2020-03-12, 22:45
Moderator
Chantres avatar
Bara de som är över 80 år eller jobbar inom sjukvården får nu ringa till 1177. Samt att man ska vara mycket sjuk.

Resten ska ringa till?
Citera
2020-03-12, 22:45
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Jag vet inte hur de räknat fram procenten men tror klart att Italiens resa varit en del i beräkningen.

Procenten har de väl fått fram som ett värde i förhållande till alla kända fall av covid-19. Dvs de räknar bara bland alla som de VET bär på smittan, genom tester.

Men visar det sig att varenda jävel bär på viruset så kan de ju slänga den där procenten åt helvete.

Och vi ska vara glada att det främst är gamlingar som dör. Det låter hemskt men det är bättre än att alla ligger i riskzonen. Det tycker alla innerst inne.

Hellre att en 80 åring dör ett par år tidigare än ett barn som inte ens fått uppleva livet än.

Om man ska vara väldigt rak, dvs. Det är såklart väldigt tragiskt.
Citera
2020-03-12, 22:46
Medlem
Känns lite sovjet varning på svenska myndigheter nu, som vid Tjernobyl eller Kursk incidenten. Samma typ av sega avvaktande.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefenderoftheDark
Ja dödligheten är verkligen inte 3-4%. Sydkorea är det land som testar mest och där är dödligheten 0,8%. Då har dem inte testat alla
Det är så jag också tänker. Det är ett faktum att mörkertalet är rätt stort, vi vet bara inte hur stort. En dödlighet mellan 0,5% - 2% tycker jag låter rimligt. Det är förvisso jävligt högt vid en pandemi, men ändå inte doomsday. Får jag gissa slutar det här någonstans mellan svininfluensan och spanska sjukan i allvarlighetsgrad. Det är illa nog, men inte så att man pissar på sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Vart kommer de från? Har smittan spridits på sjukhus som i Italien?

Det kommer de aldrig berätta för oss. Som du kanske märkt har läckorna till pressen stadigt minskat från den 10e och framåt.

Civilförsvaret är aktiverat och en svensk tiger. Uppfattat?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Detta är Corona light, tänk när stora kusinen Corona big ass motherf-cker kommer i framtiden.

Då kommer vi vara mera redo för det. Förvänta er att det kommer finnas mycket jobb i sommar!

Nu styr vi upp den här skiten och fyller på våra lager.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Okej. 40+ som är så sjuka att de behöver läggas in på sjukhus och bli övervakade 24/7 med tillgång till syrgas.

Vi behöver inte kalla det kritiska om det känns bättre för dig.

Nej, de är inte övervakade 24/7 med syrgas.

De är inlagda för att de tex. Tillhör en riskgrupp.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vissa vill stänga skolor och arbetsplatser. Vet ni vilken ekonomisk smäll det blir?
Tänker ni på hur många som dör till följd av ekonomiska kriser?

Det blir en ännu värre ekonomisk smäll om Sverige utvecklas till nya Wuhan.
Man måste acceptera en förlust för att kunna slippa den största förlusten av dem alla.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej vi ger fullständigt fan i ekonomin i detta skede. Tror du inte alla blir påverkade av detta ändå? Jag vet personer som straxt ska gå i pension och sett sina pensionsfonder tappa 10-20% på en vecka.

Men det är inte det som är bekymret ekonomi kan återhämta sig när detta är över.

Men ekonomiska kriser i sig leder också till mängder av dödsfall
Citera
Medlem
Gissar att vår kungafamilj sitter inspärrade på olika platser nu. Vore ju katastrof om de blev smittade. Skulle skapa panik i samhället.

Vissa säger ju även att Trump är smittad. Vore ju iofs för bra för att vara sant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Känns som att FHM går mot många andra länder, måste finnas experter i andra länder också.

Ja och det är lustigt att inte EU sätter centrala direktiv om detta eftersom regeringen brukar hävda de styr och ställer i allt annat som befolkningen upplever obekvämt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har du någon som helst källa som säger att 90 000 personer kommer avlida i Sverige? I så fall skulle den vara 90 gånger mer dödlig än vanlig influensa. Det är nu dokumenterat att många smittade får milda symptom. 500-1000 döda ser jag inte som osannolikt, men 90 000 har jag extremt svårt att tro på.

Varför? Det är ju inte särskilt märkligt med virus som har 100% dödlighet. Till exempel HIV (utan bromsmedicin) och Rabies har det, Ebola ligger nära 100%. Nu tror jag inte Corona har det, men en dödlighet på 10% är ingen omöjlighet alls.
Skulle 50% av Svenska folket smittas är det då 500.000 som skulle dö. Man får tänka på att det inte kommer att finns någon sjukvård till alla de som får lunginflammation och behöver andningshjälp vilket förvärrar situationen väldigt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in