska män 20-30 bor med föräldrarna. 27 i Sverige.
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Många föräldrar kommer att se till att barnen stannar bara hemma fr.o.m. måndag den 16 mars.

Hellre ha tråkigt och förlora inkomsten än att smittas med denna kraftiga sjukdom som etablissemanget ljuger om att den är mild som influensa.

49 länder har stängt sina skolor. Sveriges ansvarslösa utbildningsminister envisas med att inte skydda oss och våra barn. Skolor bör stänga och ordna distansundervisning.

Sverige är extra utsatt och hundratals infekteras varje dag. Sverige redan har ett icke fungerande sjukvårdssystem.

Etablissemanget döljer de riktiga siffrorna och Folkhälsomyndigheten har haft fel från dag 1. Vilken idiot litar på de?

Att skicka barnen ut till samhället eller till skolan under höjden av en eskalerande pandemi är ansvarslöst.

Bra sagt, jag funderar själv på att hålla mig och barnen hemma då jag är riskgrupp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ingen ökning i antalet smittade i Sverige idag vad det ser ut? Nu gäller det bara att alla tillfrisknar.
Det kan omöjligen stämma.
Citera
2020-03-13, 19:10
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Ja det stämmer, när spottloskan dunstar gradvis så kommer den oxå gradvis att släppa lös virus i luften som folk i närheten kan andas in. Det blir som ett litet fyrverkeri som ligger och pyr osynlig virus-rök kan man säga.
Bra liknelse det där med fyrverkeri. Med nedanstående sekvens på näthinnan ser man annorlunda på offentliga nysningar i framtiden. SARS 2 har vingar.

Watch: A Slow-Motion Sneeze Looks A Lot Like Breathing Fire
https://www.npr.org/sections/health-shots/2016/08/24/490670499/watch-a-slow-motion-sneeze-looks-a-lot-like-breathing-fire?t=1584122763716
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Då har du masken på.
Risken är ju mycket större i affärer och nära människor än i luften där människor har varit tidigare. Så tänker inte jag nojja fast jag är otroligt nojjig.
Viktigast att tvätta händerna innan man rört något annat när man kommer hem. Och nu känns det bra att redan vara en eremit. Blir inte så stor skillnad. Dejting är inte så aktuellt heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det vet jag inte, vad jobbar du med?
Oavsett vad så behöver jag skita, emellanåt, och oavsett vad så tror jag att det finns papper nog att tillgå att torka mig efteråt.
Citera
Medlem
Sagt det tidigare men tål att upprepas...

Italien rankas andra bästa vårdsystem i världen, efter Frankrike.

https://www.photius.com/rankings/healthranks.html

Det västland som drabbats hårdast av Corona hittills och fortfarande rapporteras stigande nummer av nyupptäckta fall varje dag, drygt hälften av alla avslutade fall har tillfrisknat/avlidit än så länge.

Statistiskt följer de global trend med antal allvarliga fall, dvs runt 10% som innebär att av alla kända testade fall så behöver var tionde person läkarvård för att överleva.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/

Men det är ju bara en liten förkylning....
Citera
2020-03-13, 19:11
Medlem
Salcinns avatar
Danmark stänger gränserna!

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-03-13-statsministeren-lukker-graensen-for-at-bremse-coronavirussen
Citera
Medlem
arbetets avatar
Italien nu:

Italy
Coronavirus Cases:
17,660
Deaths:
1,266
Recovered:
1,439

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Glöm coronakartan och att räkna bekräftade fall. Vi har passerat punkten när det är meningsfullt.

Så vi ska bara ge upp tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in