2020-03-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Ifall du undrar så har jag besökt Stockholms sjukhus denna månad. Så här ser läget ut.

DÖRRARNA TILL AKUTEN STÄNGDA. MAN FÅR RINGA PÅ EN TELEFONSVARARE PÅ DÖRREN FÖR ATT BERÄTTA OM SINA BESVÄR, HOSTAR/NYSER DU OSV FÅR DU INTE KOMMA IN. OM DU SJÄLV MISSTÄNKER CORONA VIRUS ELLER ENS NÄMNER SJÄLVA ORDET NEKAS DU HELT. PERSONALEN ÄR SJÄLV RÄDDA ATT ENS LÅTA DIG IN!

DETTA ÄR SITUATIONEN PÅ AKUTEN, INTE ENS BARA AKUTEN, NÄRAKUTEN, OCH DIN LILLA LOKALA VÅRDCENTRAL!

fattar du nu?

Nej.
Jag var på närakuten i förrgår och inget av det du skriver stämmer.
Fattar du nu?
Kanske är andra tag i pesthärden du bor i.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Vi poängterade väl främst det faktum att de mörkar.

Vår egen regering mörkar lika friskt och smyger inte med vilka intentioner der har.

? Så de mörkar men smyger inte med sina intentioner? Tror du missuppfattat "mörka" isf.
Citera
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
ja det tror jag också. Och kan väl också hålla med om att det kanske inte är nödvändigt att stänga precis ALLA. Kooperativet Bävern i Långtbortilombolo med 10 elever till folk som inte varit nere vid trädgränsen på 8 år kan ju faktiskt fortsätta vara öppna. Men storstäderna kommer stänga på löpande band imorgon gissningsvis.
Därför det vore bättre med ett handfast BESLUT, DIREKT. Och införa direkt att just barn till vårdpersonal och andra viktiga samhällsbärnade som inte är gamla nog att vara själva osv ändå kan få omsorg. Nu blir det ju sannolikt ett himla hallå, inget ordnat, och mormor och morfar får rycka in, medan fjortisarna hänger på stan för de får heller inga tydliga direktiv.När de också borde få ett tydligt besked från regering såväl som FHM att det är av yttersta vikt att minska/bromsa smittspridning. Så uselt hanterat detta.

Ja någon krishantering verkar det som inte har förekommit och det skrämmer mig, samma sak när Tegnell pratar om att de gör en riskanalys dagligen baserat på samtal med kollegor inom EU.

Framförhållning verkar inte finnas på agendan utan enbart åtgärder på händelseförloppet, mycket oroande!
Citera
Medlem
Karmans avatar
Varför vågar inte Sverige stänga sina skolor? Jag tror att det också kan bero på att regeringen är rädd för utbrett stök och kriminalitet i "de utsatta områdena" i ett sådant läge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Stänger du skolorna har du 1 smittospridare istället för 100, till exempel. Betydligt lättare att hantera 1 än 100. Sen om du bekymrar dig om att ungarna inte får hålla på med aktiviteter under en pandemi så är du fucking helt efterbliven och borde IQ-testa dig själv för att bekräfta din lågbegåvning. Att barnen inte gör ett skvatt torde vara viktigare än att hela deras släktträd dör i Corona och om du inte inser det är du ett problem.

Vilket språk du använder? Är du alltid lika hatisk?
Du tolkar helt uppenbart det du läser som du vill ha det. Finns inga "bekymmer" från mitt håll i den texten. "Hela deras släktträd dör"? Ta en paus fr detta vetja innan du imploderar.
Citera
Medlem
Men för fan.
STÄNG ALLT!
Pizzerior, badhus, ikea och naturligtvis skolor och förskolor! Alla med barn vet att förskolan är en smittohärd utan dess like.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Etisk panik.

Vad tror ni, är vi mitt inne i peaken nu?

