2020-03-13, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Vilket jävla skit att Aftonbladet ej kommer direktrapportera..

Ja.... För att vara TVÅ på Na, så är det en bedrövlig direktrapportering.
Citera
2020-03-13, 09:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tyvärr, så är Aftonbladet rädd för Corona iaf..

Och nu fattar jag inte vem av hans kvinnor han pratar om på na.se

Exfru skriver den ena och Lena skriver den andra.

Det berörde båda kvinnorna, i början var det om hur MGK mådde under tiden MGM strulade med BO.

Sedan gick de över till förhållandet mellan MGM och BO.
Citera
2020-03-13, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brin
Han vet antagligen att telefonen saknas(och var den tog vägen?)
Han gör ingenting för att varna BO för dessa farliga figurer utan han flyr till skogs och springer hem. Sen säger han till grannen med hunden att det vore farligt för en ensam kvinna att möta dessa figurer. Han vet ju att BO skulle möta honom där. Inte ett rätt.

De enda stället de ”skumma” typerna varit på är förmodligen i SD:s fantasi.

Och den enda skumma typ poliserna stöter på på platsen är just SD med pannlampa och ficklampa i högsta hugg på väg hem från krogen.

SD frågar grannen han sen stöter på om han brukar gå ut med hunden 01.30 på natten och vilka vägar han då brukar ta.

Detta samtal är inget SD direkt känns vid i förhören.

Undrar vad han gjorde mellan ca 00.10 och 01.30?

Vet han efter mötet med poliserna vid Baronbackarna ca 00.10 hämtar cykeln han gömt undan.

147

”MT:Ja då cyklar...
FL: Du...
MT:Jag upp till...
FL:Ja du tar cykeln...
MT: Ehh...
FL: Då?
MT: Men den ställdejag kvar inne i kvarteret...
FL: Okey.
MT: För den kan jag ju inte ha med när jag ska möta buset...

FL: Nej...
MT:Men.
FL: Så du ställer cykeln då och så går...
MT:Mm.
FL: Du sista biten då...
FL: Kan man säga...
FL: Där du sen sammanstrålar med polisen då?”
Citera
2020-03-13, 09:21
Medlem
Han berättar nu om att han hjälpte Lena inför resan hon skulle göra till Norge dagarna efter mordet.
– Hon ville låna klätterrep, men det skulle jag använda själv. Jag deltog inte i planeringen, men var med i hennes tankar, säger han

Riktig kompis!

Förlåt, men jag orkar knappt höra på det där skitsnacket!
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-13 kl. 09:23.
Citera
2020-03-13, 09:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han berättar nu om att han hjälpte Lena inför resan hon skulle göra till Norge dagarna efter mordet.
– Hon ville låna klätterrep, men det skulle jag använda själv. Jag deltog inte i planeringen, men var med i hennes tankar, säger han

Riktig kompis!

Förlåt, men jag orkar knappt höra på det där skitsnacket!

Ja, man ryser ända in i märgen för hela ens jag känner hur falskt det klingar. Man känner att det är så här han lurar "alla" i sin omgivning, men i själva verket är han fylld av hat och kan med en kallsinnighet som vi inte kan föreställa oss slå ett tillhygge på en persons huvud upprepade gånger även när personen skriker i ångest och smärta tills hela skallen är helt krossad.

Falskheten i dess yttersta betydelse.
Citera
2020-03-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Just en sån är vad jag sett framför mig, och sedan jag läste att han när han larmade om det farliga gänget som kvinnor skulle kunna råka ut för
hade inte bara pannlampa utan även en ficklampa i handen, vilket gör att det känns mycket sannolikt.

Hittade polisen den inte?

Jag är för dåligt påläst än vad gäller SD och ficklampor. I såna här kretsar vill man gärna ha smidiga saker med sig på turen.

De stora Maglite väger rätt mycket. Den största 1,5 kg och är 50 cm lång. Mer en lampa man har kanske i stugan, bilen eller båten. D6 lyser runt 300 meter och en modernare Magcharger lyser hela 400 meter. Mer en statuslampa än nåt att ta med på turer att leta ”burkar”.

Men som jag menar i tidigare inlägg så skulle något i den stilen göra samma skada som på träden. Och antagligen på kroppen.

Många har reagerat på antalet slag 17 st. Så blir det väl när man slår med ursinne. En kompletterande tanke är att man behöver slå fler slag med något som är gjort av ett lättare material än stål(hantel) eller aluminium(ficklampa). Då skulle det vara en grövre gren man plockar upp på plats eller nåt byggmaterial.

Vad var stolparna till kaninhindren byggda av t.ex?

Annars kan man misstänka ett spärrskaft.

https://verktygsboden.se/spaerr-ledhandtag/spaerrskaft-34-36-steg-mattkrom-500-mm

Tyvärr gäller devisen ”Man tager vad man haver” i såna här fall. Från garaget eller förråd. Förlängningsskaft till nån domkraft, stålrör för att jorda nåt i gräsmattan, nåt annat gammalt rör som ligger i förråd osv.

I dessa friluftskretsar så är det väl också populärt med såna där kompakta hopfällbara spadar.

