2020-03-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryagot
Utbildningsminister Anna Ekström (S) har suttit i möte med skolhuvudmän och skolmyndigheter under torsdagseftermiddagen. Syftet med mötet har varit att "diskutera hur det aktuella läget påverkar verksamheterna samt kommande åtgärder", rapporterar TT.

Deltagarna var Skolverket, Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), Friskolornas Riksförbund och Idéburna skolors riksförbund.

”I en sådan här situation är det viktigt att skolans huvudmän kan fatta bra beslut så att eleverna får den utbildning de har rätt till", säger Anna Ekström i ett pressmeddelande.

Hon fortsätter:

"Regeringen tar den här frågan på stort allvar och vi är beredda att vidta åtgärder i närtid".

Under kvällen väntas Anna Ekström hålla presskonferens om läget.

Då verkar det luta åt att de stänger skolor och förskolor inom kort, tack o lov. Om så inte håller jag ändå barnen hemma från och med i morgon. Känns helt vansinnigt att släppa iväg dem till skolan då både jag och min man nu uppmanats av våra resp. arbetsplatser att jobba hemifrån på obestämd tid.
Citera
2020-03-12, 16:45
Medlem
facemans avatar
http://www.centerforhealthsecurity.org/newsroom/center-news/2020-01-24-Statement-of-Clarification-Event201.html?fbclid=IwAR1wUFDLJlatjNDYNU7JeouK3hJ JVSaimmLLKyv XgwGtB5ODL4CT8jO9JZo

hur kommer det sig att bill gates och folk gjorde en simulation på en coronavirus pandemi i fucking october när ingen va smittad?
Citera
2020-03-12, 16:46
Medlem
Stäng skolorna nu! Just nu upplever jag att det mesta rullar allt på som vanligt. Barnens fritidsaktiviteter fortsätter som inget hänt. Föreningarna följer FHMs råd till skolan. Visst de påpekar att man måste vara frisk och att man ska vara hemma om man är sjuk. Men folk är nonchalanta! Höhö Corona... nä han är bara snorig.
Så då blir det skola, träningar, matcher och tävlingar med folk och föräldrar från stans alla delar. Så lite transport, fika och mc-Donalds på det. Kommer sluta riktigt illa!
Alla som kan vara hemma bör isolera sig i största möjliga mån. Skolan kan vara öppen för den grupp som inte kan ordna att barnen är hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blärk
Då verkar det luta åt att de stänger skolor och förskolor inom kort, tack o lov. Om så inte håller jag ändå barnen hemma från och med i morgon. Känns helt vansinnigt att släppa iväg dem till skolan då både jag och min man nu uppmanats av våra resp. arbetsplatser att jobba hemifrån på obestämd tid.

Tror inte hon vågar köra över Tegnell.
Citera
Medlem
[quote=schadow|70668287]
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
När du fått corona får du testa och återkomma med resultat

alla är onödigt rädda för corona. de som ska vara rädda är gamla, småbarn

Gamla småbarn är det dom 15åriga Afganerna i 30 års åldern du tänker på?

du missade kommatecknet. nej eftersom de är i 30års åldern och inga barn, enbart regeringen som tycker det för vem som helst kan se att samtliga är 20+ ibland ännu äldre.
Citera
2020-03-12, 16:47
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
<klipp> Lär inte vara så att Sverige har någon online undervisning att sätta in.

Nej det har du rätt i. Men skolorna måste sannolikt ha erfarenhet på något sätt av online undervisning, som de kan öka till den nivå att man kan ha någon form av undervisning iallafall. Det beror ju dels på leverantör av IT osv.

Det blir så luddigt när så många inblandade, regioner, privata skolor, FHM, socialstyrelsen, kommunala skolor så svårt med samordning.

.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Behövs väl inget påsklov om skolorna slår igen. Lär inte vara så att Sverige har någon online undervisning att sätta in.

Det man kommer använda är förmodligen google classroom och andra liknande tjänster. Men det blir mer hemuppgifter och inte regelrätt undervisning. Föräldrar får hemskola barnen med lärarens hjälp.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Hörde idag att skolor diskuterar dels att ta bort csn om skolorna stängs, dels blir det hemmastudier under eventuell skolstängning, och dels förkortat sommarlov. Låter som ett straff nästan.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Tack Corona, inget Fotbolls EM detta är? Trump kanske är smittad också?Livet leker....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Kl 19 håller utbildningsministern presskonferens. Stänger skolorna då? Kör de över Tegnell?

Ska bli spännande men i så fall så undergräver hon honom. Vad tror du?
Citera
Medlem
Längtar tills allt detta är över, flera miljoner gamla dött och eliten är nöjd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hörde idag att skolor diskuterar dels att ta bort csn om skolorna stängs, dels blir det hemmastudier under eventuell skolstängning, och dels förkortat sommarlov. Låter som ett straff nästan.

Classroom och Skype
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in