2020-03-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har läst en del av förhören och förstått att LW hade några affärer.
Dessa förhållanden var under en lång rad av år.
LW var ogift och en kvinna som hade all rätt till förhållanden.

Du kanske kan redogöra för hur många förhållanden och speca hur många av dessa som är bekräftade via förhören (med ogifta resp gifta män).

Att LW har många förhållanden är hennes ensak. Det som gör det förkastligt är att hon "dubblade" många gånger om. Lägg därtill det förakt hon uttrycker för dem:

Ur messengerchat med Jen*ny F, aktbilaga 150 sid. 143-144

"Men nu ska du få höra: Nån hörde av sig ikväll
Nån jag inte känner
J: Va? Please inte från Gbg ... haha
L: HAHAHA
Nädå, kommer INTE acceptera nån okänd
Den här var känd, bara inte personligen av mig, flera gemensamma vänner
En "höjdare" i cachingsverige, var med på event i helgen
J: Låter bra .... more?
L: Vi hade namnbrickor för inpassering, han kände igen mitt nic och kom fram och presenterade sig
Jag känner två av de åtta svenska reviewersarna (!), en av dem stod i närheten och kom också fram
och pratade, den nye var alltså också reviewer
Pratade kanske i fem minuter. Ikväll kom vänfråga
Efter några minuter hade han frågat om Öland. Sen har vi pratat av och till resten av kvällen.
Märkligt
Men han bor långt härifrån, Ö-vik
Snokat såklart. Tror han kanske möjligen kan vara änkling
J: Wow, det är långt! Barn eller flyttbar?
L: Alldeles för långt. går bort
Två barn gissar jag, tror yngre än mina
J: Inge bra .... men långdistans KAN funka ...
L: NEJ
J: Du kan ju alltid behålla Stefan som "vän" - han bor ju nära .. haha
L: HAHAHAHA
Hatar att sakna och pussla och trixa och säga hejdå. Går fetbort
Stackars P är rätt angelägen fortfarande
För att inte tala om J:e, förkrossad. Och förnärmad

J: Jag fattar precis, ....
L: Verkligen! Även om det är slitigt nu så har ni ju tiden framför er, ni vill ju båda!
JD förresten
J: Alla dessa män som vill ha dig och så upptar du dig med en som inte ens kan eller vill vara dig
trogen ... kärleken är verkligen totalt irrationell. ..
L: Men ingen av dem som vill är ju intressant
P: För mesig
J: För störd och korkad och ytlig och svår
….

HAr jag sagt att H hör av sig rätt mycket?
Desto tydligare och mera uttalad uppskattning
J: Nej ... det har du inte ...
L: Superfrustrerad i sitt äktenskap. Men förstår att han inte är aktuell för mig. Vet inte om han skulle
vilja om jag bjöd in
J: Var bor han?
L: U, jobbar i Stockholm, forskar
J: Barn?
Fast var du egentligen så himla kär i honom?
L: Nä
Inte då och definitivt inte nu

J: Du kanske ändå borde träffa M W ...
L: Charmad av hans enorma förtjusning
Och den har inte avtagit, tvärtom
Citera
2020-03-12, 17:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Diskussionskedja Obs strax efter mordet 2018-05-23, 11:25. Kanske av speciellt intresse för sent tillkomna trådmedlemmar och är en vittnesbörd av den karaktär som under flera år avvisade samtliga försök till hjälp att under dödshot sluta gräva sin egen grav
Från en Fd kollega till LW.

Och?? Jag kan räkna upp 10 personer i min bekantskapskrets som det där stämmer in på.
Citera
2020-03-12, 17:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, det ska bli intressant att få ta del av JGs vittnesmål. Vet faktiskt inte vad jag ska tro. Det som jag menar talar emot att han (och HD) skulle bara vara viljelösa offer och lurade av SD är ifall det stämmer att de engagerat sig aggressivt i tråden på olika sätt. Jag kan förstå hur nära vänner till en MGM kan vilja försvara och komma på alternativa förklaringar till att han ska vara skyldig, men aggressivitet och hot tycker jag mer tyder på egen involvering än rädsla för MGM. Samtidigt så verkar han ju själv ha kontaktat polisen relativt tidigt och pekat på just behovet att granska HD och SD. Motsägelsefullt.

Jo, Panzers beskrivning av gaslightning är relevant. Det är bara det att i denna tråd vet man själv snart heller varken ut eller in. Saker är ju inte alltid vad de verkar har man lärt sig den hårda vägen. Har du förresten space i din inkorg?