Men ska man flyga under radarn och om SD redan varit inne på att det är nåt bra att ha med sig när det osar hett så är en större ficklampa ingen dum tes.
Senast redigerad av Avel 2020-03-13 kl. 09:52.
Citera
2020-03-13, 09:54
Medlem
notknapparens avatar
NA:

"Christoffer Olsson ska nu läsa upp en konversation mellan Lena och en väninna
//
"-Jag coachade lite hur hon skulle göra, säger 45-åringen.
"
//
"Det handlar om att ge en bild av att 45-åringen och Lena hade ett avslappnat förhållande där 45-åringen uppmuntrade Lena att ha kontakt och träffa andra män"
//
"Eftersom 45-åringen inte själv ville ha ett långt förhållande med Lena ska han ha uppmuntrat henne att träffa andra"

https://www.na.se/artikel/just-nu-jag-ville-henne-allt-gott-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet-dar-45-arin gen-berattar-sjalv
Citera
2020-03-13, 09:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Vilket jävla skit att Aftonbladet ej kommer direktrapportera..
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Trist att AB inte är på plats idag.
Citat:
Ja.... För att vara TVÅ på Na, så är det en bedrövlig direktrapportering.
Att Aftonbladet upphör med direktrapporteringen är inte bra. Ensam på plats blir nu lokalblaskan NA, vars ägare familjen Bonnier redan har tjänat en del pengar de här två åren på rätt ensidiga och okritiska betalartiklar. Det råder inget tvivel om att den tidningen prioriterar att ha ett gott samarbete med berörda myndigheter. Lägg till detta lagmannens försök att undanta fupen från offentlighetsprincipen, uppläxningen häromdagen av en åhörare som skrev ned vad som sades, det lagstridiga beslutet om elektronikförbud m.m. Min gissning är att vi sedan inte kommer att få kunna höra ljudinspelningarna från den här rättegången som man annars brukar kunna göra. Det står för mycket på spel den här gången, och jag tror inte att det som står i domen kommer att ge en rättvisande bild av vad som sägs.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-13 kl. 09:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, man ryser ända in i märgen för hela ens jag känner hur falskt det klingar. Man känner att det är så här han lurar "alla" i sin omgivning, men i själva verket är han fylld av hat och kan med en kallsinnighet som vi inte kan föreställa oss slå ett tillhygge på en persons huvud upprepade gånger även när personen skriker i ångest och smärta tills hela skallen är helt krossad.

Falskheten i dess yttersta betydelse.

Sitter nu samtidigt och läser förhören med HD och blir ännu mer förbannad: Han går så pass långt att han faktiskt försöker sätta dit henne mer eller mindre genom att säga att HON om någon hade motivet att döda henne och det var HON som berättade för honom att dörren stod öppen (under hans första förhör - dörren alltså) och han har inte ens berättat för henne att han sagt det i förhöret. Och försöker han inte sätta dit henne, så bryr han sig iaf inte om hon hamnar i trubbel.
Fin kille...

Sida 411 A.149 Är en svettig stund för henne: Där frågar dom varför både M på jobbet, K*arin OCH J*onas uppger att hon informerat dom om Lenas försvinnande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA:

"Christoffer Olsson ska nu läsa upp en konversation mellan Lena och en väninna
//
"-Jag coachade lite hur hon skulle göra, säger 45-åringen.
"
//
"Det handlar om att ge en bild av att 45-åringen och Lena hade ett avslappnat förhållande där 45-åringen uppmuntrade Lena att ha kontakt och träffa andra män"
//
"Eftersom 45-åringen inte själv ville ha ett långt förhållande med Lena ska han ha uppmuntrat henne att träffa andra"

https://www.na.se/artikel/just-nu-jag-ville-henne-allt-gott-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet-dar-45-arin gen-berattar-sjalv
NA om försvaret nu:
Det handlar om att ge en bild av att 45-åringen och Lena hade ett avslappnat förhållande där 45-åringen uppmuntrade Lena att ha kontakt och träffa andra män.

Läste jag inte här i tråden häromdagen om en chatt från så sent som 8/5-18 där BO skrev: Jag är inte rädd för dig längre.
Alltså en vecka innan hon blev mördad.
Citera
2020-03-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är ödlehuvudet som döljer sanningen i värsta Nordkoreastil.

När Gilgrissom82 presenterade SDs/Yodas julhälsning från 2007 tog det inte lång tid innan bloggen raderades.

I en för övrigt beskedlig blogg får det inte komma ut att dom hade kontakt för så längesen. Varför?

Det är svårt att se någon annan anledning till mörkandet om när dom träffades än att dölja att LW som dominerandes av sin lust öppnade sig för sin älskare flera år innan äktenskapet med UW upphörde?

Det är svårt att argumentera emot då framförallt LW men även SD till sina personligheter var sexuellt gränslösa.

Flera moraliskt klandervärda figurer döljer sanningen/fakta om relationen LW/SD. Inte vackert

Eftersom man INTE skickar julkort till okända människor så startade SD/LW,s destruktiva relation för minst 11 år sen.

Idioter och dårar samarbetar. De har känt varandra längre än deras relation, av sexuell karaktär. Det vet alla som följt tråden. Så mycket för din sk jurist utbildning.
Så idiotiska försök till trådsanningar om längre sexuell relation är just lögner.
Citera
2020-03-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att Aftonbladet upphör med direktrapporteringen är inte bra. Ensam på plats blir nu lokalblaskan NA, vars ägare familjen Bonnier redan har tjänat en del pengar de här två åren på rätt ensidiga och okritiska betalartiklar. Det råder inget tvivel om att den tidningen prioriterar att ha ett gott samarbete med berörda myndigheter. Lägg till detta lagmannens försök att undanta fupen från offentlighetsprincipen, uppläxning häromdagen av en åhörare som skrev ned vad som sades, det lagstridiga beslutet om elektronikförbud m.m. Min gissning är att vi sedan inte kommer att få kunna höra ljudinspelningarna från den här rättegången som man annars brukar kunna göra. Det står för mycket på spel den här gången, och jag tror inte att det som står i domen kommer att ge en rättvisande bild av vad som sägs.

.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-13 kl. 10:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in