2020-03-13, 14:28
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Han från skolverket står och pratar som att folket är förvuxna barn.

Jag viker mig av skratt här. Detta är underbart (mitt i all bedrövelse)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det skiter jag i jag är matad med siffror sedan jag föddes, jag vill ha mina siffror, jag vill veta hur många som smittas, testa alla kosta vad det kosta vill!

/Provokatör
Det är bara att konstatera:det går inte minska befolkningen till 500 000 000.Nu har kineserna besegrat corona och det kommer att leda till att Kina kommer att köpa upp en massa stora företag i USA.Trump är besegrad.Kina kommer ut som den absoluta ekonomiska stormakten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Han är ännu värre än Tegnell. En massa snömos och de pratar som om de pratade till utvecklingsstörda och att de själva har en psykisk kris så rösten inte bär och hela meningar blir en svårighet att klara av.
Ja, man börjar hoppas att detta får effekter med dödsfall i våra nogo områden dör dom kräver blodshämnd.
Vi vanliiga mesiga svenskar kommer ju inte göra ett skit åt dessa arrogantra översittare som talar till oss som små barn när dom sänder oss mot döden.
Citera
2020-03-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Borde. Men det görs inte, för det ingår inte i 500-gränsen för evenemang. Detta hör till skolan, och skolan är inte krävd på detta.

Varje lärare och skolledare har så klart att använda sitt sunda förnuft. Att genomföra aktiviteter där folk oansvarigt utsätts för smitta kan nog vara framkallande av fara för annan.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Får omvärlden reda på hur svenska myndigheterna och regeringen sköter detta i Sverige??

Jag tror när fler länder börjar sluta handla med Sverige på börsen, kanske ? vi får en reaktion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, medelvärdet är ganska ointressant. Det finns stora ytor i Sverige där det knappt bor en käft och områden där massor trängs, även i Norrland. 90% bor i södra halvan av landet, som är lika tätbefolkat som vilket normalt land som helst i Europa.

Tre mest tätbefolkade regionerna i Sverige:

Stockholm Län - 364,9 inv/km2
Skåne - 125,7 inv/km2
Västra Götaland - 72,5 invånare/km²

Italien:
Italien - 205,27 invånare/km²
Lombardiet - 420 invånare/km²
Citera
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
När kommer ni börja skita i räkningar och annat ansvar?
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Absolut så är det och det har jag skrivit flera gånger, men alarmisterna vill sätta likhetstecken mellan utvecklingen i Italien och att det ska hända här.

Italien är 15 gånger mer tätbefolkat och har 6 gånger större befolkning än Sverige.

Nej då vi är lika tätbefolkade som italienarna där folk bor. Idioter brukar räka in ödemarkerna i antal invånare per kvadratmeter. Men det är knappas relevant.

Statistiskt sett har intelligensnivån sjunkit också det kan man mäta på sociala medier. Handlingsförlamningen i myndigheter har ökat i takt med att antalet anställda på myndigheterna ökat.

Krav på att normer och regler ska lydas utan att ifrågasätta det fördummar folket. Det delar dem i vänster dumma, höger klokare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trndsttr
Fast.. Nu var det ju inte Tegnell som pratade?

Jo det var Tegnell, han är där känner igen rösten, glasögonen och maneererna, fanskaperiet!
Citera
Avslutad
Undrar om det inte eskalerar nästa vecka, flera företag har nu befarade smittade och deras närmsta arbetskompisar hemma.
Citera
2020-03-13, 14:30
Medlem
Wkblades avatar
Gå ut nionde klass ett år sent eller insjukna i corona med beständiga lungskador som konsekvens? Svårt beslut...Tänk på baaarnen!
Citera
2020-03-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vilket skitsnack.

Varför skulle det vara skitsnack ? Är du på riktig? Det är ren strategi och den beskrivningen stämmer väldigt fin med folkhälsomyndigheten signalerar. Nu satsar man på flockimmunitet och få en utspridd jämn spridning.

Man behöver inte vara rymdforskare eller ens särskilt smart för att förstå det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in