Citat:
Ursprungligen postat av
sluskjohan
Asså ni är ju retard på riktigt, affärerna är lika full av mat som vanligt, kanske en procent av butikerna som har känt av Coronaeffekten. Sedan finns det alltid mat om det skulle ta helt slut. Jägare skulle bege sig ut och det skulle bli riks knas.
Ehum...
Idag var första gången jag drabbades av "slut i hyllan"-pga coronaviruset.
Idag allt ris utom det allra dyraste slut på Willys jag besökte. (Jag fick bege mig till ett mindre känt Willys för att finna ris). Pandemin är då bara i sin absolutaste linda. Vilket fick mig att tänka två varv extra..
All handsprit på Kronans Apotek var slut, kommer förvisso i morgon. (bredvid ovan Willys).
Jag fick med mig 7.5 kg havregryn, jag lämnade faktiskt kvar resterande 4 förpackningar då det annars blivit helt slut i hyllan. Folk pratade redan i butiken om "lite panikkänsla i butiken". Jag tänkte, vänta ni bara... idag gick det ytterst stilla till.
Jag vet vi har "just in time". Men hur ska det bli när folk får panik? Det kommer bli på gränsen till våldsamt att handla, då maten varit slut för vissa i flera dagar på rad. Det är vad jag tror. Så det är för dom tillfällena jag lagrar mat. Jag kommer strategiskt handla mat i fortsättningen. Nu har jag ett lager av livsmedel iaf för ca 2 månader, ge och ta, beroende på om jag behöver ge bort till somliga.
Det var också extremt mycket seniorer ute, 70-80% av besökarna var seniorer alltså +65. Men det var också rea i butiken så därav orsaken. Men jag konstaterade krasst att 10% av alla dessa kommer stryka med om dom får coronaviruset. Alltså seniorer skall inom kort, inte vistas i butikerna är min uppfattning.