2020-03-12, 13:21
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBeaky
Du är förhoppningsvis medveten om att inkubationstiden är en dryg vecka, inga tecken på att spridningen avtar samt att i förra veckan så låg temperaturen på dryga 11C. Under den perioden gick antalen fall från ~3500 till OVER 9000.

Du bara fortsätter vad är det för fel på dig? Kan du inte förstå och erkänna ens för dig själv att du hade fel?

Man kan INTE slå fast att viruset är opåverkat av temperatur med hänvisning till Iran, där är lika mycket vinter där i Jan Feb som i Europa, fattar du så trögt?

OM det visar sig att viruset sprider sig okontrollerat i Afrika söder om Sahara, DÅ kan vi möjligen anta det, där är vi inte ännu.
Citera
2020-03-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Nummer ett: Det finns inte tillräckligt med munskydd åt alla.

Nummer två: Helt vanliga munskydd gör ingen skillnad.

Nummer tre: Folk är inte medvetna hur de ska handskas med ett munskydd eller en mask.

Ok, jag vet att munskydden inte räcker. Jag tänkte detta som en åtgärd från myndigheternas sida. De ska producera/beställa/dela ut dem.

Sedan gick jag på uppgifter om att munskydd bidrar till att minska smitta från en sjuk individ. Och om alla bär dem, borde det bli effektivt.

Mydigheterna kan undervisa befolkningen i tv med inslag en gång i timmen, informera på twitter, annonser, ja överallt, hur de ska användas. Bl a kan det demonstreras i alla de öppna skolorna. Det kan väl inte vara omöjligt. Eller?
Citera
2020-03-12, 13:22
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
14.00 idag har FHM en presskonferens. Tror de droppar bomben där.

Du tror inte att Anders Tegnell hellre stoppar in en dubbelpipig i gommen innan han tar det beslutet? Jag är skeptiskt fortfarande så länge den mannen får styra och ställa
Citera
Medlem
Covids avatar
Trollar du eller har du IQ badboll? Sjukdomen har inte "lagt" sig i Kina, den har hanterats med ganska bryska metoder av medeltida snitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Sökte och hittade lite snabbt tvetydig information om årets vanliga influensa.
Om jag tolkar siffrorna rätt så har 737 personer uppsökt vård och 3 st har dött i Sverige.

Varför pratar vi ens om Covid då kan man fråga sig? 😷

Ser vi ut som att Covid lagt sig i Kina, så det är nog snabbt övergående här också, eller?
Citera
Medlem
Förnekarna är som flugor härinne nu
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kanske lite svårt hrmm...
Då var det hittepå med andra ord.
Citera
2020-03-12, 13:23
Medlem
Ny studie på virusets överlevnad:

3 timmar i luften
24 timmar på kartong (paket)
2-3 dagar på plast och rostfri stål

Bekräftar bl.a. att viruset sprids i luften och kontaminerar i flera timmar.

Kollektivtrafiken kommer bli rena smitthärdar.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, Anders Tegnell satt i flera intervjuer och viftade bort sådana åtgärder som "ineffektiva" precis samtidigt som en del andra länder införde samma åtgärder. De länderna har klarat att bromsa smittan som nu exploderar utom kontroll i Sverige. Det handlar om katastrofala felbeslut och inaktivitet som redan orsakat dödsfall. Rimligen borde de ansvariga så småningom ställas till svars.

Jag ber till högre makter att Tegnell själv smittas. Hans agerande är vållande till andras död så det sjunger om det.
Citera
Medlem
En anhörig till mig jobbar med att åka runt i utkanten av Stockholm och besöka äldre personer som drabbats av stroke m.m. Han är tvungen att åka kollektivt mellan patientbesöken och han förväntas fortsätta sitt jobb som vanligt imorgon. Han har inte sovit på flera nätter och plågas konstant av tanken att dra på sig viruset och smitta sina patienter. Han valde sitt yrke för att hjälpa människor. Tji fick han. Pengar verkar gå först här men man undrar hur de tänkt fortsätta verksamheten sen när alla patienter är döda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
SATS har väll alla på års-abonnemang, gör inget för ekonomin att de har stängt en kortare period.
Snarare att de vinner på det.. de behöver inte städare lika ofta eller höga el-kostnader.

Flygbolagen har det tuffare, varje minut ett plan står stilla kostar redigt med pengar.
minskad beläggning gör stor skillnad.

detaljhandel och mindre företag lär ha det extra kämpigt, liksom de som jobbar med folk.

vi inom IT har det rätt bekvämt, 20% upp på ordrar bara i veckan och räknar med minst lika mycket till nästa, IT är lösningen för att komma bort från gatan, paradoxalt nog.

Vad menar du?
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Senast i morgon kommer det att meddelas att de är stängda i en månad från och med måndag.
Med Anders ”trisslotten” Tegnell är allt möjligt.
Citera
2020-03-12, 13:24
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Förnekarna är som flugor härinne nu
Vad är det man brukar säga att flugor dras till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in