2020-03-12, 14:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Detta är inte klokt

Hur kan Tengnell säga att Det inte pågår en diskussion om att stänga skolor när regeringen kl 14 just nu sitter i möten med skolledare för landets skolor?

Är det så?

Om så är fallet beror det nog på att Tegnell anser att det är han och FHM som bestämmer. Tror han är lätt maktberusad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad menar Tegnell med att sjukvårdspersonal försvinner om man stänger skolorna?
Barn klarar sig ju själv hemma sålänge det inte är dagisbarn, jag var hemma själv från jag var 7... man kan gå på toa, man vet vart maten och tv-spelen finns
Verkar gun bra i alla andra länder oxå, Norge Danmark Irland Polen Holland...
Citera
Medlem
Fortfarande inga klara siffror hur många som smittats i samhället Sverige. Eller missade jag något på pressisen.

Sedan förstår jag varför Tegnell vill att folk ska gå till jobbet. Han har ju hintat tidigare att åker folk till jobbet då kan man hålla koll på dem. Nu sa han att man kan hålla koll på epidemin via sjukskrivningen exempelvis.

Förstår att han då vill att folk inte jobbar hemma med snuva, för då snuvar de FHM på statistik.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Tegnell: "Vi har problem, och vi får anpassa oss..."

Ja, Tegnell och Socialstyrelsen har nu klargjort en sak, vi har inte materiel i tillräcklig omfattning, på ett lite finare sätt sa de att vi kan komma att tvingas använda skithuspappret på båda sidorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Det är inte bara att stänga ned skolor hur som helst men föräldrar och lärare kan försöka vara mer observanta.

Stänga skolor är en självklarhet och görs sannolikt snart (men för sent)
Citera
Medlem
Torsuss avatar
"Att stänga skolor är en komplicerad fråga" säger Anders Tegnell. Men i Norge och Danmark är det inte komplicerat...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad menar Tegnell med att sjukvårdspersonal försvinner om man stänger skolorna?
Barn klarar sig ju själv hemma sålänge det inte är dagisbarn, jag var hemma själv från jag var 7... man kan gå på toa, man vet vart maten och tv-spelen finns

Han resonerar så här:

Om man har barnen hemma så hindrar man smittspridning till/från dessa. Många föräldrar måste vara hemma.

Om man inte stänger skolor så kommer smittan, tvärtemot vad han tror, ta extremt mycket fart och spridningen är total. Alla barn blir sjuka, föräldrar måste ändå vara hemma men nu med större insats för samhället.

Han är alltså hjärndöd.
Citera
2020-03-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
620 sa de nyss på tv

Herregud blir väl 200 nya idag
Citera
Medlem
Aston-Martins avatar
Man kan väl iallafall stänga ner högskolor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valari
"-När vi så småningom får större smittspridning"

Citat från Tegnell i den enskilda intervjun i SVT efter pressträffen.

Det är så jävla sinnessjukt att man tappar hakan!!! Journalisterna bara "mmm", istället för att ställa några som helst kritiska frågor. Accepterar alla utsvävande och icke-svar de får, samt skit som du citerade i ditt inlägg. JÄVLA IDIOTER
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Verkar gun bra i alla andra länder oxå, Norge Danmark Irland Polen Holland...

...Slovakien, Litauen, Ungern och Polen.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
"Att stänga skolor är en komplicerad fråga" säger Anders Tegnell. Men i Norge och Danmark är det inte komplicerat...?

Sverige är ett komplicerat land med komplicerade myndigheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in