2020-03-13, 17:53
Medlem
Reglerna ändras ju, dels hur kapitaliserade bankerna måste vara och att riksbanken öser krediter till nollränta över systemet.

Det borde vara lättare för banker att tjäna sina stålar nu?

Givet förstås att deras låntagare inte druttar på ändan.

Jag tänker på företagslånen nu, skit i bolånen i denna tråden tack.
Citera
2020-03-13, 18:38
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Reglerna ändras ju, dels hur kapitaliserade bankerna måste vara och att riksbanken öser krediter till nollränta över systemet.

Det borde vara lättare för banker att tjäna sina stålar nu?

Givet förstås att deras låntagare inte druttar på ändan.

Jag tänker på företagslånen nu, skit i bolånen i denna tråden tack.

Förmodar att du avser eventuellt köp av bankaktier? Jag har allt börjat snegla på dem också, både SHB och SWED ser billiga ut. Tyvärr tror jag kräftgången kommer fortsätta och då kommer dessa dras med ner likt det mesta annat. Jag tror vi kan komma in betydligt billigare än såhär, mina billigaste SWED köpte jag krisen 08-09 för under 30 spänn..
Citera
2020-03-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Förmodar att du avser eventuellt köp av bankaktier? Jag har allt börjat snegla på dem också, både SHB och SWED ser billiga ut. Tyvärr tror jag kräftgången kommer fortsätta och då kommer dessa dras med ner likt det mesta annat. Jag tror vi kan komma in betydligt billigare än såhär, mina billigaste SWED köpte jag krisen 08-09 för under 30 spänn..

Ja, det är såklart köp som avses.

Du kan mycket väl ha rätt om en dyster prognos för börs och banker på kort sikt.

Men det man håller på med nu är ju gratisvinst för bankerna. Bankerna tar ju såklart betalt för de krediter de får gratis menar jag. Och företagen kommer bli tvungna att ta korta lån nu för att hålla sig likvida.

Spännande fortsättning följer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in