Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Klart det kan vara så, men fyraåringar kan definitivt göra sådant. Min bror käkade en hel burk a-vitamin i den åldern. Den smakade dessutom väldigt äckligt, så varför är en gåta än idag.
Om hon gick ned i vikt, hennes lillebror var underviktig när han omhändertogs, de inte fick gå på förskolan, föräldrarna var helt kassa o nerknarkade, så är det ju inte helt otroligt att barnen inte fick mat vidare regelbundet, utan kanske fick äta det de hittade?
Usch o fy fan! Man mår illa när man ens tänker på vad de stackars barnen fått genomlida.
Jag hoppas att bröderna får all hjälp, kärlek o omtanke de kan få.
Och jag hoppas att den äldre brodern en dag känner sig redo att berätta vad som egentligen hände. Det känns som att han är det enda hoppet för att sanningen ska komma fram. Rebecka har bevisligen redan slängt P under bussen och försökt lägga all skuld på honom, så att få någon sanning från henne är väl bara att glömma.
Och nu menar jag inte att man ska hålla korsförhör med grabben, utan först låta honom landa o känna lite trygghet igen, o sedan låta poliser som är utbildade på barnförhör hjälpa honom att sätta ord på vad som hänt.