Citat:
Av döma av den totala inkompetensen hos statliga myndigheter och den utbredda apatin och inkompetensen inom den svenska läkarkåren så skulle jag gissa på 500K döda i Sverige tills det blir allmän frivillig gräsrotskarantän av ren dödsskräck.
Det kommer att gå mycket fortare än vad ni tror för smittan att täcka hela folket eftersom tillväxten är exponentiell, och man blir inte immun efter genomgången infektion utan man kan bli återinfekterad och då blir det ännu värre än första gången. Om tre veckor borde vi börja ha våra första fall av återinfektion och då kommer medelåldern på de som dör att sjunka och då blir det panik på allvar. Till slut så kommer alla intensivvårdsplatser att vara upptagna av barn och tonåringar och ingen över 25 blir intuberad.
Det kommer att gå mycket fortare än vad ni tror för smittan att täcka hela folket eftersom tillväxten är exponentiell, och man blir inte immun efter genomgången infektion utan man kan bli återinfekterad och då blir det ännu värre än första gången. Om tre veckor borde vi börja ha våra första fall av återinfektion och då kommer medelåldern på de som dör att sjunka och då blir det panik på allvar. Till slut så kommer alla intensivvårdsplatser att vara upptagna av barn och tonåringar och ingen över 25 blir intuberad.
Jag tror också det kommer gå fort till en betydande del av befolkningen är smittad, men de flesta kommer få milda symptom. Tror att det redan nu är tusentals i Sverige som redan är smittade, men inte kan tänka sig att den lilla förkylningen de har är Corona, och om de tänker de så blir de ändå inte testade. Vissa fall blir givetvis allvarliga, och det blir utmaningar för vården då många blir sjuka samtidigt. Mer än 1000 döda har jag dock svårt att se, 2000 om det går riktigt illa.
Vad har du för källor att återinfektion ens förekommer? Om det var vanligt förekommande efter redan några veckor så skulle halva Wuhan vid det här laget vara smittat igen. Men där är det just nu ytterst få nya fall över huvudtaget.