Citat:
Ursprungligen postat av
flytandelycka
Jag tror tyvärr vi måste inse att många människor kommer dö på grund av att de inte kommer få någon vård. Gamla människor med diverse olika krämpor som måste tas omhand varje dag kommer inte längre kunna få den hjälpen .
På akuten vid Lunds universitetssjukhus, i november förra året, blev jag överraskad över väntetiden och alla människor som låg i korridorerna i upp till 8 timmar. Det var en gumma som säkert frågade om vatten i fyra timmar och tillslut fick en annan väntande patient ge henne det eftersom ingen sköterska hade tid. Jag är ung och frisk, det var inga problem för mig då, men tanken slog mig återigen när jag följde utbrottet i Italien. Om det är 8 timmars väntetid på akuten på ett av landets största sjukhus, när det inte pågår någon pandemi, kommer detta inte gå. Om utbrottet blir lika stort som i Italien kommer få människor, som inte är coronasmittade, få någon vård, alternativt rätt vård vid rätt tid. Utöver alla de äldre som har otur att drabbas av Corona, kommer multisjuka som inte har corona avlida på grund av att det helt enkelt inte finns några lediga läkare längre.
Jag förstår inte hur vi i Sverige alltid kan vara så oförberedda på allting? Varför går man och röstar på dessa idioter var fjärde år? Förstod man inte att inkompetensen inom våra myndigheter var livsfarlig redan under herr Eliassons tid? Eliasson är bara en annan politiskt tillsatt idiot i mängden.
Förra sommaren var jag inlagd på Södersjukhuset, jag talade med en äldre herre som fick vänta över 24 timmar innan han fick vård. Det vara total anarki i korridorerna vid akuten, människor låg överallt, spydde, dödsångest, skrik, springande personal, nej Sverige är
inte rustat för någon epidemi.