Hm, men hur vet vem som har gjort vad?
JG har rotat i vem som är vem, det har han medgivit.
Han har också i varenda förhör tagit upp flashback och oroat sig för hur det skrivs om honom och förstör hans liv. Han verkar helt fast i de tankarna.

Och HD har också sagt sig ha försökt att förstöra och få tråden nedlagd.

Men de otäcka hoten i tråden?
Hur det har gått till och vem som är ansvarig för det? Som jag uppfattar det i flera led. På vems initiativ?

Jag har inte tillnärmelsevis fått så otäcka hot som Panzern, men ganska säker har detta skett iflera led. Och även där har det pekats ut annan postare som är ansvarig.

Jag minns att JG skrev till SD ungefär om hur man kunde komma tillrätta med problemen om smutsskrivningarna på flashback; du vet kroka arm med skribenten, sedan pm och sen... Något åt det hållet.

Så visst.
Men jag känner också att SD är märkligt tyst på inspelningarna/konversationerna.
Jag är säker på att SD låter andra snacka på, medan SD försöker hålla snattran för att inte det ska framgå att han är drivande i vissa frågor.

Om du frågar mig, tror jag att han är chefskock.
Men jag har haft fel i å många av mina teorier som aldrig förr.

Haha.
Kan ju bara börja med att jag trodde att mordet inte kunde vara planerat.
Det var jag säker på....

Nu är jag inte säker på NÅGONTING.

Vad som helst kan hända.
Citera
2020-03-12, 17:12
Medlem
Ursprungligen postat av Rosamund
Tänk att jag och du är överens för en gångs skull angående motivfrågan. När jag har SD som GM finner jag inget bra svar på den frågan. Den enkla förklaringen som svartsjuka duger inte när man börjar analysera vidare på den, t.ex. varför ledde inte denna svartsjuka hos SD till grovt våld mot LW förut? En svartsjuk människa blir inte det över en dag, den måste ha funnits där under hela deras affär.
Vidare varför skulle denna svartsjuka bli som starkast att den leder till mord just vid denna tidpunkt? Både SD och LW ska ut och resa med andra partners. Inte bara den ena, då hade det varit förståeligt om den andra parten blivit riktigt svartsjuk och begått mord.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD reser med HD (ett par som är överens om att skiljas).

LW reser på en flera dagars event där hon skall tillbringa tid med en spännande man. Båda ser fram mot att träffas.

Två skilda resmål, den ena mot ett avslut och den andra mot ev framtid.

Det är liksom en väsentlig skillnad.

LW skulle åka på onsdag morgon (tidigt). Hon hade skjutit på avresan pga födelsedagen på tisdag.

SD senare ons el torsdag.

Han hade kort om tid för ev "samtal", liksom.

Motivfrågan. Det har framkommit i protokoll och förhör (man har även visat sms) att SD förnekade svartsjuka utom vid något tillfälle, men att han inte gillar alls att LW hade andra män.
Hur går det ihop med (ha andra män) att hon kämpade för för att dela livet med SD och få honom att respektera henne?

Utom sista tiden då hon uttryckt att hon hon ville avsluta med SD. Samtidigt inviterade hon honom.
Detta med andra män kan vara ett desperat sätt att distansera sig från SD?
Jag tror att hon verkligen ville ha ett avslut, men inte genom förnedring utan genom öppenhet och jämlikhet / respekt.
Hon ville ha alla korten på bordet, även inför HD, SD:s exfru som inte på något sätt verkar varit
avlagd utan som hade aktivt umgänge fortfarande med SD.
Citera
2020-03-12, 17:18
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Och?? Jag kan räkna upp 10 personer i min bekantskapskrets som det där stämmer in på.
10 st bekanta som med livet som insats fortsätter knulla och hota den som efter varje hot dödshotar dom och deras barn?
Vilken avd, bor du på?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-12 kl. 17:30.
Citera
2020-03-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Säkert inte, du brukar ju ha detaljminne.

Jag såg att W (Bubb*lis) ringer SD den 15 maj när han är på jobbet:

Aktbilaga 145, sid 132

Samtalslogg 2018--05-15 08:08:25 00:00:00 --------------- Bubbli*s Wilma Davi*dsson
Samtalslogg 2018--05-15 08:08:58 00:00:35 --------------- Bubb*lis Wilma Davids*son

7666 Samtal 2018--05-15 08:09:07 00:00:36 -------------- Wil*ma Da*vidsson
7666 Samtal 2018--05-15 08:09:07 00:00:36 -----------------Wil*ma Davids*son
IMEIS0230 Samtal 2018--05-15 08:09:07 00:00:36 --------------Wilm*a Davidsson

Jag vet inte om jag uppfattar det rätt, är detta två kortare samtal?
Ett kl 08.08 på 35 sek och ett till på 36 sekunder?

