2020-03-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Sverige är på elfte plats i coronaligan i världen.

https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_coronavirus_pandemic_by_country_an d_territory
Sortera den här på antal fall per miljon invånare så ligger vi på 10:e plats.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

Norge ligger 2a!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Om du är i riskgruppen = Håll dig hemma.

Om du inte är i riskgruppen = Sluta kissa på dig.

Vi vet att riskerna är mycket mindre att bli dödssjuk ifall man inte är 50+ men det spelar ingen roll. Jag tror inte du menar att vi ska låta dessa människor dö. Därför antar jag att du inte förstår att det är orimligt att anta att de kommer kunna isolera sig från resten av samhället. Det enda fungerande sättet att skydda de som är extra utsatta för viruset är att minska smittspridningen i hela befolkningen. Dock så håller jag med om att ifall man tillhör en riskgrupp så bör man hålla sig hemma. Men tillhör man inte en riskgrupp så ser man till att hålla sig frisk i den mån det går iallafall.
Citera
Medlem
Alltså det här med att desinficera marken som man ser på bilder... Vad ska det göra för nytta? Handtag och räcken och till och med sittytor kan jag förstå, men marken??
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Jävligt oklart det där med viruset och värme. Inte många fall i Afrika. Värmen?
Sydamerika? Tämligen skonat. Imorse sa dem att Thailand inte har några större problem heller.

Slump?
Afrika kommer är jag helt säker på.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
I Sverige så rapporterar man inte "Serious" utan bara "Critical" in i den kolumnen, medans andra länder anser att behöver man ligga på sjukhus då är man "Serious".

Av de 800 som rapporterats så ligger större delen inlagda och skulle därför kunna anses vara serious, men här är allting vänsterförskjutet. De milda rapporteras ju inte alls här.

Sveriges statistik är därför väldigt missvisande när man jämför med andra länder.

De korrekta siffrorna ska nog snarare vara 4000 sjuka, 800 serious och 2 critical, om man hade rapporterat som andra länder gör. Men det hade blivit för dyrt, och jagat upp folk för mycket.

Det är garanterat INTE 800 som ligger inne som serious ännu, rent hittepå från dig.
Citera
Medlem
Någon som aldrig varit medlem i a-kassan, är det försent att gå med nu? lönar det sig något? för jag misstänker att jag kommer få sparken pga corona
Citera
2020-03-13, 18:45
Medlem
Hejsan. Jag var inne när detta började å talade om att millitären i Finland ringt runt till åkerierna och letat flatbeds och tungaxel släp i hela Finland.
För 10minuter sedan fick flickvännen ett email att hennes skola är stängd tillsvidare.
Hittar inget om detta officiellt men jag läser juh emailet själv och haft svettningar och skit i en vecka...
Väldigt mycket utbytes studenter här...
Befinner oss i kouvola !
Ja detta blev på riktigt snabbare än va jag väntade mig.

Skolan skall posta en engelsk text i kväll kopierar den å postar när den kommer.

Fred ut å hjälp era äldre...
Mvh Nisse pisse
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Regeringens jobb är att få samhället att flyta så bra och tryggt som möjligt. Ljuga ska de absolut inte göra, men det är oerhört viktigt att balansen bibehålls för att upprätthålla ett tryggt samhälle. Kanske att de mörklägger någon information som man inte finner relevant för samhället att veta då det kan ha extrema konsekvenser. Folk rent generellt fixar inte extrem information som tex "hej alla kommer nog bli smittade och 4% kommer dö" så det behöver lindas in i bomull så mycket som möjligt, det kanske är en falsk trygghet ja men oerhört nödvändig.

I USA så finns det forskare som hävdar att det går 31 smittade på varje upptäckt fall.Stämmer deras uttalanden så är USA i ett mycket allvarligt läge och det kan förklara att de vill stänga ner inrikesflyget och en massa andra saker. Skulle viruset enbart ta död på 1% så lär USA aldrig stänga ner inrikesflyget som är en oerhört viktig livsnerv i landet..

Flyttar man över de siffrorna till Sverige så kommer Sverige att mer eller mindre stängas ner helt UTAN några rekommendationer från någon myndighet.. Folk kommer ligga hemma sjuka och många kommer avlida i brist på sjukhusplatser..Äldre kommer med all sannorlikhet att sållas bort från respiratorplatser vid ett sådant läge då Sverige inte har speciellt många respiratorer eller hjär/lung maskiner..
De pengarna har använts dåraktigt på annat (alla vet vad och behöver inte ens nämnas längre)

De närmaste veckorna kommer förmodligen få alla regeringar som förringar denna smitta att bekänna färg och då lär folkvreden sprida sig då nära och kära dör i mängder..Folk har ju betalat skatt för att vården skall fungera liksom äldreomsorgen.. Visar det sig nu att man ljugit om hur bra och starkt effektiv den är så lär folket grilla sina politiker på spätt istället för med frågor..
Citera
Medlem
Citat:
Om nu kinas åtgärder fungerade vet vi ju inte riktigt då det ser ut som att siffrorna är manipulerade.
Sveriges siffror är bevisligen manipulerade. Vad har du för belägg för att Kinas skulle vara det?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är för att de har en akut brist på sånt i Tyskland. De låter inte ens smittskyddsarbetarna ha masker för att det inte finns tillräckligt. Tyska Robert Koch har tappat bollen helt, de har haft noll framförhållning för det här.

Tyska Robert Koch och svenska Folkhälsomyndigheten e samma sak.

De träffas pa exklusiva hotel worldwide kommer med totalt ointressanta uttalanden tex masker hjälper inte osv.

Nu när det brinner uppdagas deras korrupta beteenden

Idioten Tengil stack ju Tom till Somalia mitt i allt ihopa.
Citera
Medlem
gato12s avatar
Funderar på om man kan åka hiss?

Bor på sjunde våningen.

Kanske kan man åka om den är tom? Eller hänger det kvar en massa baskilusker i luften...?
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Om nu kinas åtgärder fungerade vet vi ju inte riktigt då det ser ut som att siffrorna är manipulerade. Ansiktsskydd är bara pragmatiskt om man är smittad. Ingen i Sverige ska svetsas in, det är helt galet! Ingen ska skjutas heller... Herregud.

Är det bättre att en smittad flyr till ett nytt osmittat område och blir grogrund till att 5000 nya blir smittade, och 1000 dör av dessa i slutändan?

I Kina tyckte man inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in