2020-03-13, 09:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Jag lägger noll värdering till Tegnell. Jag baserar mej på andra källor.
Det Sverige nu gör är att lämna över ansvaret till dom på plats. Det innebär vill Sthlm stänga ner kan dom det. Däremot stänger dom inte byskolor i utanför Haparanda där viruset inte finns.

Så om du nu baserar dej på fakta och inte panik försök stanna upp och tänka efter.

Inte i byskolor men dock i staden.

"Coronasmitta i Haparanda – skola stängd"

http://hbwebben.se/coronasmitta-i-haparanda-skolor-stangda/

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är det primära just nu. Göra fan tester så se till vilka som är smittade. Jag är ärligt skitskraj rörande det här viruset. Inte så mycket för egen del. Utan nära och kära. Det är ett virus som ingen är immun mot och som plöjer genom en population som bara den. Det är ALLVAR. Men vår sk Folkhälsomyndighet verkar inte fattat detta.

Jag är också orolig för anhörigas skull. Det här verkar riskera att bli riktigt allvarligt.

Edit:

Och som många skrivit, våra svenska myndigheter tar det tyvärr inte på allvar.
Citera
2020-03-13, 09:34
Medlem
virvelbaggs avatar
Tegnell gör ju allt för det här ska gå så dåligt som möjligt. Sydkorea har kanske kommit på sättet att billigast och bästa sättet bekämpa coronan. Så nu måste vi göra tvärt om. Inte desinfektera offentliga platser och kollektiv trafiken. Testa minimalt. Arbeta absolut inte hemifrån. Jag tänkte att det kanske var rampljuset han var ute efter men nu börjar jag tro att han är besatt av en ond demon. Det här kan sluta bra mycket värre en vad vi tror. Sjukhus personal utan skyddsutrustning som flyr. Stängda sjukhus men öppna skolor. Stor del av landets makthavare döda( många av dem är 50+ män) Till slut anarki.

Är det någon som är tveksam om folkhälsomyndigheten agenda. Kolla bara på hur dom själva arbetar. Ingen har fasta arbetsplatser utan ett skåp. Varje dag letar de upp ett nytt skrivbord. Blir en utav dem smittade, smittar de inte bara de de kommer i kontakt med utan även de som dagarna efter väjer de skrivbord den smittade tidigare använt. Förstår inte Tegnell att även han tillhör riskgruppen 63 år gammal som han är.
Citera
2020-03-13, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kredo
Kina fick en dålig start dom lärde sig inte av 20012-13 då 8500 dog och tvingades krypa till korset.

Ja blev inte den förste läkaren som upptäckte Corona hotad av regimen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Synd att Sydkorea och USA köper alla tester på marknaden just nu.
Men, såklart att dom delar med sig.
Jag har hört nu på varje presskonferens nu att Sverige är förberedda genom att kunna få hjälp av andra länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Nu ska offren tydligen sluta räknas också, säger Tengnell. När ska folket vakna i det ruttna landet? Snart införs väl drakoniska restriktioner av andra länder för att stoppa svenskar vid gränsen. Bästa skyddet just nu verkar vara att fly landet - så länge det går.

Var kommer denna info från? Vore ju jättemärkligt att som enda land slippa rapportera dödsoffer..
Citera
2020-03-13, 09:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Men lugna ner er. Detta virus kommer har en dödlighet på några få tiondels procent. De som kommer dö är de gamla och redan sjuka, tragiskt så klart, men ingen enorm katastrof.

En rejäl handbroms i ekonomin som nedstängda skolor skulle leda till kommer leda till att folk dör av andra orsaker. Svenska staten är ansvarsfull, jag tycker de gör ett mycket bra jobb.

Det är som att de flesta här tror att 20% av barnen kommer dö. Ta er samman.
Citera
2020-03-13, 09:36
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Samma tongångar här

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-13/sverige-saknar-lager-for-en-langre-kris

I artikel sa msb själva mat för en vecka. Nu när vi börjar se karantäner innom EU.

TEX: Tjeckien och Slovakien att de stänger gränserna för utlänningar i syfte att stoppa potentiell spridning av coronasmittan (COVID-19).
https://samnytt.se/tjeckien-nekar-sv...ationaliteter/

Inget land kommer att dela med sig av maten.

Interna matkriget i Sverige börjar se smått oundvikligt ut.
Citera
2020-03-13, 09:37
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Och med det påståendet fyllde du i vilken lucka i den diskussionen angående att begränsa större sammankomster för att minska smittspridningen?

Man behöver inte förhindra smittspridning mer än vi gör nu. Räcker med att man tänker på hygien osv. Sen att vara särskilt försiktig i kontakt med sjuka/äldre.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Var kommer denna info från? Vore ju jättemärkligt att som enda land slippa rapportera dödsoffer..
Sluta testa och räkna smittade menar man. Döda kommer man räkna.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Nu ska offren tydligen sluta räknas också, säger Tengnell. När ska folket vakna i det ruttna landet? Snart införs väl drakoniska restriktioner av andra länder för att stoppa svenskar vid gränsen. Bästa skyddet just nu verkar vara att fly landet - så länge det går.

Tegnell ägnar sig åt draksådd. Om du är okunnig om begreppet så googla!
Citera
2020-03-13, 09:38
Medlem
Hur länge klarar sig Trumps USA mot corona*smittan?

FactChecking Trump’s Coronavirus Address
https://www.factcheck.org/2020/03/factchecking-trumps-coronavirus-address/
Citera
2020-03-13, 09:38
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:

Hade jag pengar så vore jag redan på väg till polen, innan de ochså klappar igen som,

Tjeckien och Slovakien att de stänger gränserna för utlänningar i syfte att stoppa potentiell spridning av coronasmittan (COVID-19).

https://samnytt.se/tjeckien-nekar-sv...ationaliteter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in