2020-03-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Inte ytvattnet, tänk på avrinningen från områden runt omkring.

Märkligt att jag lever som har druckit litervis med mälarvatten varje år i 40 år utan att bli sjuk, både i Stockholm och längre in i Mälaren, nära stranden och ute på fjädrarna.
Citera
Medlem
ningudos avatar
Jag ska göra en förutsägelse. Jag tror USA kommer vara likt en bomb som briserar jag förutsäger att USA kommer få flest dödsfall av alla länder i världen när skiten har lagt sig. Med tanke på hur lite de testar och de ändå har så relativt många fall och döda indikerar et extremt högt mörkertal. USA är en tickande bomb.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Du kanske har rätt, tester brukar kosta mellan 3-6k.

Men i usa så har jag hört att priset är 30' per styck, eller så handlar det om en klumpsumma för x antal tester vet inte riktigt.
Men det är många läkare som har uttalat sig att priset är 3000 usd. Har inte källa.

Snarare runt 500-2000 beroende på analys.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Nyss i affären satt kassören och hostade sig i handen flera gånger medan han hanterade varorna. Han fick självklart en utskällning som heter duga.
Hur hanterar ni liknande situationer? Känns som att en vuxen arbetare själv ska kunna fatta att man inte gör sådär.

Bra där att du påtalar.. ska själv kolla om jag kan fixa till någon slags lämplig piska att smälla till med om liknande situationer uppkommer.
Sedan fråga nåt i stil med: är du helt från vettet eller, har du inte läst om corona faran din jävla idiot samt plocka fram en plastpåse och tvinga över huvudet på vederbörande..
Citera
2020-03-12, 15:29
Medlem
DefenderoftheDarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyboy
Mellan 80 000-200 000 Tror jag

Å Fy FANNNnNnNNNnNNN
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Ja men man skulle kunna ha ett smittningstält där alla under 25 frivilligt uppmanas att gå och smitta sig och sen hålla sig hemma 14 dagar. Skulle snabbare bygga upp flockimmunitet.
Ska de sedan gå ut och smitta resten? För helt genomgången sjukdom tar det väl en månad innan man är frisk och förhoppningsvis immun.
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Nja, hon låg i hög feber extrem hosta och sådan värk i kroppen att hon hade svårt att stå. Dessutom en ung nyinflyttad tjej i Stockholm som lider av narkolepsi efter svinvaccinet. Inga nära vänner närmare än trettio mil därifrån.

Vad skulle du gjort i det läget?

Min hypokondri är noll. Får jag det så får jag det.

Ja, helt plötsligt var hon akutsjuk.. Då kan man fråga sig varför idioten ringde 1177 från första början.
Säg till henne att använda kry nästa gång. Snabb service och gratis
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Det gjorde dom rätt i!

Ja kanske, men det närmsta bekräftade coronafallet är 5 mil härifrån
Citera
Medlem
schuberts avatar
Vad hade ni gett för att få vara en fluga på väggen när Tegnell imorgon ska ha möte med hans nordiska motsvarigheter och läxa upp dom alla i hur feltajmade och överdrivna deras åtgärder i dagsläget är?
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Hjälpa mig? Idioten scannar varor, som jag betalar, det är jag som hjälper honom. Du tycker alltså det är okej att hosta sig i handen hela tiden och ta på saker som folk sen ska äta?
Är det lugnt om jag kommer hem till dig och hostar i ditt kylskåp?

Du är välkommen hem till mig om du kan bete dig som en normal människa.

Kassören gjorde just det, han var inte i corona-mode som du.
Han sköter sitt arbete precis som han gjorde igår, och kommer att göra imorgon.

Att han kände att han var tvungen att hosta, han hann tänka på att inte hosta på dig, och då valde att hosta sig i handen är inget som du ska skälla ut honom för.

Du tänkte inte en sekund på vem som hostade var för två månader sedan.
Du själv liksom de flesta andra hostade rätt ut ett antal gånger då med tanken "jag vet ju att jag bara satte lite i halsen".
Citera
2020-03-12, 15:30
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinPower
SKAM ATT STATEN ENDAST TESTAR SJUKVÅRDSPERSONAL!!!! 11 77 är nere, samma gäller för 113 13 och vårdcentraler runt om i landet. Man får ej besöka mottagningar, vad finns kvar? Ringa 112 och säga att man är döende? Stackars alla äldre som redan har det svårt i detta pissland. Och den där jävla tomten som kringlade sig ut ur frågan gällande statistik av coronafall i Sverige nu när man slutar testa.

Skam!!!

Sätt hela landet i karantän, skicka topskit hem till i första hand alla över 65+. Borde lätt att gå med BankID. In med militären och låt dom hjälpa till att topsa folk hemma. Annars kommer dödssiffran snart stiga från 1 till gud vet hur högt.
Man testar människor som är så sjuka att de behöver sjukvård. Kanske är det så att man testar vårdpersonal också, men det är i så fall rationellt så att man vet om de kan arbeta eller inte. Det vore ju trist om de sprider smittan bland sina patienter.
Citera
2020-03-12, 15:30
Medlem
NirvanAs avatar
Ändå konstigt att det bara är 1 person av 600 som ligger på intensivvård? eller? Det är väl endast intensivvårdsfall som har chans att dö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in