Citat:
Ursprungligen postat av
Gud-Runar
Mänskligheten är tragisk, ett virus som orsakar paranoia, minst 97 av 100 överlever, under 40 år 99,8%
Gamla människor rapporteras dö ensamma i Italien, och jag undrar om de har inte enda släkting eller vän fullt frisk under 65 som törs sitta hos dem och ev. ådra sig smittan.
Jag tillhör riskgrupp men denna hysteri bland unga friska gör mig besviken på mänskligheten.
Var så säker 80% kommer ändå att utsatts för smittan innan den klingar av.
Så perioden att försöka begränsa smitta är förbi.
Det enda positiva av begränsande åtgärder är att de allvarliga fallen hos multisjuka blir i tid mer utspridda vilket är tacksamt då landet saknar beredskap för kriser.
Stora folksamlingsbeslutet är ett sådant, kommer 200 hysteriska människor till lokala vården då de efter någon vecka känner snuva skulle inte ens en god beredskap hjälpa.
Särskilt inte när människor når denna absurda grad av panik så de inte utan minst hot om våld går hem trots att de inte är någon riskgrupp.
För er som tror att prioritering bland dödssjuka är nytt kan ju studera väntetider om bla. om cancer.
Så är det tyvärr. Det är de svaga och multisjuka som skall skyddas med sunt förnuft .
Jag ör glad att de inte stänger skolor. De barn med risk eller som har färäldrsr med risk får ju redan nu vara hemma om de vill.
(Tankeställare
: Röda hund är ok som barn men som vuxen en rysare...)