2020-03-13, 00:04
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Som sagt, osäkert exakt när det startar. Jag räknar i min teori med några få månaders flockimmunitet innan cirkusen drar igång igen - alltifrån 1-6 månader. Men det skulle lika gärna kunna vara såpass kort tid att det nästan sammanbinds till en och samma våg, som du säger.

Tur i oturen så tror jag att runda två blir den värsta. Viruset kommer bränna ut sig självt, och de som fortfarande lever år 2021 kommer klara sig okej i framtiden. Sen kommer ett vaccin under nästa år, ifall behovet fortfarande finns.

Mänskligheten kommer besegra detta hot, men priset kan bli högt.

Vi har i princip samma bild av vad vi tror kommer att ske närhäst.

De som bekräftat haft Corona och blivit friska borde kunna göra galna fynd bland resor i sommar. Om man kan lita på imunitet vill säga.
Citera
2020-03-13, 00:05
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Chockad över Sveriges beslut ALLA andra länder stänger skolorna! Är vårt land då pengarkåta?

Skolorna kommer att stänga, det är bara vår regering som är för feg att själva ta det beslutet. Som det är nu så lämnar de över beslutet på skolorna själva. Där föräldrar kommer kräva stängning. Fega sossar helt enkelt.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Håller med. Alla föräldrar med barn bör trotsa lagen och inte släppa i väg barnen till skolan. Alla lärare som ska till jobbet i morgon bör trotsa lagen och inte gå. M.m.

Redan satt det i rullning, jag hämtade ungen idag och färdigt så. Är hemma med mig tills ja...Något går i rätt riktning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Vi har ju inhemsk produktion av sjukvårdsmateriel. Kan man inte speeda upp produktionen av det som sjukhusen har brist på. Eller är produktionen öronmärkt för export till största delen kanske. I så fall borde regeringen kunna införa tillfälligt exportstopp.

Produktion som är beroende av import av råvaror, mycket medecin är beroende på att Kina producerar.
Citera
2020-03-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Grymt argument! Det omkullkasta ju med ens alla prognoser. Vad vet de!?
Ja, alltså. Det var för dumt att en argumentera. Förtjänar inte något mer utvecklat svar

Och om man hävdar 90000 döda så får man ju iaf argumentera om VARFÖR vi skulle drabbas så mycket hårdare än Kina. Nä, vill inte ha svar. Det är bara för dumt. Hejdå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Dödligheten för corona i ett land som Sverige ligger på ca. 10 %. Så den är ganska hög.

Det innebär ca. 1 miljon människor döda i Sverige.

Jag vill kalla det ganska hög dödlighet ändå.

Nej, vad du inte fattar är att statistik du ser, gäller bekräftade testade fall, vilka är en mycket liten bråkdel av alla smittad som knappt märker att de har virus, men ändå för smittan vidare.

Dödligheten i Sverige kommer kanske bli en på 1.000 smittade, kanske inte ens det. Det kan bli några tusen i årets våg, vi får facit senare i år....
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Sverige och Iran har mycket gemensamt. Dock saknar jag att CoronaBob blir smittad

Om inte annat har vi en himla massa iranier här.

Någon av gubbarna på WHO gissade att Iran har över 2 miljoner smittade redan.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Sanslöst om det är så.

Tyvärr fungerade inte länken.

Testa nu

Lögnhalsen Löven säger att man förberett under senaste månaden
https://www.svtplay.se/video/25965108/nyheter-direkt/extra-sandning-covid-19-regeringen-haller-presstraff

Sverige har en tillverkare av riktig skyddsutrustning, Sundström.

Lyssna på Intervju. De har inte ens beställt utrustning!!

Börjar vid 24.28min (27.53min)

https://www.svtplay.se/video/25953608/nyheter-direkt/presstraff-om-coronalaget-just-nu%20%3Cbr%20/%3E
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ja, tack för ditt inlägg men riktigt så uttömmande var det inte. Kanske räcker det för många många andra men för min egen del skulle jag behöva mer. Har du mer belägg så uppdatera mig hemskt gärna.

Skrev inte mer då jag inte ville upprepa mig. Citerar mitt tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Behöver inte bero på mörkande.
Ålder på befolkningen, befolkningens tidigare möten med olika virus (sars i Asien t.ex.), att många i Italien med svag viruspåverkan inte uppsöker sjukvård vilket ger en högre dödsstatistik, ev. olika former av viruset m.m.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Så dom får alltså då? Sprid inte lögn.
Blir omöjligt att göra något överhuvudtaget om man ska anpassa till minsta snöflingan.
Vilket vi tyvärr gör.... dvs vi gör inget alls.

Vi får se vem som hade rätt sen när vi får facit. U-landet Italien säger mig inte mycket.

Dom får inte för sina föräldrar sa jag. Du kanske blandar ihop "får inte" med "det är olagligt". Sorry
Citera
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det var en salig blandning förvirrade tankar du hade.

Har du testat dig? du verkar smittad..
Citera
2020-03-13, 00:07
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Vad tror ni om Volvo-fabriken i Torslanda, Göteborg stängs ner p.g.a en corona-smittad arbete kommer de gå i något jätteförlust + flera hundratals varslade?

Det funkar inte så längre, är du sjuk så stanna hemma, 0 karensdag och resten ska arbeta vidare för The Show must go On.

På en affär är det annorlunda för de måste sanera varje gång någon blir coronasjuk och hur många gånger kommer en kassörska på en mataffär utsättas för smitta, det inte många förstår är att mataffärer kommer att stänga och har man ingen extra i skafferiet så får man fasta.

Det kommer bli kassörsfria affärer typ som ICA har utvecklat med egenscanning som är lösningen.

Sedan kan var och en fundera om det kommer finnas några lågavlönade kassörskor som arbetar överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in