2020-03-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Men fan vad alla överdriver!

Nu ska alltså EM skjutas upp!

Vilket EM? Allt kommer att skjutas upp. Allt skall stängas ned. Två månader i kaos minst.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devildenied
Ja håller med att man bör ta det på allvar..men det är väl inte samma som att alla måste ut och köpa upp allt i affärerna för det.

Nä det är sant. Men tror många lyssnat på presskonferenserna, där MSB sa häromdagen att ni ska följa MSBs råd vid kriser. Och jag fattar det som att MSB har på sin hemsida att man ska ha mat för cirka 10-14 dagar hemma. Därför är det säkert slut i affären.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det är på tiden tycket jag. Hela skiten med alla ockerhögar till höger och vänster ska ha sig en rejäl käftsmäll.
Fullt med människor som sitter på sina pengar och endast vill ha mer.
Kan låta som att jag är en stor psykopat men jag vill att de riktiga psykopaterna världen över alla banker och instutioner med alla ockrare skall tryckad ner i skorna rejält.
Folk överlever och har alltid gjort utan godsherrar över sig.

Ja, det är ju så det brukar se ut vid stora ekonomiska kriser. Överklassen går under medan vanligt folk klarar sig...
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Fy fan.. Då är det ingen idé att åka upp till ödemarken med husvagnen och vänta tills det lagt sig.

Är du inte i nån riskzon så är dina dödsrisler väldigt små
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bansusu
Det tar 17.3 dagar innan man får livshotande tillstånd.
Vi får se vad som händer. Naturen har alltid vunnit över människan. Stryker jag med så är det så. Hemskt om mina nära och kära stryker med naturligtvis men oftast rår man inte över naturen och biologiska krafter.
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Tror de tänker så här: Barn och unga tycks klara viruset ganska bra utan att bli svårt sjuka. Därför kan skolorna hållas öppna så att de föräldrar som är friska kan jobba. Många jobbar inom vård och omsorg och alla och fler därtill kommer att behövas när de sjuka ska tas om hand.

...och det förhållningssättet resulterar i...? Ta-tam, fler smittade. Ungar smittar, även om de inte blir lika sjuka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Nu mörkar inte längre Tegnell sitt landsförräderi. Det blir orättvist för de som inte kan jobba hemifrån, då är det bättre att hela Sverige blir smittat.

Det blir väldigt många liv på hans samvete vilket jag innerligt hoppas att han får sota för.

https://twitter.com/hanifbali/status/1237858212759523331

Ja, i allt det sjuka som händer är detta nog något av det värsta.
AT står tex och lyfter fram att myndigheter är fristående och sen går han ut och meddelar att besluten han tar grundar sig på politisk åskådning och inte på fakta!
Han borde efter sådana uttalande omedelbart omplaceras.
...i ett normalt fungerande land.
Citera
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Sjunker 11% varje gång det är influensa, icke-nyheter du kommer dragandes med.

Precis, väntade på "årets 11". Timade den perfekt med "årets pandemi" och det årliga 30 dagars flyguppehållet!
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Vi kommer alla att dö!!!

Men herre gud, nej det kommer vi inte. Har du svaga nerver och är lättpåverkad är den är tråden inget du ska läsa, här inne trängs domedagsprofeter och hypokondriker. Jag upprepar det jag sagt tidigare, för 99% av alla som drabbas kommer det vara som en vanlig förkylning.

Hade man trott allt vad man läser här inne så skulle halva sveriges befolkning dött redan.

I Kina som har 1.4 miljarder människor har knappt 3000 dött.

I USA en vanlig vinter dör det 60 000 av vanlig influensa.

Snälla tagga ner.
Citera
Medlem
Har hört att någon anställd hos en stor (!) matbutik ska vara smittad. Personens jobb ställning är att hantera mat varor inklusive frukt.

I Stockholm hände detta.

Där sprack spårning 😂😨🤢🤮
Citera
2020-03-12, 17:48
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Du vet att ett enda skärsår eller en självspricka eller småsår som exsem och andra utslag också är ingångar för virus att ta sig in? Munkydd räcker inte långt.

"Låt inte det bästa bli det godas fiende", Halvmask och glasögon är så oändligt mycket bättre än inget!
Citera
2020-03-12, 17:48
Medlem
Jag tycker ni foliehattar ska betala dessas löner. Ni förstår inte att ert ansvarslösa agerande har negativa effekter. Foliehattar är en snäll beskrivning av er.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/03/12/scandic-hotels-varslar-2000-i-sverige.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in