2020-03-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Terminerna indikerar just nu fortsatta ras imorgon. Rädda sig den som kan som sagt!

Herre min je. Nu blir det att plocka fram gravölen.
Skiten träffar verkligen fläkten just nu.
Citera
2020-03-12, 21:22
Medlem
EnGodForlorares avatar
Vet inte om det nämnts (har det säkert gjort) men amerikanska Federal Reserve pumpade in 500 miljarder dollar i penningmarkander. Det fick S&P och Dow Jones att skjuta i höjden under en halvtimme och sedan spikrakt nedåt igen. 500 miljarder försvann under en halvtimme!

Känns som om vi mycket väl kan gå mot den absolut största finanskrisen i modern tid.
Citera
2020-03-12, 21:23
Medlem
Ni som är kvar på börsen, kan ni andas fortfarande eller är det ångest dag ut och dag in? Ni som säger/sade köpläge, vart tog ni vägen?
Citera
2020-03-12, 21:31
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Ni som är kvar på börsen, kan ni andas fortfarande eller är det ångest dag ut och dag in? Ni som säger/sade köpläge, vart tog ni vägen?
Känner ingen ångest alls i princip. Månadsspar på börsen för framtiden och behöver inte pengarna ändå för att överleva. Det är ju definitivt köpläge nu.

Paniken som vi just nu ser i samhället är oproportionerligt stor i förhållande till vad Coronaviruset faktiskt kan göra, så när paniken försvinner kommer börsen stiga igen och folk kommer undra för sig själva "Varför fick vi en sån panik och vad ska jag göra med alla konserver?"
Citera
2020-03-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Vet inte om det nämnts (har det säkert gjort) men amerikanska Federal Reserve pumpade in 500 miljarder dollar i penningmarkander. Det fick S&P och Dow Jones att skjuta i höjden under en halvtimme och sedan spikrakt nedåt igen. 500 miljarder försvann under en halvtimme!

Känns som om vi mycket väl kan gå mot den absolut största finanskrisen i modern tid.
Har du någon koll på hur det fungerar i praktiken? Borde inte detta påverka dollar-kursen markant? Eller 500 miljarder kanske inte är så mycket i det stora hela.
Citera
2020-03-12, 21:37
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare

Nej, FED har inga pengar.
Det FED kan göra är att låna av bankerna och köpa obligationer.

Det kan öka likviditeten. Vilket kan vara bra i vissa lägen. Just nu råder dock enorm överskottslikviditet.
Citera
2020-03-12, 21:39
Medlem
Citat:
Inte så mycket ångest. Mest intressant att följa det hela. Har nyligen intresserat mig för sparandet och ser det som lärdom att följa händelser och hur det påverkar marknaden. Sen blir det väl att justera sparandet från att vara automatiskt till lite mer manuellt.
Citera
2020-03-12, 21:40
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Köpläge är det väl. Men det kan ju vara en bra ide att avvakta avsäljningen.

Klart man kan göra som Qviberg att gå in tungt. Men eventuellt får man bättre pris om man väntar ut paniken.

En annan metod är att köpa successivt. Kan bli ganska bra medelingångsvärde på det också.
Citera
2020-03-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Känner ingen ångest alls i princip. Månadsspar på börsen för framtiden och behöver inte pengarna ändå för att överleva. Det är ju definitivt köpläge nu.

Paniken som vi just nu ser i samhället är oproportionerligt stor i förhållande till vad Coronaviruset faktiskt kan göra, så när paniken försvinner kommer börsen stiga igen och folk kommer undra för sig själva "Varför fick vi en sån panik och vad ska jag göra med alla konserver?"
Men du loggar väl in varje dag för att se värdet och nu går det ju rejält neråt, inte bra för hjärtat det? 😁 går börsen ner 30% så måste den ju gå upp 60% för att du ska få tillbaka värdet. Hur länge tror du inte det dröjer? Många många år för att komma tillbaka till ruta ett. Jag sålde av allt mitt innehav med rejält plus för att senare gå in på börsen igen när mycket av värdena är låga. Månadsspara gör jag också och det är smart, dock inga större summor. Tex köpa sas när de har droppat rejält, då staten är delägare så kommer de aldrig gå i konkurs.
Citera
2020-03-12, 21:42
Medlem
Hur mycket köper du då för vid varje tillfälle om du köper successivt?
Citera
2020-03-12, 21:44
Medlem
Citat:

Köper in mig just nu, kommer köpa regelbundet tills krisen slutar. Jag känner ingen oro, aldrig haft några känslor kopplade till pengar har man det så har man fan inget på börsen o göra och detta är hela anledningen till att jag lyckats på börsen, det är min enda edge.

Med tanke på hur jävla fort detta raset går så vet ni alla att det kommer gå lika jävla fort när vi väl vänder, och då sitter jag redan med ett skönt GAV.

Kommer inte ha några problem att citera detta inlägg om X antal månader, ska vi säga 3?

MVH
Citera
2020-03-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorGuden
Köper in mig just nu, kommer köpa regelbundet tills krisen slutar. Jag känner ingen oro, aldrig haft några känslor kopplade till pengar har man det så har man fan inget på börsen o göra och detta är hela anledningen till att jag lyckats på börsen, det är min enda edge.

Med tanke på hur jävla fort detta raset går så vet ni alla att det kommer gå lika jävla fort när vi väl vänder, och då sitter jag redan med ett skönt GAV.

Kommer inte ha några problem att citera detta inlägg om X antal månader, ska vi säga 3?

MVH
Får man fråga vad du köper in dig på som du tror kommer börja öka i värde? Många brancher kommer ju gå på knäna väldigt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in