Citat:
Ursprungligen postat av
-Kompis
Håll käften själv din jävla mupp, jag får väll tycka vad jag vill?
Att det är spännande att folk ska dö? Att unga ligger i respirator? Jävla idiot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wkblade
Om vi följer Italiens utvecklingskurva så skulle vi ha ca 200 döda nästa helg. Dock hade de 20 döda vid 800 fall så vi ligger (tack och lov) redan efter.
Tegnell igår sa att Italien blev överrumplade av viruset och spridningen. För en gångs skull sa han nåt vettigt. Och det förklarar också dominoeffekten i landet, varför allt gick så fort. Vi får inte glömma att Italien var landet efter Kina som tog den största smällen.
Han hänvisar alltså till Italien som ett exempel på hur illa det kan gå, och säger samtidigt att vården är mer beredd än den var i Italien. Men det rimmar inte riktigt. Provkiten här är typ slut, skyddsmaterialen är typ slut och vi Kommer att få problem med intensivvårdsplatser (precis som i Italien, oberoende om vi är förberedda eller inte) när många insjunknar.
Jag tycker ändå att skolor och dagis borde stänga som är gjort i så många länder. 10.000-kronors frågan är hur vi samtidigt kan hålla kvar all vårdpersonal på sina jobb. Jag förstår verkligen inte hur de löste det i Kina, eller hur de kommer lösa det i Norge/Danmark.