2020-03-12, 20:12
Medlem
Svammlande Kärring, seriöst, vad gör hon på den positionen? Kan på sin höjd jobba som städare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Vad är det jag har missat? Är det många som har blivit smittade i skolan eller?

Tänk efter själv lite nu va.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Vad är det jag har missat? Är det många som har blivit smittade i skolan eller?

Alla länder stänger skolor utom Sverige.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Alltså, jag kan köpa lite ac argumentationen, men när hon som huvudorsak tar upp att "vårdpersonal måste vara hemma annars blir det mor- och farföräldrar som får passa och bla bla" så blir det ju bara löjligt... HUR många i vår vårdpersonal är det där BÅDA jobbar inom vården och har endast barn i en ålder där de absolut inte kan klara sig själva eller ses efter av syskon? Det måste ju handla om några få procent, och nog måste man väl kunna ordna en sådan typ av barnpassning? Tror de inte att Norge, Danmark osv har tänkt alls på detta? Klart de har.
Nej, jag tycker vi fortsätter att bara vela och vimsa.
Citera
2020-03-12, 20:13
Medlem
Herrejävlar i satans skithål.

Ministern snörvlar och har troligen corona. Danmark och Norge räddar sitt folk. Vi lever i ett jävla clownland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Knäpp fråga kanske. Men kan inte barn vara hemma själva?

Stäng allt förutom förskolan och neråt.

Har jag fel?

Alla som går i högstadiet och uppåt kan barnpassa hemma. Är bara lathet det här.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Barnvakt existerar tydligen inte.
Ja, satsa på att fixa barnpassning åt de som måste ha det. Norge ska ju fixa det.

Man kan ha barnpassning i de övrigt stängda skolorna. Lärarna skulle kunna passa säg 20% av kidsen i skolan. Syncha med dagis och fritids.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Skolorna skall alltså hållas öppna nu?

Jösses.

Nationellt självmord.

Varför.

För att Tegnell inte vill stänga för då måste vårdpersonal vara hemma med sina barn.

Så 1 miljon ungar ska riskera smittan för att Tegnell inte vill att skolan ska stängas.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Typiskt bögsverige. Varför är Svennar så jävla rädda för att ta beslut?

Det är så här det blir med en feministisk regering. Konflikträdda och handlingsförlamade politiker som inte vågar ta egna beslut. Fittor helt enkelt.
Citera
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Till och med gymmen klarar ju av att fixa barnvakter. Då borde väl för myndigheter kunna fixa barnvakter till vårdpersonal m.m.
så jävla tröga.....

Ja, det finns. Det kallas för förskola och/eller fritidshem. Men de vill ni ju stänga?
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Jag tycker att region stockholm gjort helt rätt. De vet att de har fri smittspridning och måste testa de sjukadte för att skydda vården. Tidigare fick de ju inte testa dessa patienter. Alla de rapporterade i dag är alltså "svårt sjuka", det är i akutläget en viktigare siffra än samhällsspridningen.

Självklart hade det bästa varit att testa mycket mycket mer. Men när ladorna står tomma måste man ju välja.

Om man haft medborgarnas bästa i sin agenda så skulle man följt WHO's direktiv och stängt ner som våra grannländer. Enligt den mall som i världen visat sig fungera. Då hade jag hålla med dig om att endast testa de svårt sjuka.

Det man gör nu är att offra hela landet. Man räknar kallt med att kunna trolla bort statistik över det dramatiskt ökade dödsantalet som kommer att ske 2020 och så länge de inte har testat de avlidna så har de i statistiken inte dött av Corona.

Detta är så klart mycket att ta in för plikttrogna svenskar men sug lite på den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Blir sjukvården av med personal om man stänger skolor?

Ja i vis mån eftersom små barn inte kan vara själva när föräldrarna jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in