Hur som helst, kan hon ha ringt för att hon undrade vad Noa ville S*tefan? Det borde vara konstigt för W att Noa ringer dit och alldeles särskilt för att fråga efter S*tefan. Och den tiden på dagen?

Om du hittar det du tycker dig minnas skulle det vara intressant och räta ut några frågetecken.

Tack för info!

Jag har hittat iaf ETT ställe i förhören där FL egentligen "sabbar" hela svaret på min undran genom att lägga orden i munnen på SD, så det framgår inte så mycket mer där vad som sas. Inte mer än att N har ringt flera ggr och till båda döttrarna och väckt dom(S.265 A.147).
Jag får leta vidare...
Citera
2020-03-12, 17:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Kan ju gått fram till mobilsvar och hon pratat in?

Ja, så kanske det är?
Jag orkade inte kolla igenom alla sidor, men jag kan inte se att SD ringer upp W eller messar henne inom de närmste timmarna.

Hon verkar få ett mail, men det uppfattar jag som något annat (företagsmail?) och då ganska sent
(11.39).

Men på en halv minut kan man ju säga ganska mycket.
Citera
2020-03-12, 17:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 8/10 2018 kl 13.29

Din uppfattning ang om LW kan ses som ett hot... det var ju precis det jag skrev som du för ett par timmar ifrågasatte.

Skärp dig! Att uppfattas som ett hot och
att hota någon är två skilda saker.

Du skrev att jag påstått att hon hotade
sina föräldrar till att vara barnvakt.

Att hon sågs som ett hot är väl självklart.
Hon stötte ju på alla män och visade ingen
respekt för deras kvinnor om de var upptagna.
Citera
2020-03-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nja det handlar ju om inkomstersättning för deras stödperson/gudmor vid rättegångsdagarna
Tänkte på klädinköpen. Kanske jag hänvisade till fel fil. Sorry för det.
Citera
2020-03-12, 17:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tack för info!

Jag har hittat iaf ETT ställe i förhören där FL egentligen "sabbar" hela svaret på min undran genom att lägga orden i munnen på SD, så det framgår inte så mycket mer där vad som sas. Inte mer än att N har ringt flera ggr och till båda döttrarna och väckt dom(S.265 A.147).
Jag får leta vidare...

Citerar lite:

264
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-31 13:30 diarienr: 5000-K574218-18

"FL: Ja, det kan ju vara, så vara, precis. Ja, om vi skulle ta och gå tillbaka till den morronen då
när dom ringer, när du får reda på att Lena är försvunnen, vad, vad är det då, du har ju berätta
tidigare att du är på jobbet då ...
MT:Mm.
FL: Och vem är det som ringer, där du först, allra först får reda på att, att Lena är försvunnen?
MT: Det är Noa Wesström.
FL: Noa Wesström, Lenas son alltså?
MT:Ja.
FL: Okey, precis, och, det här, det här samtalet du har med honom, hur länge varar det
ungefär?
MT: Jag skulle tro en minut kanske.
FL: Okey, vad gör du därefter då?
MT: Ganska snart tar jag emot ett till samtal från min minsta dotter ...
FL: Okey.
MT: I samma ärende.
FL: Vad säger hon då?
MT: Ja eh, hennes nummer står på mej verkar det som på nätet, jag antar att hon är för liten
för att ha abonnemang, så "Noa har ringt henne fem gånger" tror jag hon säger.
FL: Okey.
MT: "Och väckt henne" säger hon.
FL: Ja.
MT: Men sen har jag prata med honom.
FL: Ja, okey då ringer din dotter och vad heter, vem, dotter är det det som ...
MT: Wilma.
FL: Wilma, och hon är?
MT: Snart tolv år.
FL: Snart tolv år okey, ja då har alltså Noa ringt och berätta då att Lena uppenbarligen är
försvunnen, och då, har du fått lite detaljer då vad det handlar om också då eller? Det här ...

