Citat:
Ursprungligen postat av
hjärnsläppet
Just en sån är vad jag sett framför mig, och sedan jag läste att han när han larmade om det farliga gänget som kvinnor skulle kunna råka ut för
hade inte bara pannlampa utan även en ficklampa i handen, vilket gör att det känns mycket sannolikt.
Hittade polisen den inte?
Jag är för dåligt påläst än vad gäller SD och ficklampor. I såna här kretsar vill man gärna ha smidiga saker med sig på turen.
De stora Maglite väger rätt mycket. Den största 1,5 kg och är 50 cm lång. Mer en lampa man har kanske i stugan, bilen eller båten. D6 lyser runt 300 meter och en modernare Magcharger lyser hela 400 meter. Mer en statuslampa än nåt att ta med på turer att leta ”burkar”.
Men som jag menar i tidigare inlägg så skulle något i den stilen göra samma skada som på träden. Och antagligen på kroppen.
Många har reagerat på antalet slag 17 st. Så blir det väl när man slår med ursinne. En kompletterande tanke är att man behöver slå fler slag med något som är gjort av ett lättare material än stål(hantel) eller aluminium(ficklampa). Då skulle det vara en grövre gren man plockar upp på plats eller nåt byggmaterial.
Vad var stolparna till kaninhindren byggda av t.ex?
Annars kan man misstänka ett spärrskaft.
https://verktygsboden.se/spaerr-ledhandtag/spaerrskaft-34-36-steg-mattkrom-500-mm
Tyvärr gäller devisen ”Man tager vad man haver” i såna här fall. Från garaget eller förråd. Förlängningsskaft till nån domkraft, stålrör för att jorda nåt i gräsmattan, nåt annat gammalt rör som ligger i förråd osv.
I dessa friluftskretsar så är det väl också populärt med såna där kompakta hopfällbara spadar.
Men ska man flyga under radarn och om SD redan varit inne på att det är nåt bra att ha med sig när det osar hett så är en större ficklampa ingen dum tes.