2020-03-13, 09:17
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu vänder det. I Sydkorea blir fler friska än sjuka.

Domedagen är redan förbi.

För att man testar folk.

Vi har slutat testa och skyddsutrustningen är slut. Baserat på siffrorna som finns så kan vi beräkna att 300.000 kommer att dö.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Djur som hundar kan tydligen inte smitta iaf. Så ni kan sova lugnt <3
https://twitter.com/DiageoLiam/status/1238021117941596161

Även fast de inte själv kan få det så kan de föra viruset vidare.

Klappar jag grannens hund som springer på vår tomt som sen springer hem så är det ett mindre mirakel om grannens familj ska klara sig från infekteras, så jag skulle definitivt tolka hundra som riskzon och hålla instängda.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det här börjar bli löjligt 10 ungdomar a 100 grupper= 1000 personer i gallerian smittar lika bra, Ja!
Hur får du ihop den logiken? Om tre av dessa ungdomar är smittade så i en grupp av tio kan högst 30 bli smittade.
Är tre smittade i en grupp av 800 så är potentialen 800 smittade.
Citera
2020-03-13, 09:18
Medlem
Håller på att leta viktiga uppgifter som sas på tv angående riskgrupper, tror det var hon soc.min
Citera
2020-03-13, 09:19
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Att några friska skolungdomar blir smittade är inget problem. Problemet kommer när barn stannar hemma och föräldrarna måste vara hemma pga det. Föräldrar som jobbar inom vården behövs just inom vården inte hemma med barnen.
Visst är det problem. Men den jag svarade diskuterades enbart smittorisken.
Citera
Medlem
kredos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu vänder det. I Sydkorea blir fler friska än sjuka.

Domedagen är redan förbi.
Dom tillhör Top 3 på bäst för folket listan.inte ekonomi listan där Sverige finns i botten.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Jag kan lova dig att om de stänger skolorna blir det betydligt fler. I skolan kommer de inte i kontakt med äldre och multisjuka

På mitt ICA blandas äldre och skolungdomarna mitt på dagen vid lunchtid. Ungarna köper godis i stället för att äta skolmat. Stänger skolan så är dom någon annan stans förhoppningsvis där bara den odödliga generation brukar vara.
Citera
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
För att man testar folk.

Vi har slutat testa och skyddsutrustningen är slut. Baserat på siffrorna som finns så kan vi beräkna att 300.000 kommer att dö.
300 000? Det förutsätter att hela befolkningen smittas om du räknar med en dödsprocent på 3%, vilket givetvis inte kommer att ske.
Citera
2020-03-13, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Nu börjar fler bli friska i Kina än insjuknar, de känns som det värsta är över, Börsen går uppåt också.
Där man har haft en fungerande karantän kanske det vänder.. Men här i sverige kommer skiten brakaloss ordentligt från och med nästa vecka.
Jag gissar på rubriker som "Vi såg det aldrig komma", "Döda hittades i lägenheter" .. osv..
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Det enda land jag litar på vad gäller smittade och döda är Sydkorea, då de faktiskt gör de tester som behövs. De har testat 200000 personer och har en dödlighet på 0.5%.

Sverige, USA, Italien och andra länder har ett gigantiskt mörkertal som bara kommer bli större. Antalet smittade i Sverige är förmodligen mångfalt större än de 687 som nu är bekräftade. Nu blir man inte ens testad om man uppvisar alla symptom, såvida man inte behöver sjukhusvård eller tillhör en riskgrupp.
Citera
Medlem
Precis som Kina går det åt rätt håll nu i Sverige. Vi testar inte och vi räknar inte smittade och vi registrerar inte smittade. Vips så här vi kommit ner till 0.
Citera
2020-03-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Sjukvården brakar ihop innan det ens har börjat!

Om vi gör en enkel kalkyl bara på Stockholms 2,3 miljoner invånare: Säg att tio procent smittas och att en procent av de smittade skulle behöva intensivvård – då skulle det behövas 2 300 platser, men vi har i nuläget 90.

Karolinska i Huddinge, som anses ha bäst kapacitet för att bland annat isolera patienter. På torsdagskvällen vårdades 15 coronasmittade på sjukhuset, varav en intensivvård.
Andreas Fischer, kirurg och ordförande för yrkesföreningen Sjukhusläkarna Stockholm.
Foto: FRIBILD
En källa på sjukhuset uppger att man nu överväger att göra befintliga barnintensivvårdsplatser till intensivvårdsplatser för vuxna i stället.
– Men det är samtidigt en hemsk avvägning att göra, säger personen.

En sjuksköterska på Danderyds sjukhus säger att personalen uppmanats att stanna hemma vid minsta förkylningssymtom. Hon säger också att det inte verkar gå att följa ”eftersom var och varannan har snorig näsa eller lite hosta”.

”Något stämmer inte”
Sjukhusläkarna Stockholms ordförande Andreas Fischer är förvånad över att man inte tidigare begränsade mötesfriheten eller satte folk som kom hem från till exempel Italien i karantän.
– Folkhälsomyndigheten har sänkt skyddsnivåerna på masker och sagt att en lägre skyddsnivå räcker nu, men det stämmer inte överens med de tidigare studier som finns.

En annan läkare, verksam vid Karolinska i Huddinge, säger att han är mest är oroad över att vi under en period kanske får sänka nivån på hela vårdsystemet till en mer basal typ av vård. Något som vi inte är vana att se i Sverige.
– Med mycket sämre vård och högre dödssiffror än vanligt, säger läkaren.

– Om vi gör en enkel kalkyl bara på Stockholms 2,3 miljoner invånare: Säg att tio procent smittas och att en procent av de smittade skulle behöva intensivvård – då skulle det behövas 2 300 platser, men vi har i nuläget 90.

https://www.expressen.se/nyheter/ropet-inifran-varden-klarar-inte-stort-utbrott-/

Bra skrivet! Det är sånt här som måste synas mer i media, inte Tegnelljävelns flinande ansikte som säger att de har en strategi som kommer funka bäst. För mig är mannen inte en människa, han är en själlös psykopat som tillåter massivt nationellt självmord. Riktigt vidrigt hur man bara kan sitta på och se landet sjunka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in