MT: Nja ...
FL: Hur dom har upptäckt att hon är borta och ...
MT: Jaa ...
FL: Det ena med det tredje?
MT: Han, han säger ju det att "dom skulle fira, fira Adams födelsedag" ...
265
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-3113:30 diarienr: 5000-K574218-18
MT: Eh, och mamma är inte där.
FL: Nej.
MT: Så jag antar att dom kom hela, både Uffe och Noa och Ester gissar jag kom från ...
MT: Uffe, det vet jag inte men jag,ja.
FL: Berättar dom några detaljer kring om dom hade gjort några iakttagelser då eller vad,
kommunicerar dom nånting med dej kring det eller?
MT: Nej ( drar ut på ordet)
FL: Utan det var ...
MT: Det tror jag inte.
FL: Var mera konkret att hon är försvunnen när dom kommer ...
MT: Ja mamma ...
FL:Hem?
MT: Är inte hemma, ja dom ...
MT: Jag tror inte han säger försvunnen utan hon är.
FL: Hur reagerar du på det då, hur kände du kring det?
MT: Ja jag blev ju ehh, jag blev ganska orolig direkt...
MT: För det var jättekonstigt att inte hon hade svarat nått på kvällen ...
FL: Ja. "

Vad jag kan läsa så är det den ena dottern, W som Noa ringer hela fem gånger.
Men typiskt så trollar SD bort svaret på den ganska ledande frågan...

Det är väl så han gör, typ man får inga tydliga svar utan att han ganska snabbt glider in på annat.

Tror att jag ska börja med det också.
Verkar effektivt. Förhörsledaren märker ju knappt att svaret utebli.
Jättebra metod, när man inte vill berätta hur det ligger till
Senast redigerad av notknapparen 2020-03-12 kl. 17:48.
Citera
2020-03-12, 17:46
Medlem
T34Panzers avatar
Hanna Hanna Hanna

154/69 Samtal mellan Golvbrunns-Hanna och JG

HD: Ah.. jag.. jag känner, jag finns här jag svarar dom på allt dom vill.. eh..
GG: Mm.
HD: Om dom vill prata med mig..eh..så..så svarar jag på allt..eh..jag har liksom inget och dölja på nått sätt och vis. Eh...så att eh.. nej jag...ah...den.. den delen kan jag känna mig trygg i, jag har svarat på allting.
GG: Mm.
HD: Eh..jag har svarat på ALLT som dom har sagt. Finns det mer saker, säkert..finns det hundra miljoner saker till jag skulle kunna ha sagt men vad ska jag veta jag kan inte berätta hela vårt liv eh.

Ja Hanna har enligt henne själv varit ytterst samarbetsvillig och svarat på ALLT..?
Men att stora delar är svammel och vägran att svara är en helt annan sak:

”• Det tänker inte jag kommentera.
• Jag tänker inte säga nåt mer.
• Jag kan inte svara på den frågan för jag.. alltså är.. jag vet inte vad jag har höll från er och vad som jag har fått återberättat och vad jag.. jag..jag vet inte.
• Men det är det jag inte vet ju.. jag vet inte.. eh... jag.. alltså jag har ingen aning.. jag vet inte.
• Nej jag kan inte säga nånting om det.. det.. jag vet inte.. jag vet inte ens nånting om jag vet det.”
Citera
2020-03-12, 17:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
10 st bekanta som med livet som insats fortsätter knulla och hota den som efter varje hot dödshotar dom och deras barn?
Vilken avd, bor du på?

jag svarade på det du postade vart någonstans här skriver songline och Adolfina om att LW knullade och hotade. Läs det du själv postar så ser du vad jag menar med att det stämmer in på 10 st i min bekantskapskrets. Och om det är någon här i tråden som bor på en AVD så är det väl du. Ett gratis tips, Läs gärna vad du själv skriver innan du svarar andra.

Citat:
Ursprungligen postat av songline
Vad kan du berätta mer utan att avslöja vem du är?

Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Totalt ointresserad av andra människor. Aldrig dialog utan bara monolog, om du förstår..

Citat:
Absolut ej jobbstressad, mer adhd/manisk, men sen samtidigt behov att vara ”duktig”/präktig.

Citat:
Kan bara säga att det fanns ju en anledning att hon slutade som pastor, alldeles för slarvig och vimsig.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, BO var inte en sådan som räddade vilsna själar eller bortsprungna katter. Den information jag har är att hon hade ett stort fokus på sig själv och hade svårt att hantera situationer där hon inte fick sin vilja igenom.

Citat:
Stämmer! Ställde sällan frågor/ var nyfiken på andra människor. Fullt fokus på sig själv och sina bedrifter!
Senast redigerad av firebird1974 2020-03-12 kl. 17:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in