2020-03-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Hur jag menar nu?

Vi testar ju bara dem som läggs in på sjukhus,

Det är lika bra att sluta ange siffror eller kalla det "ANTAL BEKRÄFTADE CORONASMITTADE INLAGDA PÅ SJUKHUS"

Allt annat kommer inte ens vara i NÄRHETEN av korrekt.

Lugn och fin, det är fortfarande de som är kliniskt bekräftade. Sen är väl inte alla testade inlagda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Hörsägen... Vem har du hört detta ifrån? Källa.

En väns dotter går på Malmö Latinskolan.
Hennes lärare sa idag att det pratas om att stänga ner skolan nästa vecka.

Så det är inte bara ett tomt rykte..
Citera
Medlem
Nu ska ALLA som varit utomlands i Norge i karantän!!
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blärk
Såg på CNN där en Dr Anthony Fauci (director of NIH's National Institute of Allergy and Infectious Diseases) sa att det fanns två sätt att stoppa detta: masskarantän eller masstestning.

Vi gör inget av det....

Ja.

I stort sett alla förutom Sverige menar att vi måste massisolera oss. Sverige ska alltid vara så jävla speciella med allting. Vi är landet Tvärtemot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Samma länk som det inlägg du citerade först.

Intressant , ser att Iran har en hel del flygningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fylla på i vården antar jag, om det blir kris.
OK. Jag har två fd kollegor som jobbar på bank. Ska man tvångskommendera dessa till vården?
Citera
2020-03-12, 16:07
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nu ska ALLA som varit utomlands i Norge i karantän!!
De flesta har väl återvänt från Norge, och så många har väl inte blivit smittade där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Med vilken lagstiftning tänker man kalla in dessa i tjänst om behovet skulle uppstå?
Eller tänker man sig att man gör en förfrågan på frivillig basis?

Hälso-och sjukvårdsutbildade har civilförsvarsplikt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrawfordPepsiBoner
Vågar man beställa prylar på nätet?
Säg att jag beställer en ny dator. Det är en massa personer som tafsar på den både i affären och sedan genom posten etc.
Kan prylarna ta med sig viruset till mig? Jag bor på ett ställe där det just nu är ganska glest med smittade så vill inte gärna ta med mig smittan från andra delar av landet.

Vi har två saker att hämta ut som vi valt får gå i retur. Jag kommer inte gå ut förrän detta lugnat ner sig. Som tur är KAN jag göra så, är mammaledig. Min man däremot ligger mer illa till som måste gå till jobbet. Hade jag blivit smittad hade jag varit en av de som dött, helt säker då jag alltid får luftvägsproblem och kraftigt svårt att andas varje gång jag blir sjuk.. 2010 fick jag svininfluensavaccinet, eftersom jag blev övertalad till det, och fick dubbelsidig lunginflammation, antagligen pga vaccinet (!), och hade jag inte blivit utsläpad till vc av hon som övertalade mig att ta skiten, hade jag avlidit, för det var inte långt ifrån sa läkaren när hon såg mina blodprover..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blärk
Såg på CNN där en Dr Anthony Fauci (director of NIH's National Institute of Allergy and Infectious Diseases) sa att det fanns två sätt att stoppa detta: masskarantän eller masstestning.

Vi gör inget av det....

Men kan man inte informera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
RED ALERT: Enligt en vän till mig som bor i Göteborg var det en person på dennes universitet som dök upp till en föreläsning, dagen efter att ha testats positiv för Covid.

Den positive, en ung kvinna, ska på allvar ha sagt "jaja, det här var ju inte så farligt, släpp paniken".

Till och med de mest seriösa preppers därute kommer också rasa i fallet, sålänge såna här idioter tillåts klampa runt på fri fot. Jag blir så jävla förbannad.

Problemet är att en sån person inte förstår att det som inte är farligt för henne kan vara livsfarligt för någon annan.
Citera
Medlem
Såg en intervju där Corona Bob talar om jämlikhet på frågan om varför dom inte rekommenderar folk att jobba hemifrån om dom kan. Det var precis som jag misstänkte. Feministisk ideologi har korrumperat FHM och vi får nu alla betala för det jämlikhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in