2020-03-12, 14:21
Medlem
SneakyBeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur som förkylningar, influensor, virus minskar mycket på sommaren.
Träffas man ute istället för inne smittar man mindre.

Måla inte upp detta till något större bara för media blåser upp det.
Det stämmer att vanliga influensan minskar på sommaren & risken att smittas är som du säger mycket högre om man träffas inomhus än utomhus. Poängen jag ville göra var att det är mycket mer folk i rörelse på sommaren än på vintern & det är enligt mig rimligt att anta att du kommer komma i kontakt med fler folk på sommaren än på vintern.

Sedan så tror jag inte att det är så farligt som en del säger att det är, måhända att det är farligare än säsongsinfluensan men det kvittar egentligen då vi alla lär bli smittade för eller senare oavsett hur många försiktighetsåtgärder vi implementerar, det är lite för sent i dagsläget.

Enda undantaget är väl att folk som är 60+ bör undvika kontakt & hålla sig inomhus.
Vi kan ju alla vara överens om att antalet smittade i Sverige är radikalt högre än vad som anges i statistiken & så länge inte akutmottagningarna börjar slänga kroppar i containrar utanför portarna så kan nog gemene man chilla.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Skolorna verkar inte stängas....

Skönt, fick precis reda på att mitt jobb kommer tvinga alla att jobba hemma i 2 veckor - 1 månad. Pallar fan inte ha friska ungar hemma 24/7 och jobba samtidigt.
Citera
Medlem
Där blev ditt-Tegnell satt på plats iaf när han försökte smita undan sitt uttalande. Bra jobbat!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazybitch
Hur kan Kina ha så få nya fall? Testar dom inte, mörkar eller har dom på riktigt lyckats stoppa spridningen?

Troigen ingendera. tänk på att 2019-nCoV är ett virus från Coronafamiljen, dvs en familj som står för 15% av världens alla förkylningsepidemier. Precis som med en vanlig förkylning från HCoV-NL63, HCoV-OC43, HCoV-HKU1,
och HCoV-229E går troligen 2019-nCoV i perioder och håller i sig kanske en månad. Februari kallas för Vabruari av en anledning.
Citera
Medlem
Ska de testa mindre i hela landet helt plötsligt?

Känns inte seriöst nånstans. Okej att resurserna börjar sina i Stockholm men i övriga landet?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Haha. Hörde det på radion i dag på morgonen. Dramaten mfl skulle begränsa till 500 och inga kritiska frågor😂 De som intervjuade lät snarare imponerade över lösningen.

Det kan i och för sig hjälpa om de sprider ut åskådarna i salongen, sanerar efter varje föreställning och är extremt noga med hygienen i serveringen (eller kanske rentav stänger serveringen). Det farliga är ju sammankomster där människor kommer nära varandra - på de stora teatrarna köper man platsbiljetter, så där går det att avstyra.
Citera
Medlem
CombatCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Måste vara jobbigt för regeringen att hela tiden kritisera andra länder för att senare få krypa till korset om och om och om och om igen
Lövens regering har alltid varit såhär. "Vi har varit för naiva"
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Blir helt matt av presskonferensen.

Gör INGENTING proaktivt.
Ja det här var lite deppigt. Tegnell verkar helt ointresserad av att agera. Jag hade förhoppningar idag men passiviteten håller i sig. Han svarar dock på frågor till skillnad från Socialstyrelsen som bara dribblar och vilseleder.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kglanvflmabjx
Nu åker jag och tar ut kontanter. Det är sista steget i min prepp.

Vad skulle det va bra för? Om bankomatrna slutar fungera eller vadå?
Citera
2020-03-12, 14:22
Medlem
NirvanAs avatar
Arbetsmiljökvinnan, rabblade från ett förberett manus, och fick sen ingen fråga
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Det blåser, milt sagt. Alla ledningar är inte nedgrävda i jorden.
Kan behövas folk som baxar undan träd, reparerar elnät, vet du...
Samma sak med driftstopp i vattenverk.

DEt är ingen zombieapokalyps vi ser. Värdefulla samhällsfunktioner kommer finnas ända till slutet.
Citera
Medlem
Stackars Tegnell, han sitter nästan i klistret. Jag skulle svettas enormt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in