Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
I 17-tiden är Fredrik Furtenbach förvånad över statsministerns allvarsamma ton och att han använde ord som att det här är "största hotet mot svensk folkhälsa på decennier" samt att det kommer att påverka alla människors vardag och att vi behöver förbereda oss på ett långdraget förlopp.
Allvarligt.
Vi har verkligen journalister som inte tänker eller söker information själva - det är först när politiker och myndigheter talar om för dem att läget är allvarligt som de reagerar.
... och då blir de förvånade.
Vi måste ha världens sämsta journalistkår och de är medansvariga till att läget nu blivit så allvarligt.
Jag kan inget annat än hålla med, dock så har jag sett en vändning på viss media på sista tiden där man nu verkar ta detta på allvar, ifrån att ha sökt tona ner det tidigare.
Jag blev lite förvånad själv av att Löfven sa vissa saker, han verkar ha hajjat att detta är allvarligt nu, men ändå inte rikttigt hur allvarligt det är än. Annars hade han stängt ner skolor, tagit till mer drakoniska åtgärder likt Kina.
Who håller nu en presskonferens där de uppmanade alla länder att ta detta mer allvarligt, de verkar missnöjda med hur lättsamt vissa nationer ändå verkar ta detta, och där är ju Sverige den största syndare av alla egentligen.
https://www.youtube.com/watch?v=eyntF-VqRBw