Karantänen är ju sombekant i två veckor, och de som inte blivit smittade än lär väl inte bli det heller. Jag tänker mig att räkna 2 -3 Veckor från att sjukdomen kommit till Sverige. Om den smittas så extremt snabbt, så betyder väl det att de som blir sjuka - har redan blivit smittade. Så vi väntar en vecka till. Sedan lär väl molnen skingra sig lite igen.

Nej, tror inte vi är inne i peaken än. Vi har de flesta fall som är importfall. Vi har bara börjat se en samhällsspridning, och nu övergår vi till att testa enbart de i riskgrupp och de som är ordentligt sjuka. Sakta (eller med tanke på R0, så ändå relativt snabbt) kommer smittspridningen öka i samhället. Från att främst tros finnas i Stockholm kommer det snart att spridas över landet och växa till utbrott även i andra städer. Vi kommer inte att kunna stoppa spridningen, men förhoppningsvis kommer vi kunna trycka ner den och förlänga den. Det är bättre att ha en långsam smittspridning så sjukvården mäktar med.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Men vänta nu, hur fan argumenterar dom?

De kan inte stänga skolorna för personer med viktiga yrkesroller i sjukvården måste vara hemma och vakta barnen?

Så när vårdpersonalens barn är i skolan (som ska hållas öppna) och blir sjuka så tar vem hand om dem??

Exakt.

De försöker bara komma med bortförklaringar eftersom ett sånt beslut skulle drabba ekonomin kortsiktigt. Problemet är att det kommer långsiktigt ruinera landet istället.

De resonerar som idioter.
Senast redigerad av Haddock93 2020-03-12 kl. 21:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Men vänta nu, hur fan argumenterar dom?

De kan inte stänga skolorna för personer med viktiga yrkesroller i sjukvården måste vara hemma och vakta barnen?

Så när vårdpersonalens barn är i skolan (som ska hållas öppna) och blir sjuka så tar vem hand om dem??
Fundera på om dom inte klarar att tänka i 2 steg eller om dom medvetet smittar ned befolkningen och i vanlig ordning ljuger för den.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Och det är inte fallet i Danmark, Norge, Frankrike. Italien och alla andra länder där man stänger skolor!! Där har inte vårdpersonalen några barn?

Stäng skolorna nu

Kommer aldrig att hända. Det enda som kan rädda oss är flockimmunitet enligt dödsängeln doktor Tengele. Det finns inget vaccin så det är bara att ta emot smittan och hoppas att man inte dör
Citera
Medlem
Testkit och reagenser till prover för det nya coronaviruset är på väg att ta slut.

Laboratoriet i Stockholm har gått ut och frågat forskare om de har reagenser att avvara.

– Det är en av anledningarna till att man nu minskar testningen, säger Anders Vahlne, professor emeritus på Karolinska institutet.

Herregud
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Ifall du undrar så har jag besökt Stockholms sjukhus denna månad. Så här ser läget ut.

DÖRRARNA TILL AKUTEN STÄNGDA. MAN FÅR RINGA PÅ EN TELEFONSVARARE PÅ DÖRREN FÖR ATT BERÄTTA OM SINA BESVÄR, HOSTAR/NYSER DU OSV FÅR DU INTE KOMMA IN. OM DU SJÄLV MISSTÄNKER CORONA VIRUS ELLER ENS NÄMNER SJÄLVA ORDET NEKAS DU HELT. PERSONALEN ÄR SJÄLV RÄDDA ATT ENS LÅTA DIG IN!

DETTA ÄR SITUATIONEN PÅ AKUTEN, INTE ENS BARA AKUTEN, NÄRAKUTEN, OCH DIN LILLA LOKALA VÅRDCENTRAL!

fattar du nu?

Ok men vid allvarlig sjukdom måste de ta emot på sjukdom. De vill inte ha in smittan, inte så konstigt. Det kommer vara extrema mörkertal på antal sjuka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in